Forbes Israel Logo

החידוש המפתיע של סמסונג: מצלמה קדמית בלתי נראית

חברת סמסונג גאה מאוד, ובצדק, במכשיר העשור שהיא צפוייה להשיק בקרוב – גלקסי S10. לפי ההדלפות שכבר פורסמו, יגיע המכשיר בעיצוב שונה לחלוטין, חיישן טביעות אצבע שמובנה בתצוגה, שלוש מצלמות אחוריות, צבעים יוצאי דופן ותמיכה ברשת הדור החמישי. אך עכשיו, סמסונג אישרה שהיא עובדת על טכנולוגיות שיתכן וירגשו קצת יותר את חובבי הטכנולוגיה.

בשבוע שעבר קיימה החברה אירוע פרטי ל-20 השותפים העסקיים שלה במלון מריוט שאנזן שבסין. מי שהצליח לספק הצצה למה שהוצג באירוע הוא המדליף Ice Universe, ולפי הציוץ שפרסם בטוויטר נראה שסמסונג עובדת על מכשירים נטולי שוליים, ללא המגרעת המאפיינת כל כך את מסכי המכשירים החדשים. עוד הוא פרסם כי בתוך התצוגות החדשות של מכשירי החברה ישולבו רכיבים חדשים.

 

 

במצגת הסבירה סמסונג על ארבע טכנולוגיות שתוטמענה בתוך התצוגה: חיישן טביעות אצבע (אותו היא מכנה FoD), משוב רטט המדמה כפתורים פיזיים (HoD), השמעת אודיו דרך המסך (SoD) והטכנולוגיה המרגשת ביותר: מצלמה קדמית וחיישנים אחרים המוטמעים מתחת לתצוגה (UPS).

רבים מצפים שסמסונג תטמיע חיישן טביעות האצבע המובנה בתצוגה, אך היא החליטה לעשות זאת באופן ייחודי. בעוד שקוראי טביעות האצבע הקיימים היום במכשירים מתחרים מבוססים על שיטה אופטית (שבפועל מצלמת את אצבעו של המשתמש), סמסונג משתמשת בחיישן אולטראסוני. זה שולח גל קול בתדר מסויים אל האצבע, ועל פי הגל החוזר הוא בונה מפה מדוייקת של טביעת האצבע.

משוב הרטט המובנה בתצוגה רחוק מלהיות אותו רטט סטנדרטי שחלקנו חשים כשאנחנו נכנסים לתפריטי המכשיר השונים. סמסונג מפעילה רטט שתפקידו להעניק למשתמש תחושה כאילו לחץ על מקשים פיזיים שנמצאים על המסך, דבר שימושי במיוחד בשליטה על משחקים הרצים במכשיר.

כמו כן, הופכת סמסונג את מסך המכשיר לכזה שמוליך גלי קול. החברה מטמיעה רמקולים מתחת לתצוגה והופכת את המסך למעין רמקול, מה שמייתר את הצורך בשימוש ברמקולים חיצוניים.

טלפון חכם של סמסונג | צילום: Shutterstock

מצלמה חבויה

החידוש המפתיע של סמסונג הם החיישנים שמתחת המסך. רכיבים כמו עדשות המצלמה או חיישני זיהוי הפנים ממוקמים מאחורי המסך ועל כן הם חבויים לעין. עם זאת, מצליחים החיישנים לזהות את פני המשתמש מעבר לזכוכית המסך.

ובעוד שגם חיישן טביעת האצבע, וגם העברת האודיו דרך המסך – הן טכנולוגיות שכבר ראו אור אצל המתחרות, החיישנים שתחת המסך הן פריצת הדרך שמייתרת את השימוש במצלמות קדמיות הנשלפות באמצעות מנגנון מכני, כפי שנראו בכמה מכשירים מתחרים. לא רק שחיישנים כאלה מסירים את הצורך בשימוש בחלקים נעים, הם גם תורמים לשלמות מבנית של המכשיר וכתוצאה מכך גם אטימה טובה יותר בפני מים.

גודלה של סמסונג, והשנאה הציבורית למגרעות הפופולאריות בראש התצוגה של מכשירים רבים, הופכת את החברה למועמדת מצטיינת במשיכת תשומת הלב של הלקוחות בתקופה הקרובה. זו כנראה גם הסיבה שהחברה חשפה את החידושים בכנס משתפי הפעולה שערכה לאחרונה.

האם סמסונג תטמיע את הטכנולוגיות החדשות כבר בגלקסי S10? לא ניתן להגיד בוודאות. אך יתכן שכך יהיה ורמז לכך היא ההחלטה של החברה שלא להמשיך עם העיצוב המוכר של הגלקסי S8 וה-S9, ממש כמו שעשתה המתחרה המובילה, אפל, כשהשיקה את מכשיר העשור שלה בעיצוב חדש לחלוטין ועם חידושים רבים.

כל זה מעלה את השאלה האם אלו כל החידושים שאנו צפויים לראות מסמסונג בתקופה הקרובה? נראה שלא, ושאנו צפויים לראות חידושים מסעירים אף יותר בעתיד הקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.