Forbes Israel Logo

האינטרנט של העצים: הסטארט-אפ הישראלי שדואג להשקיית גידולים

כשמדברים על מערכות השקייה חכמות, נהוג בדרך כלל לחשוב על מערכות השקיה שהן חסכוניות במים; אולם הטכנולוגיה כיום מאפשרת לנו להשיג הרבה יותר מזה, ומערכות השקיה חכמות כמו שמפתחת חברת הסטארטאפ הישראלית Saturas גם דואגות להשקיה אופטימלית של הגידולים, כך שהם יזכו בדיוק לכמות המים הדרושה להם, לא פחות מדי, לא יותר מדי. עתה מודיעה Saturas על גיוס של מיליון דולר.

חיישן מים שמשדר מתוך העץ

חברת Saturas (סאטורס) מפתחת חיישן זעיר למדידת פוטנציאל המים בגזע, שיכול לסייע לשימוש אופטימאלי במים להשקיה ולקבלת יבול איכותי במטעים ובכרמים. השימוש בחיישן מונע את השקיית היתר ואת בזבוז המים, ומונע גם עקת מים בגלל השקית חסר ופגיעה בעצים ובפירות. החיישן הזעיר מוטמע בגזע העץ ובאמצעות מערכת תקשורת אינטרנטית, מספק מידע מדויק להשקיה מותאמת לצרכים. חוץ מהטכנולוגיה, היו צריכים בחברה להתגבר על אתגר נוסף: בדיוק כמו בהשתלות אצל בני אדם, גם בעץ קיימת לעיתים תגובה של דחייה של גוף זר כמו חיישן.

החיישן של Saturas | צילום: Saturas

מהרגע שהוא מותקן, מתחיל החיישן לשדר את הנתונים שהוא משיג לטאבלט או לסמארטפון של המגדל, שיכול להתאים את ההשקיה למצב בפועל ולא להסתמך על אומדנים או הערכות. אגב, בזכות השונות הנמוכה יחסית בין העצים, ניתן להתקין חיישן אחד בלבד על כל 10 דונם של מטעים.

Saturas הוקמה ב-2013 על ידי ענת הלגוע סולומון וד"ר משה מירון והיא פועלת מהישוב משגב שבגליל. בסבב הגיוס החדש השתתפו כל בעלי המניות של החברה: קבוצת Trendlines, מכון מחקר Migal Galilee, ענת הלגוע סולומון וד"ר משה מירון, אליהם הצטרפו משקיעים חדשים: שלמה נחמה, Gefen Capital והתאחדות האיכרים והחקלאים באמצעות חברת עמיר הספקה. Saturas היא חברת פורטפוליו של חממת Trendlines AgTech שמתמקדת בפיתוח טכנולוגיות בתחומי החקלאות ומזון.

בהתייחסה לגיוס, מסרה הלגוע סולומון, שותפה-מייסדת ומנכ"לית Saturas, כי "הגיוס האחרון הוא אבן דרך חשובה בפעילות החברה, ויאפשר להשלים את הפיתוח ולחדור לשוק, עם תקציב של למעלה מ-2 מיליון דולר לשנתיים הבאות, כולל מימון המדען הראשי. קדמו לסבב הגיוס ניסויי שדה בהדרים ובאפרסק, בעלי תוצאות חיוביות, שהיוו פריצת דרך של ממש והוכיחו את היתכנות הטכנולוגיה החדשנית".

צפו: כך פועלת Saturas

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: סמסונג הכריזה על שבב זיכרון של 256GB לסמארטפונים וטאבלטים

עוד בגיקטיים: וואטסאפ תפסיק לתמוך בבלאקברי ובנוקיה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.