Forbes Israel Logo

הבורסה זינקה לאחר הודעת פישר: בזק קפצה ב-4.6%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחר הצהריים בעליות חדות לאחר הודעתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, כי יפחית את הריבית במשק ברבע אחוז ל-1.5%, וכי ירכוש 2.1 מיליארד דולר ב-2013. הממשלה ממשיכה לדון בתקציב המדינה לאחר שהקבינט המדיני-בטחוני אישר אחה"צ את ההחלטה למתן את הקיצוץ בתקציב הבטחון, מ-4 מיליארד שקל ל-3 מיליארד שקל. המשקיעים הגיבו היום גם על מספר דוחות רבעוניים של חברות מובילות במשק, ביניהם בזק וכיל.

מדד ת"א 25 התחזק ב-1%, ת"א 100 הוסיף 0.9% לערכו ומדד הבנקים רשם עלייה של 1.3%. מניות התקשורת נחלשו ב-0.4%, מניות הנדל"ן רשמו עליה של 1.2% ומניות הגז והנפט הוסיפות 0.8% לערכן.

לאורך היום מתנהל בממשלה דיון מכריע בנוגע לתקציב המדינה. הקבינט אישר אחה"צ את הקיצוץ בתקציב הביטחון שימותן ויסתכם ב-3 מיליארד שקל בלבד, במקום 4 מיליארד שקל כפי שתוכנן במקור. בתום פגישה בין שר האוצר, שר הבטחון וראש הממשלה הוחלט כי המיתון בקיצוץ לא יביא להרחבת הגזירות הכלכליות על הציבור, אלא ימומן על ידי רזרבה של משרד האוצר.


צילומים: מרק ישראל סלם

חברת בזק פרסמה היום את דוחותיה הרבעוניים. על פי הדוח, בשורה התחתונה רשמה בזק ירידה של 16% ברווח הנקי, מ-591 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-497 מיליון שקל ברבעון האחרון. הירידה ברווח הנקי נבעה מירידה של 12% בבהכנסות החברה, אשר הסתכמו ב-2.4 מיליארד שקל. בהתאם, גם הרווח התפעולי של בזק המשיך להישחק, וירד ב-10% ל-761 מיליון שקל. עוד דווח כי ההכנסות ברבעון הראשון של 2013 הסתכמו ב-2.41 מיליארד שקל, ירידה של 12.2% לעומת כ-2.74 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד. למרות זאת, מניית החברה התחזקה היום ב-4.6%.

אחרי בזק פרסמה גם חברת הסלולר סלקום דוחות מאכזבים: הרווח הנקי של החברה ירד ברבעון החולף ב-61.3% לעומת אשתקד, כששיעור הנטישה עלה ב-49%. מצבת מנויי החברה קטנה בכ-33 אלף מנויים והכנסות החברה ירדו ב-20.6%. הרווח הבסיסי למניה לרבעון הראשון של שנת 2013 הסתכם ב- 0.67 שקל למניה בהשוואה ל- 1.74 שקל אשתקד. מניית החברה איבדה היום 2.1% מערכה.

גם חברת הדשנים כיל דיווחה היום על גידול של 6% ברווחים ברבעון הראשון שהסתכמו ב-305 מיליון דולר. החברה רשמה שיא ברווח התפעולי שעלה ב-6% והסתכם ב-363 מיליון דולר. הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-1.64 מיליארד דולר, לעומת 1.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כיל תחלק דיוידנד בסך 213 מיליארד דולר בחודש יוני. מניית החברה נסחרה היום בהפסד של 1.1%.

ועדת הכלכלה דנה הבוקר במסקנות דוח ועדת צמח, הממליץ על ייצוא הגז מהמאגרים המקומיים. במהלך הדיון האשים ח"כ מיקי רוזנטל את וועדת צמח בהטעיית הציבור. "למה לא חשפו עד עכשיו את הפרוטוקולים של הוועדה? כדי שהציבור לא יבין". עוד אמר רוזנטל: "אתם זועקים כל כך על המונופול בחברת החשמל ומייצרים מונופול פרטי בתחום הגז". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן