Forbes Israel Logo

ההישג רק שלה: ג'רבי איחדה את כולנו לרגע קסום אחד, שמחר יישכח

שאפו. כל מילה אחרת מיותרת. אחרי ש״נשדדה״ בקרב רבע הגמר עם הברזילאית (השיגה שני מצבי יתרון/ניקוד שלא נתנו לה בידי השופט), התאוששה ירדן ג׳רבי כדי להשיג מדליית ארד מול היריבה מיפן. 23 מדליות היא צברה בשלוש שנים וחצי, כהכנה לריו 2016, כולל אליפות עולם לפני שלוש שנים וסגנות אליפות עולם לפני שנתיים. היא שמרה על קור רוח וניתוק מכל פרשיית אליס שלזינגר, שעברה בעטיה לייצג את בריטניה (הודחה אתמול בשמינית הגמר) והוכיחה לה מי הג׳ודוקא הטובה בישראל במשקל עד 63 ק״ג.

היה לה הרבה על הכתפיים אתמול. הרבה להחזיר למאמנה שני הרשקו, שהיה גורם עיקרי בפרשת שלזינגר, וכמובן ליו״ר האיגוד, משה פונטי, שהחליט שהיא תייצג את ישראל אחרי כישלונה של שלזינגר בלונדון. אמש הם חגגו את המדליה האולימפית של ג׳רבי, שסימנה ניצחון של ההחלטה הזו.

ג׳רבי הגיעה לתחרות פצועה. ההכנות שלה נפגעו בחודשים האחרונים. אבל היא הוכיחה שגם בישראל יש ווינרים שלא רואים/רואות בעיניים מול המטרה וניצחה פעמיים ביתרון ברור בקרבות על המדליה. מול הברזילאית זה באמת היה שוד, אבל בג׳ודו מכירים את האמירה: בשביל לא לבכות אחרי, תזרוק את היריב לפני. והיא התאוששה נפלא.

ג'רבי. אין קיצורי דרך בספורט | צילום: יוטיוב

ברגע אחד נשכחו כל הצרות

כעת היא חוגגת, ומגיע לה. הפוליטיקאים מיד גייסו את ההתעלות שלה. מירי רגב הייתה הראשונה להצטלם עם המדליה. הנשיא ריבלין, שבאמת כבר חף מפוליטיקה, אמר את מה שמרגישים כולם בארץ: ״מגיע לך, את הגיבורה של כולנו״.

וכך ברגע אחד, נשכחו כל הצרות הקיומיות כאן, בזכות צעירה בת 27 מנתניה שאיחדה ציבור שלם לרגע קסום אחד. אבל מחר כבר יישכח הכול. שוב ישכחו מהספורט ההישגי (הג׳ודו עם מדליה רביעית, מתוך שמונה בסה״כ). מאמנים יחזרו להשתכר אגורות, ולא יהיה מי שיאתר את ירדן ג׳רבי הבאה. לא ידוע אם תמשיך עד טוקיו 2020, עוד מוקדם לדעת, כי אולי היא תרצה לחיות אחרי שהקריבה את כל חייה בשביל הערב הזה.

ומגיע לה הכול, כי היא הוכיחה את מה שידוע בעולם כבר אלפי שנים. אין קיצורי דרך בספורט, רק עבודה מתודית וקשה מביאה הישגים. ההישג שלה לא יחפה על כישלונות אחרים, הוא רק ההישג שלה. חבל שהרבה פוליטיקאים בספורט ומחוצה לו ינסו, ואולי יצליחו, למנף אותו בשבילם. אבל הוא יהיה תמיד, רק שלה.

לכתבה במעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.