Forbes Israel Logo

הבחירות בארצות הברית העיבו על אסיה: שנחאי ירדה ב-0.4%

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר בירידות שערים כשהמשקיעים ממתינים בדריכות להתפתחויות בארצות הברית ונמנעים מלקחת סיכונים. האנליסטים ברחבי היבשת טוענים כי בחירה מחדש של הנשיא המכהן ברק אובמה תגרום לירידה בשווקים, בעוד שבחירה במועמד הרפובליקני מיט רומני נתפסת בקרב המשקיעים ככזו החיובית למסחר.

המדדים המובילים ביבשת אסיה רשמו ירידות שערים כאשר בורסת שנחאי הובילה את המגמה עם ירידה של 0.4%, בורסת טוקיו רשמה גם היא ירידה של 0.4% ובורסת הונג קונג איבדה 0.3% מערכה.

ירידות שערים באסיה | צילום: רויטרס

"משקיעים שונאים חוסר ודאות, ולכן תישמע אנחת רווחה כאשר הבחירות תסתיימנה. תוצאות ברורות בבחירות וחוסר שינוי בקונגרס יביאו לכך שסוחרים ומשקיעים ישדרו "עסקים כרגיל", אומר קרייג ג'יימס, כלכלן ראשי בCommSec.

באוסטרליה הפתיע נגיד הבנק המרכזי והודיע כי הריבית תישאר על כנה למרות הערכות האנליסטים כי הנגיד צפוי להוריד את שער הריבית שעומד כיום על 3.25%. בתוך כך קפץ הדולר האוסטרלי אל מול הדולר האמריקאי ונסחר ברמה של 1.0438$ – הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר.

אירוע מרכזי נוסף יירשם מחרתיים כאשר הקונגרס הסיני יתכנס וצפוי להנהיג שינוי בין דורי במנהיגות המדינה: נשיא המדינה ומזכ"ל המפלגה הקומוניסטית השלטת חו ג'ינטאו צפוי לפנות את מקומו בתום 10 שנות שלטון לשי ג'ינפינג, סגן הנשיא הנוכחי. לי קה־צ'יאנג יכהן ככל הנראה כראש הממשלה במקומו של וון ג'יה־באו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.