Forbes Israel Logo

הגול של בזוס: מייסד אמזון הרוויח בשבוע האחרון 3.3 מיליארד דולר

המניה של ענקית המסחר האלקטרוני אמזון המשיכה לפני יומיים ברצף העליות שלה, והגדילה את השווי הנקי של המייסד והמנכ"ל ג'ף בזוס ל-138.8 מיליארד דולר בסוף המסחר ביום שישי, זאת לפי נתוני פורבס. העלייה הזו הופכת את המיליארדר היחיד בעולם שחצה את רף המאה מיליארד דולר, לעשיר יותר ב-3.3 מיליארד דולר מאשר בשבוע שעבר.

העליות במניית החברה התרחשו כאשר אמזון פריים הודיעה כי זכתה בזכויות לשידור חלק ממשחקי הפרמייר ליג בבריטניה; זכייתה של אמזון משקפת את השינויים המתחוללים בתחומי הספורט והבידור, כאשר חברות דיגיטליות עתירות מזומנים מתחרות מול גופי שידור מסורתיים.

בזוס. הגיע להון של 138 מיליארד דולר | צילום: Amazon

בזוס מחזיק ב-16% מחברת המסחר האלקטרוני, נתח שמסתכם בכ-95% מהונו. לכן, לביצועים של המניה של אמזון יש השפעה ישירה ומשמעותית על עושרו. מאז פתיחת השווקים ביום שני שעבר, מחיר המניה של אמזון אמנם עלה רק ב-2%, כאשר הוא נסגר ביום שישי על 1,683 דולר, אבל עבור בזוס, זה מתרגם למיליארדי דולרים.

העלייה המתמדת במניות אמזון השנה – עלייה של 42% – הפכה את בזוס לאדם העשיר ביותר בעולם ברשימת המיליארדים השנתית של פורבס בפעם הראשונה, תוך שהוא עובר את המקום השני, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, בקרוב ל-50 מיליארד דולר.

את המיקום של בזוס היה קשה לנבא ב-1994, כאשר גייטס היה האדם העשיר בעולם ובזוס בדיוק השיק חנות ספרים מקוונת מחוץ למוסך שלו בסיאטל. ב-1997, בזוס הנפיק את אמזון ב-18 דולר למניה. הוא הופיע לראשונה ברשימת "פורבס 400" של האמריקנים העשירים ביותר בשנה שלאחר מכן.

נכון לעכשיו, הונו של בזוס עומד על 112 מיליארד דולר.

לרשימת העשירים המלאה של פורבס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן