Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות שערים, אי.די.בי זינקה ב-25%

לאחר נעילה שלילית אתמול, המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות שערים – על רקע הציפייה להודעת הסיום של ישיבת המדיניות של הפד היום. מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.5% ומדד הבנקים הוסיף 0.4% לערכו. מדד התקשורת הוסיף 0.3% לערכו, מדד הנדל"ן עלה ב-0.7% ומדד הנפט והגז נסחר ללא שינוי. מניית אי.די.בי אחזקות זינקה היום והוסיפה 25% לערכה, לאחר שאתמול אישר בית המשפט את העברת השליטה בחברה מידיו של נוחי דנקנר לידיהם של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה.

צילום: אהוד כהנים

היום תנעל ישבת המדיניות האחרונה של הבנק הפדרלי בראשותו של ברננקי. בנוסף להחלטת הריבית, מצפים בשווקים במתח לשמוע האם הוחלט בבנק על תחילתו של מהלך צמצום רכישות האג"ח בסכום של 85 מיליארד דולר בחודש. ההערכות הן כי בשלב הראשוני יחל הבנק בצמצום של כ-10 מיליארד דולר ברכישות. יש המאמינים כי כבר היום תתקבל ההחלטה, אך רבים סבורים כי המהלך יצא אל הפועל רק בחודשים הראשונים של 2014.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים אומר הבוקר כי "השיפור המתמשך בנתוני התעסוקה בארה"ב והאינפלציה הנמוכה, משמשים כקרקע פוריה לעידוד השינוי במדיניות הבנק המרכזי האמריקאי ולהחלטה לצמצם את היקף ההרחבה הכמותית כבר בטווח הקצר. ההחלטה שצפוי לקבל היום הבנק המרכזי האמריקאי היא בעלת השפעה רוחבית על כלל השווקים הפיננסים".

ב-FXCM ישראל זהירים יותר בנוגע להערכות על הצמצום: "על פניו נתוני התעסוקה והצמיחה הטובים של החודשים האחרונים מאפשרים לבנק הפדרלי להתחיל סוף סוף בתהליך של צמצום ההרחבה הכמותית, ועל כן ישנה סבירות שהבנק יודיע כבר היום על צמצום ראשון, מינורי, בהיקף רכישות האג"ח. מנגד, הבנק ידוע בפרשנות הזהירה שלו לגבי המגמות הכלכליות, וגם לאור חילופי המשמרות בין הנגיד היוצא ברננקי לנגידה הנכנסת ילן, הסבירות הגבוהה יותר היא שהבנק ימתין לרבעון הראשון של 2014 כדי לפעול."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן