Forbes Israel Logo

החמישי בעולם: הונו של אלון מאסק חצה את ה-100 מיליארד דולר

השווי הנקי של מאסק הוכפל פי ארבעה מאז אמצע מרץ. כעת, הוא ממוקם ברשימת המיליארדרים של פורבס אחרי מארק צוקרברג ששווה 107.6 מיליארד דולר

מניית טסלה זינקה ביום שני לאחר פיצול המניות, והעלתה את השווי הנקי של אילון מאסק ל-102.9 מיליארד דולר, עם סגירת השוק. המניות זינקו ב-12.6% והוסיפו להונו של מאסק ב-10.4 מיליארד דולר מאז סוף יום שישי. פורבס מעריך כי הוא כעת הסנטי-מיליארדר החמישי בעולם, כמו גם האדם החמישי בעושרו בעולם.

השווי הנקי של מאסק הוכפל פי ארבעה מאז אמצע מרץ, אז הוא דורג במקום ה-31 ברשימת המיליארדרים העולמית של פורבס, עם שווי נקי של 24.6 מיליארד דולר. כעת, הוא נמצא אחרי מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, ששווה 107.6 מיליארד דולר.

לא שזה חשוב למאסק. היזם הסדרתי בן ה-49 אמר שהוא אדיש למעמדו ברשימת המיליארדרים של פורבס. "האמת שזה לא כל כך מעניין אותי", כתב מאסק בדואר אלקטרוני ששלח לפורבס בתגובה על שוויו הנקי ביולי. "המספרים האלה עולים ויורדים, אבל מה שחשוב באמת זה לייצר מוצרים נהדרים שאנשים אוהבים".

הונו של מאסק הגיע ל-99 מיליארד דולר ביום חמישי ה-27 באוגוסט, ואז צלל ביום שישי 28 באוגוסט, כאשר מניית יצרנית הרכב החשמלית צנחה ב-3.6%. מניית טסלה התפצלה על בסיס 5 ל-1 ביום שישי לאחר סגירת השוק והחלה להיסחר על בסיס פיצול מותאם לפנות בוקר. סוחרים קטנים יותר דיווחו על מניות במחיר נמוך יותר, שכעת עומד על 498.32 דולר לעומת 2,213.40 דולר ביום שישי.

מאסק מחזיק ב-21% מהחברה ששווה 464 מיליארד דולר (שווי שוק), אך משכן יותר ממחצית מניותיו כבטוחה להלוואות אישיות; פורבס החיל הנחה על מניותיו המשועבדות על מנת לחשב את ההלוואות.

צילומים: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.