Forbes Israel Logo

האם אסיה תהפוך ליעד הייצוא מספר 2 של ישראל ב-2014?

אסיה בדרכה להפוך ליעד הייצוא מספר 2 של ישראל, כך נמסר ממשרד הכלכלה. על פי המשרד האיזור צפוי לעבור את ארצות הברית והתייצב מאחורי האיחוד האירופי. ב-2013 הייצוא לאסיה כמעט השתווה לראשונה ליצוא לארה"ב. אם זאת, כשמחשבים את הייצוא למדינות בודדות, ארה"ב היא עדיין שותפת המסחר הגדולה ביותר של ישראל.

הציפיות במשרד הכלכלה הן הייצוא לאסיה יגדל מ-21% ל-24-5% ב-2018, בעוד הייצוא לארה"ב ולאיחוד האירופי ייקטן מ-63% ל-59.9%. הייצוא לשאר המדינות צפוי לקטון באחוז ל-15%.

לדברי ראש מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, אוהד כהן, לפני כעשור הייצוא מישראל לאסיה עמד על 15%, ואילו ארה"ב היתה יעד לשליש מן הייצוא.

השווקים באסיה הם מנוע צמיחה. נתניהו עם ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג | צילום: רויטרס

שר הכלכלה נפתלי בנט הדגיש את מאמצי המשרד להגביר את הייצוא לאסיה, דוגמת מינוי נספחים כלכליים נוספים לאזור וקידום הסכמי סחר חופשי עם סין והודו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי השווקים המתפתחים באסיה הם מנוע צמיחה לכלכת ישראל.

למרות הגידול בייצוא לאסיה, המשרד הודיע כי הצפי לייצוא השנה יהיה נמוך מהתחזית הקודמת. לדברי כהן, הגידול בייצוא צפוי לעמוד על 4.2%, וזאת כתוצאה מהגידול הנמוך בייצוא להודו וברזיל והקיפאון בבביקוש במדינות כמו קנדה, טורקיה והולנד.

גם הצפי לייצוא לאסיה ירד ועומד על 4.7% לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 8.5%. הייצוא לארה"ב ולאיחוד האירופי צפוי לגדול בכ-1.5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.