Forbes Israel Logo

לאט ובשקט: הביטקוין מנפץ שיא של כל הזמנים – זו הסיבה למה

כשמדדי הבורסות המובילים שוברים שיאים חדשים, גם מטבעות הקריפטו שזכו לתדמית בעייתית - והביטקוין בראשם - פורצים גבולות מעלה ולא נראה שהחגיגה הזו תסתיים בקרוב

על רקע החדשות הטובות של החיסונים שנמצאים ממש מעבר לפינה והתבהרות חוסר הוודאות הרב ששרר סביב הבחירות לנשיאות ארה"ב, פילס לעצמו הביטקוין לאט ובשקט את דרכו אל עבר ניפוץ רמת השיא אליה הגיע לפני שלוש שנים בדיוק, בדצמבר 2017 וקבע שיא חדש. הישג זה עשוי לפלס את הדרך גם לניפוץ תקרת ה-20 אלף דולר כבר במהלך התקופה הקרובה.

מה שיכול לדחוף את הביטקוין גבוה יותר אל מעבר לרף הזה הם החדשות האחרונות לגבי SkyBridge Capital המתמחה בקניית נכסים דיגיטליים. אתר החדשות CoinDesk, שמסקר באופן שוטף התפתחויות בזירת המסחר בביטקוין ובמטבעות דיגיטליים אחרים, דווח לאחרונה על כוונתה של חברת ההשקעות המנהלת נכסים בסך 9.2 מיליארד דולר, להגדיל את חשיפתה לנכסים דיגיטליים. נפחי המסחר שנרשמו לאחרונה בביטקוין, שמצביעים על עסקה גדולה מעבר לדלפק (OTC- Over The Counter), אכן מעידים על כך.

למרבה העניין, הפעם האחרונה שבה חברת השקעות גדולה ביצעה מהלך דומה נרשמה לפני כחודשיים, ב-10 לספטמבר השנה, ימים ספורים בלבד לפני שחברת המודיעין העסקי MicroStrategy הודיעה כי רכשה 175 מיליון דולר נוספים של ביטקוין לקופתה.

תשואה פנומנלית

מדד החוזק היחסי החודשי של הביטקוין (relative strength index (RSI, אינדיקטור המעריך את מומנטום הכיוון של המטבע הדיגיטלי – עומד להיכנס לטריטוריה שלא נראתה מאז סוף 2016, מדגיש קווין קלי, אנליסט ב-Delphi Digital, חברת יעוץ ומחקר.

שיעור ה-RSI החודשי של הביטקוין נמצא על סף הפריצה מעל רמה של 70, בפעם הראשונה מאז מחירו נגע בשיא של כל הזמנים בסוף 2017. הפעם האחרונה שבה נרשמה פריצה מעבר לשיעור של 70 הייתה בסוף 2016 – מאז צבר הביטקוין עוד 1,300% עד שהגיע לשיא בדצמבר 2017 – שיא אשר נשבר כאמור בתחילתו של דצמבר 2020, כששערו של המטבע הקריפטוגרפי הפופולרי ביותר בעולם נקבע על שיא של -19,857 דולר, והשלים תשואה פנומנלית של 177% מתחילת השנה.

סביבת הריביות האפסית שצפויה להישאר ברמה זו עוד תקופה ארוכה וגל הדפסות הכסף והתמריצים הכלכליים שנשפכים אל השווקים צפויים לתמוך באותה מגמה. כשמדדי הבורסות המובילים כמו הנאסד"ק, ה-S&P500 והדאו ג'ונס שוברים שיאים חדשים, ומחיר הזהב שאמור להגיב במתאם שלילי לתאבונם העודף של המשקיעים לסיכון, נוסק גם הוא – גם מטבעות הקריפטו שזכו בצדק לתדמית ספקולטיבית-בעייתית וידועה לשמצה – והביטקוין בראשם – פורצים גבולות מעלה ולא נראה שהחגיגה הזו תסתיים בקרוב.

צילומים: Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.