Forbes Israel Logo

החל מהיום: שירותי התמיכה הטכנית בנתב"ג יושבתו

ועד עובדי ITsoft, המספקת את שירותי התמיכה הטכנית בנתב"ג, הודיע אתמול להנהלת החברה על כוונתו להשבית את פעילות העובדים החל מהיום ועד יום חמישי. במהלך השביתה לא יטפלו העובדים בתקלות מחשב בעמדות הכירטוס (Check in) והעלייה למטוס, וזאת במחאה על סירובה של הנהלת החברה, לדבריהם, לחדש את המו"מ עימם. חודש אוגוסט נחשב לעמוס ביותר בשדה התעופה.

לטענת ארגון "כוח לעובדים", בו מאוגדים עובדי החברה, קיבלו העובדים לאחר ההודעה על עיצומים מכתב מהנהלת ITsoft, לפיו בכוונת חברת אל על להפסיק את ההתקשרות עמה בשל "ההפרעות בעבודה", כלשונם. לטענת ITsoft יזומנו בימים הקרובים העובדים לשימוע של לפני פיטורים.

"התנהלות ITsoft ממשיכה להיות מפוקפקת", טוען אבי מנקס, רכז מטה מרכז בכוח לעובדים המלווה את ההתארגנות. "לא קיבלנו לידינו מכתב רשמי של אל על, ויתרה מכך- ITsoft מסרבת להעביר אלינו מכתב כזה, ממש כפי שסירבה לחשוף את ספרי ניהול הכספים במהלך המו"מ, והם כנראה יודעים מדוע".


צילום: רויטרס

"אם אכן, איימה אל על בהפסקת ההתקשרות עם ITsoft, זהו עוד ביטוי קיצוני של אל על כלפי התארגנות העובדים בחברה", הוסיף עידן כהן, מראשי וועד העובדים."לא נשברנו כאשר איימו עלינו כי אם נשבות נפוטר, ואיננו חוששים גם כרגע". לטענת ITsoft מאיימת אל על כי תפסיק את ההתקשרות בסוף אוקטובר או במועד מוקדם יותר, עובדה שתוביל לפיטורי העובדים במהלך החגים.

חברת ITsoft מתחזקת את תכנית Cute, תוכנת ההפעלה של עמדת הכירטוס והעלייה למטוסים בנתב"ג. ב-2009 החליטה אל על להעסיק את עובדי התמיכה דרך חברת קבלן, ו-ITsoft מפעילה שירותים אלה מאז. לטענת כוח לעובדים מועסקים עובדי הקבלן של החברה תנאים ירודים ולכן פתחו בעיצומים.

מאל על נמסר בתגובה: "מדובר בסכסוך עבודה אצל ספק שירות של חברת אל על. אל על אינה מתערבת בפרטי הסכסוך שאינה צד לו, אולם היא מצפה כי השירות יינתן על ידי הספק באופן רציף ומלא, כמתחייב מההסכם עמו. אל על פועלת מול ספקיה לפי כל דין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.