Forbes Israel Logo

הודעה דרמטית של גדעון סער: החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים

זו הייתה אמורה להיות עוד הרמת כוסית שגרתית לכבוד ראש השנה, אבל במהלכה שוחררה פצצה שמזעזעת את כל המערכת הפוליטית.

שר הפנים, גדעון סער, שהוזכר אף כמועמד אפשרי להחליף בעתיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הדהים הערב (רביעי) את הנוכחים בכפר המכביה כשהודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים.

סער הוא הפוליטיקאי החזק בליכוד וזכה פעמיים ברציפות במקום הראשון בפריימריס של המפלגה. למרות שלא הזכיר את ראש הממשלה בהרמת הכוסית, התבטא סער לאחרונה בשיחות סגורות כי מאס בהתנהלותו של נתניהו עד כדי בחילה ולכן החליט לשבור את כלים וללכת הביתה.

נודע כי באותן שיחות באה לידי ביטוי תחושה קשה מאוד שלו והושמעו ביטויים חריפים במיוחד על אודות ראש הממשלה ואנשיו. עם זאת במהלך הנאום עקץ את רה"מ כשאמר: "לא נועדנו לשלוט בעם, נועדנו לשרת את העם".

כזכור, השבוע הושעתה בת זוגו של סער, גאולה אבן, מהגשת תכנית "המוסף" בערוץ הראשון על ידי איילה חסון, לאחר שהתבקשה שלא לראיין חברים ממפלגת הליכוד בתכניתה. אלא שנראה כי אין קשר בין אירוע זה לבין החלטתו הדרמטית של סער.

ההערכה היא שלא מדובר בפרישה סופית, אלא בפסק זמן. לא מן הנמנע שסער יחזור לפוליטיקה לקראת הבחירות הבאות, כשאחת ההערכות שכבר הושמעו היא שהוא עשוי לעשות זאת ברשימה משותפת עם משה כחלון.

הדהים את תומכיו. גדעון סער | צילום: מרק ישראל סלם

עיקרי הנאום: "רוצה קצת יותר חופש, שקט, עם ילדיי ורעייתי"

סער סקר את חבריו הפוליטיים, ביקש להודות להם וסיפר: "מנעתי מלבני להיות ראש ממשלה עמדתי בראש צוות המו"מ הקואליציוני, הייתי שר החינוך, כשהתקופה תיזכר כתור הזהב של החינוך בישראל. יישמתי את חוק חינוך חינם מגיל 3. היה לנו אתגר ענק לבצע את זה במהירות וביצענו.

כולם מדברים על יוקר המחיה. גן ילדים ציבורי בגילאים 3-4 עולה 8000 שקל לשנה. גן פרטי עולה עשרות אלפי שקלים. הקמתי אוניברסיטה לאחר 40 שנה שלא קמה אוניברסיטה בישראל. נלחמתי מול כל המערכות, כי אריאל היא בירת השומרון לנצח.

"העמקנו את הערכים היהודים והציוניים בחינוך אלפי ילדים שהגיעו לירושלים, לכותל, לעיר דוד מערת המכפלה זה השורש. ולא נאפשר לשמוט אותו מידינו. בכל המדדים כולל במבחנים הבינלאומיים עשינו עלייה לאחר שנים של ירידה. חבל שלא כל הדברים ממשיכים.

"כשר הפנים הארכתי את שעון הקיץ. חוקקנו את חוק המסתננים החדש. מאז יצאו פי שלושה מסתננים מהשנה הקודמת. תוך שנה היתה רפורמה בתכנון ובנייה. נתנו לאזרחים אפשרות להקים פרגולה, גדר, מחסן. לא כל דבר צריך היתר מהמדינה.

"דיברו על חוסר שווייון בין הרשויות המקומיות. יישוב של 1400 איש שמקבל יותר מעיר עם 40000 איש. חילקנו את ההכנסות בצורה שונה והוגנת יותר. גם לרשויות הבדואיות. כשאין משאבים לרשות היא לא יכולה להשקיע בחינוך ברווחה. הפערים היום גדלים בדורות הבאים. הוכחנו שאפשר לעשות שינוי גדול.

"חשוב לי לומר דבר אחד חשוב: היום יותר מאי פעם חשוב להניף את הדגל החברתי. יוקר המחייה אסור לפגוע בחינוך, ברווחה ובבריאות. בשכבות החלשות. אסור לגעת בכבשת הרש. ההמונים נתנו בנו אמון פעם אחר פעם. אל נא נאכזב אותם.

"לאחר ששקלתי, חשבתי, התייעצתי רבות וחשבתי היטב, החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. אני מבקש לחיות חיים אחרים מהחיים הציבוריים. ליהנות מקצת יותר פרטיות חופש ושקט. להיות יותר בבית. זה הדבר הנכון עבורי ועבור יקיריי.

אני רוצה לראות את בני דוד הולך, להיות עם בנותיי דניאלה ואלונה, ועם אשתי גאולה. אחרי חגי תשרי בכוונתי להגיש את התפטרותי מהממשלה ומהכנסת. הכל יתבצע באופן מסודר. פוליטיקה איננה מקצוע אלא שליחות למען עם ישראל.

"במשך 20 שנה הייתי בשירות מילואים ארוך. מותר ואולי רצוי לקחת פסק זמן. חשוב לזכור שלא נולדנו לשלוט בעם. לשלוט העם זו לא עבודה לכל החיים. נולדנו לשרת את העם.

"תמיד הייתי נאמן לתנועה ולדרכה ועל כך גאוותי. גם כשאריאל שרון עזב את הדרך והתנועה לא יכולתי ללכת איתו. אני מבקש לומר לכם תודה, חבריי האהובים, בניה של תנועת זבוטינסקי ובגין. כל פעם שביקשתי את אמונכם, נתתם לי אותו".

שיחות נפש ארוכות: "נשמע עצוב ואף מיואש"

בימים האחרונים קיים סער שיחות נפש ארוכות עם אחדים ממקורביו הפוטיליטיים, בדיעבד, כמה מהם הינו שגמלה בליבו ההחלטה : "הוא נשמע עצוב, אולי אפילו מיואש", אמרה למעריב מישהי ששוחחה עם סער ארוכות: "הוא דיבר על כך שאי אפשר לתפקד ככה, שהכל מבוסס על שקרים, שהתנהלות של נתניהו מסכמת את המדינה".

מקורבים נוספים מדווחים כי סער השתמש לאחרונ ה בביטויים קשים במיוחד בכל הקשור להתנתהולות ש ל ראש הממשלה נתניהו.

"בסופו של דבר, למרות שמעמדו בליכוד איתן מאי פעם", אמר למעריב אחד מתומכיו של סער, "הוא החליט לוותר, לפחות בינתיים. אנחנו מאמינים שהוא יחזור, אבל לצערי אנחנו לא בטוחים.

גאולה אבן: "מי שהקשיב לנאום שלו, יוכל להבין את התמונה כולה"

רעייתו של סער, גאולה אבן, אשר הושעתה אתמול מהערוץ הראשון, אמרה בראיון לערוץ 10: "אני אוהבת אותו, הוא איש אמיץ, הפוליטיקאי הכי ראוי שצמח כאן בשנים האחרונות, הוא עשה למען המדינה ולמען העם כל שהוא יכול עפ"י תפיסתו והשקפת עולמו, הגיע הזמן שהוא יהיה איתי ועם הילדים, זאת עבודה שוחקת וקשה, הוא היה מסור כל כולו, ועכשיו הוא שלנו, אלא אם כן יחליט אחרת בהמשך.

כשנשאלה האם זאת הסיבה היחידה, רמזה: "אני לא מתייחסת לכל החלקים בנאום שלו, מי שהקשיב לנאום שלו יוכל להבין את התמונה כולה".

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן