Forbes Israel Logo

הבורסה מאשרת: מלאנוקס תימחק מהמסחר ב-1 בספטמבר

מניית חברת הטכנולוגיה מלאנוקס תימחק מהמסחר ב-1 בספטמבר, ויום המסחר האחרון בה יהיה ה-29 באוגוסט, כך הודיעה היום הבורסה בעקבות בקשתה של החברה ביום שישי האחרון להימחק מן המסחר. על פי ההודעה, מלאנוקס תימחק ממדדי הבורסה ב-16 ביוני.

ביום שישי האחרון מימש מנכ"ל החברה, איל ולדמן את איומו, והחברה הודיעה על מחיקתה מן המסחר. לדברי ולדמן, "בעוד הרישום שלנו בבורסה בתל-אביב סיפק עבור חלק מהמשקיעים של מלאנוקס זירה למסחר במניה, אנו מאמינים כי ריכוז המסחר בנאסד"ק משרת בצורה הטובה ביותר את החברה".

על פי ההודעה, המניות הרגילות של מלאנוקס הרשומות למסחר בבורסה בתל אביב יועברו לנאסד"ק והחברה תמשיך את הדיווחים הציבוריים שלה בהתאם לתקנות המונהגות בוול סטריט. "החליטה למחוק את מניותיה מהבורסה בתל אביב כדי להיות כפופה למערכת אחת של תקנות רישום במקום שתיים (זו האמריקאית), לאפשר התמקדות טובה יותר של ההנהלה בעסקי החברה, וכדי לחסוך בעלויות תפעול", כך נאמר בהודעה.

איל ולדמן | צילום: יח"צ 

על פי הערכות בשוק, הסיבה למחיקת המנייה היא ההחלטה להפריד את תפקיד המנכ"ל מתפקיד הנשיא של החברה. בסקירה שכתבו בכלל פיננסים על מלאנוקס הזהירו האנליסטים מפני "תגובה אלימה במניה, יתכן אף Sell-off של כמחצית (אם לא יותר) מהחזקות הגופים הישראלים – כ-12% ממניות החברה. אם מלאנוקס אכן תחדל להיסחר בארץ ולמעשה תפסיק להוות מניית Benchmark, אנו צופים כי גופים מוסדיים ישראלים יצמצמו את החזקתם באופן ניכר ויבחנו פוזיציות עתידיות באופן אופורטוניסטי – לאור התנודתיות הגבוה ואי-הודאות בנוגע לסביבה העסקית של החברה".

בראיון לפורבס אמר לאחרונה ולדמן כי למרות העברת המניות לנאסד"ק, החברה תשאר בישראל. "מלאנוקס היא חברה ישראלית שתישאר בישראל. קל מאוד למסות את החברות אבל זה לא יהיה חכם, כי השאלה היא איפה אנחנו וחברות רב לאומיות כמונו תוכלנה למצות את עצמן יותר. בכל מקרה לדעתי אנחנו צריכים להישאר בישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן