Forbes Israel Logo

החברה הישראלית שמוכרת את האבולוציה של הפרסום במובייל

ClicksMob היא חברה ישראלית שלקחה את מודל האפיליאייט (Affiliate Marketing) והביאה אותו לתחום הצומח ביותר – תחום המובייל.

למעשה, החברה פיתחה פלטפורמה שמהווה נקודת מפגש למפרסמים מחד, וגופי מדיה מאידך (בעלי אפליקציות, משחקי מובייל, יצרני תוכן ועוד), ומאפשרת להם לרכוש ולהעביר תנועת משתמשים (טראפיק) במובייל, לאפשר למשתמשים לבצע רכישות באפליקציה, לקדם מוניטיזציה באפליקציות ולהגדיל את התשואה עבור השקעה (ROI) בכל הנוגע לפרסום במכשיר הנייד.

מודל הפרסום מבוסס התוצאות של ClicksMob, מוריד למעשה את הסיכון של לקוחותיה, מאחר והחברה מרוויחה רק כאשר הלקוח מצליח. מודל זה הפך למודל הצומח ביותר בעולם בתחום הפרסום ו-ClicksMob היא אחת החלוצות של המודל בעולמות המובייל.

החברה הוקמה בינואר 2013, היא ממומנת באופן מלא על ידי מייסדיה והפכה לרווחית כבר בחודש השלישי להקמתה. ClicksMob ממוקמת בתל אביב, ויושבת ברוטשילד 22 מעל לפייסבוק.

לאחרונה פיתחה החברה מוצר ייחודי בישראל, שהוא גם אחד מהיחידים מסוגו בעולם – והוא מכירת אנשים שיבזבזו כסף באפליקציות השונות.

ליאת בורנשטיין, סמנכ"לית השיווק של ClicksMob, מסבירה לנו על התהליך. "במהלך השנה האחרונה ישנה מגמה ברורה בשוק המפרסמים במובייל – עם עליית המחירים של פרסום במובייל. קנייה פשוטה של התקנות (כמה משתמשים אני קונה) איננה מספיקה עוד, ויש חשיבות גדולה לאיכות המשתמשים – כלומר, אילו משתמשים אני קונה. כלי מדידה חדשים מאפשרים למפרסמים להשתמש במדדי האיכות האלו כדי להחליט אילו מערוצי השיווק שלהם עובדים, ואילו לא עובדים".

"כאן בדיוק נכנסת ClicksMob", מוסיפה בורנשטיין, "החברה פיתחה יכולות וכלים על מנת לספק למפרסמים בדיוק את המשתמשים שהם רוצים – משתמשים נאמנים (למשל, כאלו שחוזרים לאפליקציה אחרי שלושה ימים), משתמשים משלמים (למשל, כאלו שקנו באפליקציה או הזמינו טיסה), משתמשים התורמים לאטרקטיביות של הפלטפורמה (למשל, משתמשים שהעלו פוסט מכירה) וכן הלאה".

ליאת בורנשטיין, סמנכ"לית השיווק של ClicksMob

צעד ראשון: תמיכה בכל סוגי המדדים

כפי שניתן לראות במשפט האחרון, אין הגדרה אחידה ל"משתמש באיכות גבוהה" – והמושג הזה מקבל משמעות שונה בין מפרסם למפרסם. מפתח משחקים, למשל, ייתכן ויהיה מעוניין במשתמשים שחוזרים ומשתמשים במשחק (מכיוון שלפי הניתוח שלו המדד הזה מצביע על סבירות גבוהה למעבר למשתמש משלם). מנגד, מפתח של אפליקציה לקנייה ומכירה של חפצי יד שנייה, ייתכן ויהיה מעוניין במשתמשים שיהיו פעילים ויכניסו תוכן לפלטפורמה – למשל כאלו שמעלים פוסט מכירה של חפץ. לא רק זאת, מפרסמים שונים ימדדו את איכות המשתמשים שהם קונים על פרקי זמן שונים, ינתחו נאמנות ואת יכולת ההחזקה שלהם (Retention) על פני תקופות שונות או יגדירו מדדי איכות בצורה שונה ומיוחדת.

ההטרוגניות הגבוהה בהגדרת המדדים ברורה אם כן, ועל מנת לשרת את כל סוגי המפרסמים היה עלינו לבנות מערכת שתהיה אגנוסטית לקטגוריה, לאפליקציה ולסוג מדד האיכות.

צעד שני: השקת קמפיין – שימוש במידע עבר

היתרון המרכזי ש-ClicksMob מציעה למפרסמים, הוא גישה לכמות אדירה של מקורות תנועה במובייל – הן תנועה ישירה של ClicksMob (שמקורה באפליקציות) והן מקורות תנועה מובילים (Media Buyers, Publishers, Ad Monetization SDK Companies ועוד). מקורות התנועה הרבים שנכללים בהיצע של ClicksMob, יכולים לספק תנועה איכותית בקטגוריות מסוימות, מדינות מסוימות או סוגי מדדים מסוימים.

הצעד השני היה להשתמש בידע הנרחב של ClicksMob (מיליארדי פעולות בחודש) על מנת להסיק מיהם מקורות תנועה שיספקו את התנועה האיכותית ביותר עבור מפרסם נתון – קטגורית אפליקציה ספציפית (משחק, קנייה וכדומה), מדינה ספציפית, פלטפורמה ספציפית (אייפון / אנדרואיד) וסוג מדד ספציפי.

כך, בעת פתיחת קמפיין חדש, המפרסם מגדיר את המדד שלו למשתמשים איכותיים. בהתאם למדד המוגדר, המערכת מחשבת את הסבירות לקבלת תנועה באיכות נדרשת מכל מקורות התנועה הזמינים, ומתחילה להזרים תנועה ממקורות התנועה שנמצאו כבעלי ההסתברות הגבוהה ביותר.

צעד שלישי: אופטימיזציה ולמידה

עם השקת הקמפיין המערכת מודדת בזמן אמת את איכות המשתמשים שנמסרו למפרסם ומבצעת אופטימיזציה על מקורות התנועה, כך שהמפרסם ממשיך לקבל רק משתמשים שעומדים במדדי האיכות שלו. לאחר ביצוע האופטימיזציה, המפרסם יכול להגדיל את תקציב הקמפיין בביטחון שהמשתמשים שהוא קונה ימשיכו לעמוד בהגדרת האיכות שלו.

לבסוף, המידע הנצבר מהקמפיין החדש מוזן חזרה למערכת באופן שוטף, ומאפשר שימוש הסקתי בקמפיינים אחרים.

"לשמחתנו", מספרת בורנשטיין, "המאמץ הפיתוחי שהשקענו הניב פירות, ובמהלך החודשים האחרונים המערכת של ClicksMob מצליחה לספק משתמשים איכותיים באופן עקבי למאות מפרסמים מגוונים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.