Forbes Israel Logo

“הבנקים עדיין זולים ונסחרים בפער משמעותי מתחת לשווים”

"למרות עליות שערים של למעלה מ-10% בחודש האחרון, הבנקים עדיין זולים ונסחרים בפער משמעותי מתחת לשווים" – כך עולה מסקירת המניות השבועית של מחלקת המחקר בלידר שוקי הון.

"גם לאחר עליות השערים הנאות, התשואה של מניות הסקטור מתחילת השנה נמוכה מ-10%", מוסיפים בלידר. "רוחות של שלום במזרח התיכון, ביחד עם מחירים נמוכים שווים פוטנציאל להמשך העליות במניות הסקטור".

"מתחילת השנה סקטור הבנקים הניב תשואת חסר בהשוואה למרבית הסקטורים", מסבירים בלידר. "חשוב לזכור, כי על מנת לשמור על אותה רמת מכפילי הון של תחילת השנה, צריכות מניות הבנקים לעלות בתשואה של 12%-10% (כאמור הבנקים עדיין לא עלו בתשואה זו), כאשר נדגיש כי להערכתנו גם בתחילת השנה נסחרו הבנקים מתחת לשווים הכלכלי".

צילום: רויטרס

בלידר מעריכים כי התשואות שהושגו נמוכות מרמת התשואה המייצגת על ההון (למעט דיסקונט שהרווח המייצג היום נמוך להערכתנו מ-8% על ההון), והמשמעות הינה שברמות המחירים הנוכחיות הבנקים עדיין זולים: "חשוב לזכור כי הריבית הנמוכה אמנם פוגעת בתוצאות הבנקים בטווח הקצר, אולם מנגד היא תורמת לרמת התמחור. להערכתנו רמות המכפילים הנדרשות על הבנקים ברמת הריבית הנוכחית צריכה להיות על מעל 10, כאשר בפועל רמת המחירים גוזרת מכפילי רווח של 9-7".

"אי אפשר להתעלם מרוחות השלום המנשבות במזרח התיכון", מסכמים בלידר. "מבחינת שוק ההון מדובר בחדשות טובות, וסקטור הבנקים יהיה מהנהנים הגדולים, כאשר בעוד במניות אחרות אנחנו מרגישים כי מרבית פוטנציאל עליית השווקים כבר מוצה, בבנקים עדיין קיים פוטנציאל לא מבוטל". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן