Forbes Israel Logo

האם רובוט כתב את זה? הבינה המלאכותית משתלבת בעיתונות

כיצד תוכלו לדעת אם אדם כתב את המאמר הזה ולא רובוט? זהו לא סוד שבאמצעות טכנולוגיות של למידת מכונה ישנם כלים המייצרים תוכן באופן אוטומטי. אז כיצד תשפיע הבינה המלאכותית על עתיד העיתונאים?

מאט קרלסון, מחבר הספר "הכתב הרובוטי", מתאר בהרחבה את האלגוריתם שמסוגל להמיר נתונים יבשים לטקסט חדשותי נרטיבי בזמן אמת.

לכתבים תהיה היכולת להתרכז באיכות במקום בכמות | צילום: shutterstock

מדובר בחיסכון כספי רב כשתוכנה אוספת נתונים רבים, מעבדת אותם ומשחררת ידיעות חדשותיות לעתים קרובות. ולכן אין זה מפתיע כי סוכנות הידיעות בלומברג היתה אחת החברות הראשונות שאימצה את טכנולוגיית התוכן האוטומטי הזו. התוכנית שלהם,Cyborg , הפיקה אלפי מאמרים בשנה שעברה, כשלקחה דוחות כספיים והפכה אותם לסיפורים חדשותיים כפי שעושים כתבי כלכלה.

גם פורבס ארה"ב משתמשים במנגנון בינה מלאכותית דומה הנקרא Bertie והוא נועד לסייע לכתבים בהכנת טיוטה ראשונית ותבניות עבור כתבות חדשותיות.

לוושינגטון פוסט יש תוכנה דומה הנקראת הליוגרף. בשנה הראשונה שלה, היא הפיקה כ-850 מאמרים וזיכתה את הוושינגטון פוסט בפרס "המצטיינת בשימוש בבוטים" בעבודתה על סיקור בחירות 2016 בארה"ב. עם זאת, הוושינגטון פוסט משתמשים במערכת שלהם לא כדי להחליף עיתונאים, אלא כדי לסייע להם ולעשות את עבודתם קלה ומהירה. הליוגראף יכול לזהות מגמות במימון ובביג-דאטה כדי להתריע מראש על כך בפני כתבים.

הלוס אנג'לס טיימס משתמש בבינה מלאכותית כדי לדווח על רעידות אדמה על בסיס נתונים מן הסקר הגיאולוגי בארה"ב, וגם עוקב אחר מידע של כל מקרי הרצח שבוצעו בעיר לוס אנג' לס. אתר שנוצר על ידי בינה מלאכותית נקרא "דו"ח רצח" והוא מבוסס על "כתב רובוטי" הוא מסוגל לכלול בדוחות שלו נתונים רבים הכוללים: מין הקורבן והגזע, סיבת המוות, מעורבות קצין, שכונה ושנת מוות.

איום על מקצוע העיתונות?

כמו בתעשיות רבות אחרות, גם עיתונאים תוהים אם בינה מלאכותית מהווה איום על מקום עבודתם. עם זאת, כלי התקשורת שמשתמשים במנגנוני בינה מלאכותית אומרים כי זוהי דרך לסייע לעיתונאים ולא להחליף אותם.

העוזרת לעורך מדור העסקים של AP, פילנה פטרסון, אמרה "הייתי מצפה מעיתונאי טוב להיות סקפטי. וזה אחד הדברים שאנחנו באמת רוצים מעיתונאים שיהיו מסוגלים לעשות, ולא רק להתמקד בנתונים המספריים היבשים".

עם זאת, העיתונאים מודאגים כי התוכן שמייצר הרובוט יכול להכפיש את אמינות כלי התקשורת שהם כותבים עבורו על ידי כך שהוא לא ייצר תוכן איכותי. מנהלים בכירים בתקשורת אומרים שזה לא יהיה המקרה, במקום זאת איכות התוכן תהפוך לטובה יותר על ידי כך שלכתבים תהיה היכולת להתרכז באיכות במקום בכמות. AP מעריך שבינה מלאכותית תסייע לשחרר כ -20 אחוז מהזמן שעיתונאים מבזבזים בכיסוי רווחים כספיים של חברות וכך גם ישתפר דיוק הדיווח. זה נותן לעיתונאים יותר זמן בלהתרכז בתוכן ובסיפור מאחורי המאמר ולא בדיקה בפועל ומחקר. בסך הכל, זה יכול באמת להיות לטובת העיתונות.

"העבודה של העיתונות היא יצירתית, זה עניין של סקרנות, של סיפור סיפורים, זו חשיבה ביקורתית, זה שיפוט – וזה המקום שבו אנחנו רוצים שהעיתונאים שלנו ישקיעו את האנרגיה שלהם", אמרה ליסה גיבס, מנהלת שיתופי הפעולה של מחלקת החדשות ב-AP.

ואם דאגתם: מאמר זה נכתב על ידי אדם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן