Forbes Israel Logo

האם הנבחרות היקרות ביותר במונדיאל הן גם המרשימות ביותר על המגרש?

האם ניתן להעריך את סיכויי ההצלחה של קבוצת כדורגל בהתבסס על שווים הכלכלי שהשחקנים המשחקים בה? לפחות על פי המונדיאל הנוכחי, נראה כי התשובה היא לא. לאחר שורה ארוכה של הפתעות וסנסציות, כמה מהנבחרות אשר נחשבו לחזקות במיוחד הודחו מהמשחקים כבר לאחר שני המשחקים הראשונים – וכמה מהן עשויות להצטרף לרשימת המאוכזבות והמאכזבות לאחר סבב המשחקים השלישי אשר מתקיים בימים אלו.

בשנים האחרונות, לאחר שאנשי עסקים מובילים מהעולם (דוגמת משפחת גלייזר במנצ'סטר יונייטד), אוליגרכים מרוסיה (רומן אברמוביץ' ברוסיה) ואילי נפט ממדינות ערב (נסר אל ח'ליפי בפריז סן-ז'רמן) הבינו את היוקרה הנלווית להצלחת קבוצה ברשותם, סכומי הכסף אשר שולמו עבור השחקנים המובילים בעולם החלו לצמוח בקצב מהיר. בקיץ האחרון נשבר שיא ההעברות, כשמועדון ריאל מדריד שילם עבור כרטיס השחקן של הוולשי גארת' בייל לא פחות מ-91 מיליון יורו. גם הסכומים אשר מציעים המועדונים לכוכבים עצמם הלכו וטפחו למימדי ענק לאחרונה.

אך גם הימצאותם של סוללת כוכבי ענק יחדיו באותה הנבחרת רחוקה מלהבטיח הישגים על המגרש. בשבוע שעבר הופתע עולם הכדורגל כולו כאשר נבחרת אירן כמעט והצליחה לחלץ תיקו סנסציוני מנבחרת ארגנטינה הגדולה, בה משחק אחד הכוכבים הגדולים (והיקרים) ביותר בעולם – ליונל מסי. והיא לא הנבחרת ה"קטנה" היחידה אשר הצליחה להפתיע את הנבחרות הגדולות: נבחרת אלג'יריה הפתיעה רבים כשהביסה באופן מוחץ את נבחרת דרום קוריאה, ואפילו נבחרת קוסטה ריקה, אשר רחוקה שנות אור מהנבחרות המופיעות בדירוג הנוכחי, הצליחה להבטיח את עלייתה משלב הבתים על חשבון נבחרות "חזקות" בהרבה – לרבות כאלו אשר דורגו בעשירייה הראשונה של הנבחרות היקרות בעולם.

צילום: shutterstock

אז מי "מככבות" ברשימת הנבחרות העשירות – והמאכזבות? האכזבה הגדולה ביותר היא ללא ספק נבחרת ספרד, אשר מדורגת במקום השני בדירוג הנוכחי – והודחה בבושת פנים מהטורניר כבר לאחר שני משחקים. גם נבחרות איטליה ואנגליה, אשר מופיעות ברשימה הנכוחית, לא ימשיכו לשלב הבא בטורניר. 

איזו נבחרת היא היקרה ביותר בטורניר הנוכחי, מיהו השחקן היקר ביותר, ואילו נבחרות יקרות במיוחד אכזבו והודחו כבר לאחר שני המשחקים הראשונים? התשובות לשאלות אלו נמצאות בגלריה. עבור תשובה לשאלה המסקרנת – האם הנבחרות היקרות ביותר אכן יגיעו עד לשלבים המתקדמים של הטורניר ואף יזכו בגביע, או שמא תחכה לנו הפתעה אדירה – נאלץ להמתין עד לסיום הטורניר.

 

כל הצילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.