Forbes Israel Logo

ההערכה בצה"ל: שורת האזעקות שנשמעו בעוטף עזה – שווא

לאחר שבועות של שקט, אווירת המלחמה חוזרת לאיזור עוטף עזה. סמוך לשעה 11:45, נשמעו אזעקות במועצה האזורית חוף אשקלון. על פי דיווחים בדקות האחרונות נשמעו הדי פיצוצים וזוהו שתי נפילות, ללא נזק וללא נפגעים. מהמשטרה נמסר כי שוטרי מרחב לכיש עורכים סריקות בשטח. לא דווח על נזק או נפגעים.

רק הבוקר (ה') שר הבטחון משה יעלון הבטיח בכינוס של התנועה הקיבוצית במועצה האזורית שער הנגב בעוטף עזה כי ישראל "לא תאפשר עוד ירי הקרוי טפטופים. נמגר את יכולתם של ארגוני הטרור לפגוע בכם". "לא בכדי מיהרו אנשי חמאס לעצור את אלו שירו רקטה", אמר יעלון, "חמאס יודע שלא נהסס להפעיל את עוצמתנו. עשינו את זה בקיץ, ואם נידרש לכך, נעשה זאת בכל עת שנמצא לנכון. אנו מצפים שהם יידעו לאכוף את הפסקת האש ולא יבחנו את סבלנותנו".

היה ירי? גבול רצועת עזה | צילום: רויטרס

יעלון התייחס לנפילת רקטה ביום שלישי האחרון בשטחי המועצה האזורית אשכול. גם אז לא היו נפגעים או נזק. הבוקר דיווח העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", כי חמאס עצר ברצועת עזה שני פעילים סלאפים, שירו ביום שלישי את הרקטה. מקורות ביטחוניים פלסטינים מסרו לעיתון, כי השניים הודו בחקירתם כי פעלו על דעת עצמם ולא קיבלו הנחיות מההנהגה שלהם.

לדברי העיתון, חמאס הודיע לבכירים סלאפים ברצועה, כי עליהם לרסן את אנשיהם וכי לא יאפשר לאיש להפר את הפסקת האש ולשגר רקטות. מוקדם יותר, אמרו גורמי ביטחון בישראל כי חמאס העביר את המסר בעניין מעצר החשודים לצד המצרי, והדגישו כי אינם מעוניינים בחידוש הלחימה.

 

לכתבה באתר מעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.