Forbes Israel Logo

הדרך להצלחה: למלא את החברה בספורטאים עסקיים

השחקנים העסקיים הטובים ביותר בחברה הם ספורטאים. בחברה שלנו, אנחנו משתדלים למלא בהם את הסגל, ואני לא מתכוון בהכרח במובן הפיזי, אם כי מתברר שלא מעט מהצוות שלנו כולל גם ספורטאים במובן המילולי של המילה: יש לנו טריאתלט ברמה לאומית, רצי מרתון, רוכבי אופניים, כדורגלנים, שחקני כדורסל, חובבי קרוספיט וכו'.

כשאני מייעץ לאנשים לשכור ספורטאים, מה שאני באמת מתכוון זה לעובדים עם תכונות של ספורטאי (הדומות לתכונות של מנהיג). תכונות אשר הופכות אותם ליוצאי דופן.

צילום: Shutterstock

תכונות הספורטאים שאנו רוצים הן כדלקמן:

1. יש להם את הדרייב לתרגל בקפדנות, ללא הרף, אפילו אם יכשלו, עד שיצליחו. ספורטאים הם עם עקשן, ורק לעיתים רחוקות יוותרו. יש להם גם מוסר עבודה גבוה ויכולת להתמודד עם כאבים בלתי נמנעים (יחד עם האינטואיציה לדעת מתי סיבת הכאב היא נושא רציני מכדי להתעלם ממנו).

2. ספורטאים משיגים את מטרותיהם. אם דרך אחת חסומה בפניהם, הם ימצאו דרך אחרת להצליח. אם הכוח הפיזי שלהם לא יספיק, הם ילמדו לעבוד בצורה חכמה.

3. ספורטאים מפתחים מיומנויות חדשות: למרות שספורטאי מתמחה בד"כ בכישורים מסוימים, כגון מהירות, תיאום עין יד וכו', הם טובים גם בהסתגלות לתרחישים הדורשים מיומנויות מולטי-פונקציונליות.

צילום: Shutterstock

4. ספורטאים הם יזמים יוצאים מן הכלל. בזמן שתבחנו עובדים חדשים, סביר להניח שתגלו כי ספורטאים עסקיים הם לעתים קרובות יזמים או יזמים לשעבר. בעוד אנשים המגיעים מסביבות ארגוניות גדולות נוטים להתמחות בכישורים ספציפיים ולעמוד בנחרצות ביעדים שלהם, ספורטאים עסקיים רואים לנגד עיניהם את החזון הגדול יותר לגבי מה שדרוש לחברה כדי להצליח. הם חושבים באופן אסטרטגי, רואים את ה"תמונה הרחבה" ומכוונים לטווח הארוך. הם גם יודעים כיצד להפוך האסטרטגיה – לפעולה.

5. ספורטאים שואפים לאיזון. יותר מדי ג'אנק פוד ו/או שינה מועטה מדי לא יתרמו לחברה בריאה או לביצועים מנצחים. גופם חייב להיות במצב טוב, ולכן ספורטאים מבינים שהם לא יכולים לרמות את המערכת במשך זמן רב ועם זאת לצפות לתוצאות טובות. ספורטאי עסקי אמיתי ישמור על איזון מבחינת בריאות, שינה, תזונה ועסקים, שיאפשר לו להצליח לעשות זאת לא רק בהווה, אלא גם בטווח הארוך.

6. ספורטאים עובדים היטב בצוות ובקבוצה. ספורטאים יודעים כיצד למנף את נקודות החוזק הייחודיות שלהם ומשלימים כל אחד מחברי הצוות שלהם. הם יודעים שפגיעה בחבר לקבוצה או בשותף רק יפגעו בארגון. למעשה, ספורטאי ישים בדרך כלל את טובת הצוות מעל לטובתו האישית.

איך למצוא ולשכור ספורטאים כאלה? בשאלות שתשאלו בראיונות הקדישו מקום לפרויקטים חיצוניים, לאינטרסים של אחרים, לשירותים למען הקהילה ולעבודת צוות. רבים מהשחקנים החזקים ביותר שלי מעולם לא הצטיינו בעבר בספורט פיזי. הם אף פעם לא ידעו שהם ספורטאים. זהו היבט חשוב בהעסקת ספורטאים עסקיים: הספורטאים העסקיים הטובים בעולם טרם התגלו בהכרח. לכל אחד מגיעה הזדמנות לגלות את הספורטאי שבתוכו.

– דייויד ק. וויליאמס הוא מנכ"ל Fishbowl, חברה אשר מפתחת תכנות ניהול מלאי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן