Forbes Israel Logo

דור הבייבי בום או דור ה-Y: איזה מהם מודע ותורם יותר לסביבה?

נדמה שהמודעות הסביבתית היא נחלתם של אלו שנולדו בשנות ה-2000 בלבד? סקר חדש מראה כי כשמדובר בפעולות אקטיביות ותרומות יש פער מוחץ לטובת בני ה-55 ומעלה

בימינו, בני דור ה-Z עוזבים את בית הספר בשביל להפגין על שינויי האקלים ובני דור ה-Y הופכים את הצמחונות ליותר ויותר נפוצה. האם רק נדמה כי הדור הצעיר יותר מודע לסביבה מאשר הדור הקודם? כנראה, כי כשזה מגיע לפעולות אקטיביות, ההוכחות מראות שדווקא המבוגרים יותר (דור הביימי בום) מובילים במודעות הסביבתית שלהם.

סקר שערך לאחרונה Censuswide עבור Aviva, ענקית הביטוח הבריטית, גילה שאנשים מעל גיל 55 הרבה יותר פועלים למען הסביבה מאלו שבין גילאי 16 ל-24. זה כולל מחזור בקבוקים (84% בקרב גילאי 55 ומעלה מול 54% בקרב גילאי 16-24), הימנעות בשימוש בפלסטיק (66% מול 55%) ואכילת פירות וירקות עונתיים בלבד (47% מול 33%).

הסקר, שהתבסס על 4,000 בוגרים, מצא רק שני מקרים בהם הדור הצעיר עולה על הדור המבוגר יותר: צמחונות ורכישה של חפצים יד שנייה.

חשוב לדבר, אך חשוב גם לפעול למען כדור הארץ. צילום: Shutterstock


באופן מעניין, לא מדובר רק בצורת החיים שמודעת יותר לסביבה, אלא גם כשמסתכלים על צדקה או תרומות למען הסביבה. הנתונים מראים שבעלי שווי הון גבוה (יותר מ-30 מיליון דולר) תורמים 34% למטרות הסביבתיות, כך על פי דו"ח שפרסמה פירמת מחקרי ההון Wealth-X. גם את הנתון הזה, אם מפרקים לפי קבוצת גיל, רואים שרק 24% מאלה מתחת לגיל 45 תורמים מול 38% מעל גיל 65.

מנגד, מעניין לראות שאם בודקים את נתוני ה"רצון" או ה"דיבורים" בלבד מגלים נתונים אחרים, כמו שיותר נשאלים מקרב בני דור ה-Y אומרים שהם היו מעוניינים לתרום לארגונים ועמותות הפועלים למען ההתחממות הגלובלית מאשר בני דור הביים בום. על פי מחקר שביצע המסלול הייחודי לתקשורת סביב שינויי האקלים של אוניברסיטת ייל, 38% מבני דור ה-Y אומרים שהם רוצים לתרום מול רק 30% מהדור המבוגר יותר.

נושא התרומות אמנם מעט מתעתע משום שיש מספר נמוך יותר של מיליונרים מתחת לגיל 45 מאשר מעל הגיל הזה ולרוב ההכנסה הממוצעת של גילאי 55 גבוהה יותר מההכנסה של בני 16 עד 24. כלומר, גם אם הצעירים רוצים לתרום יותר לנושאים סביבתיים, ייתכן שהם לא יכולים לעמוד בזה ואילו למבוגרים זה יותר קל כי יש להם יותר כסף.

אגב, דור ה-Z וה-Y יטענו כי הבעיות הסביבתיות הרבות שקיימות היום, הן משום שהשימוש בפלסטיק והטעם של פירות וירקות אקזוטיים אלה רק מורשות שקיבלו מהדור הקודם. אולם למעשה, אם בוחנים את אורח החיים של הצרכנים הצעירים, שכוללת מעבר מסיבי לצמחונות, מגלים שהיא פוגעת לא פחות בסביבה, בגלל הצריכה המרובה יותר של פירות לא בעונה. "חיים ירוקים והתנהגות מודעת-סביבה נתפסים כמשהו של הדור הצעיר, אך המחקר מראה שדווקא אנשים מבוגרים יותר מובילים את המאמץ ופועלים באופן אקטיבי בדאגה לכדור הארץ", אומרת זלדה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.