Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה במגמה חיובית על רקע המשך דיוני התקציב

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות שערים על רקע המשך המתח הביטחוני ברמת הגולן ובאוקראינה, וכן על רקע המשך דיוני התקציב. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט עקב יום העבודה, אשר מציינים בארה"ב.

הבוקר התנהלו קרבות קשים בחלקו הסורי של רמת הגולן, כאשר צבא אסד ניסה להשתלט מחדש על מעבר קוניטרה בו שולטים המורדים. בתוך כך, נפלה היום פצצת מרגמה תועה בשטח ישראל, בסמוך לגבול. באוקראינה ממשיך לעלות המתח הגיאופוליטי, כאשר חברות האיחוד האירופי הציבו אתמול בפני רוסיה אולטימטום, להסיג את כוחותיה מאוקראינה בתוך שבוע ואם לא כן יוטלו על מוסקבה סנקציות נוספות.

בארץ, אושר אותמול קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה בסכום של 1.9 מיליארד שקל. במקביל אושרה תוכנית התמיכה בישובי עוטף עזה בגובה של 1.5 מיליארד שקל. בתוך כך, נמשכים דיוני התקציב, כאשר אתמול נפגשו שר האוצר לפיד ונגידת בנק ישראל, פלוג על מנת לטהר את האווירה הקשה הסוררת ביניהם בימים האחרונים לאור התנגדותה של פלוג לפריצת מסגרת הגרעון ודבריו של מקורבו של לפיד, אורי שני שכינה את פלוג פקידה.

על רקע כל אלו ננעל היום, כאמור, המסחר באחד העם במגמה חיובית. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.7% ומדד ת"א 100 טיפס ב-0.7%. מדד הבנקים עלה גם הוא והוסיף 0.8% לערכו. מדד התקשורת דווקא נחלש ב-0.2%, מדד הנדל"ן הוסיף לערכו 1% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.2%.


צילום: אהוד כהנים

מניית אי.די.בי אחזקות זינקה היום והוסיפה 13.6% לערכה, לאחר שהחברה פרסמה את דו"חות הסיכום של הרבעון השני של השנה. מהדו"חות עולה כי החברה הרוויחה 1.7 מיליארד שקל במהלך הרבעון – לעומת הפסד כספי אשר רשמה בתקופה המקבילה אשתקד. מניית חברת קידוחי הנפט גבעות צנחה היום ואיבדה 11.5% מערכה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "השקל מאוד רגיש כעת לכל התפתחות כלכלית ופוליטית. אישור מהיר של התקציב, אשר יאשש גם את יציבות הקואליציה, יסייע לייצב את השקל. מנגד, אם אישור התקציב ייתקל בקשיים ויחשוף סדקים בממשלה, הדבר צפוי לפגוע בשקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.