Forbes Israel Logo

“הדולר עשוי לקרוס לשפל חדש. פלוג תאלץ להתערב באגרסיביות”

לאחר יומיים של התכנסות, קרס אמש הדולר בעולם ובזירת המט"ח המקומית, וזאת על רקע נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו בארצות הברית.

דוח התעסוקה שפורסם אמש הצביע על פחות מ-150 אלף משרות חדשות שנוצרו במשק האמריקני בספטמבר – נתונים שמהווים למעשה המשך של מגמת ההרעה בחודשים האחרונים, המתבטאת בירידה בשיעור ההשתתפות ובריבוי של משרות חלקיות.

"הנתונים הללו חיזקו את ההערכה בשוק כי הבנק הפדרלי ידחה את צמצום ההרחבה הכמותית לפחות עד חודש מרץ 2014", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM. "למעשה, אנחנו שומעים קולות המדברים על כך שאם תימשך המגמה הזו הבנק הפדרלי אף עשוי להגדיל את היקף רכישות האג"ח תחת הנהגתה של ג'נט ילן, הידועה כתומכת במדיניות ההרחבה".

צילום: Shutterstock

כל אלו הביאו אתמול לקריסת הדולר: בעולם, קרס מדד הדולר לשפל חדש של כמעט 9 חודשים, וגם אל מול השקל צנח הדולר לשפל חדש של 3 שבועות. "הדולר אף מאיים שוב לשבור מתחת רף 3.50 שקלים, מה שיאיץ את הירידה לעבר השפל האחרון של ספטמבר ב-3.473 שקלים", הוסיפו ב-FXCM. "אם בשבועות האחרונים שער החליפין הצליח לשמור על יציבות מעל רמת 3.50 שקלים, הרי ששבירה מתחת לכך תחדד שוב את הסיכון של היחלשות הדולר למגזר הייצוא".

"זה יהיה המבחן הראשון של הנגידה החדשה, ד"ר קרנית פלוג", סיכמו ב-FXCM. "במהלך ארבעת החודשים שבהם שימשה כנגידה זמנית היא לא היססה להשתמש בכלי רכישות המט"ח, וכעת נראה האם לאור הסיכון הנוכחי היא אף תתערב בשוק המט"ח באופן אגרסיבי יותר".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.