Forbes Israel Logo

הטאיוואנים מעוניינים בטכנולוגיות הטפטפות של נטפים

משלחת של המועצה לפיתוח סחר החוץ של טיוואן (TAITRA), בראשות נשיא ומנכ"ל המועצה וולטר יה ויו"ר המועצה, ג'יימס האנג, ביקרה השבוע בארץ כדי להדק את הקשרים עם תעשיית הטכנולוגיה וההייטק המקומית.
  
במסגרת הביקור הציגו מנהלי חברות הייטק מטאיוואן את ההזדמנויות העסקיות לחדירת הטכנולוגיה הישראלית לשוק האסיאתי, וכן ביקרו אצל מספר חברות ישראליות.

אחד הביקורים היה אצל חברת נטפים. יה ציין כי טאיוואן מעוניינת בטכנולוגיה הטפטפות וכי ביקש מנטפים לפתוח נציגות בטאיוואן כדי לקדם את מכירת הטפטפות לחקלאים. ביקור נוסף היה בקרן ההשקעות ויולה, שראשיה הוזמנו לבקר בטאיוואן כדי לבחון שיתופי פעולה.

כמו כן, עודד יה במהלך ביקורו חברות ישראליות להגיע לתערוכת COMPUTEX שתערך בטייפה מה-5 עד ה-9 ביוני.


וולטר יה. לקדם את שיתוף הפעולה עם חברות ישראליות | צילום: גיל הדני 

יה הוא האיש המנווט את התערוכה היוקרתית, השנייה בגודלה בעולם בתחומי המחשבים, הטלפונים הסלולריים והחלפים. השנה יושם דגש על התעשיות החדשניות כמו רכב חשמלי, קלינ-טק, רובוטיקה ואינטליגנציה מלאכותית. מפעלים בטאיוואן הינם בין הספקים של המכונית החשמלית של טסלה. באי ישנם כ-60 מרכזי מו"פ של חברות מובילות בעולם כאשר הממשלה תומכת בפיתוח המו"פ.

מנכ"ל המועצה לסחר חוץ, המארגנת את התערוכה היוקרתית שאליה יגיעו 40,000 מבקרים מחו"ל, מסביר כי בשנים האחרונות בוצע שינוי במודל העסקי שלה. במשך שנים היה הדגש על החלפים המסופקים לתעשיית המחשבים וציוד כבד. אבל בשנים האחרונות עבר הדגש להצגת המוצרים בשלמותם, ובמיוחד מוצרים חדשים ותוכנות.

לדברי יה יציגו השנה כ-300 סטארט-אפים מרחבי העולם, במיוחד מקוריאה, צרפת, ספרד, הולנד וסין. זהו מקום מפגש חשוב להכיר פיתוחים טכנולוגיים חדשים, מציין וולטר יה.


וולטר יה ומנכ"ל מכון היצוא גדי אריאלי מציגים את ההסכם שנחתם | צילום: גיל הדני

הייצוא מטאיוואן לישראל עמד בשנת 2017 על 700 מיליון דולר (גידול של 13.7%), ואילו הייצוא מישראל לטאיוואן הסתכם בכמיליארד דולר (גידול של 10.6%). במהלך ביקור המשלחת הטאיוואנית נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין יה לבין מנכ"ל מכון היצוא גדי אריאלי להגברת שיתוף הפעילות בין המדינות בתחומי המסחר והפיתוח הכלכלי במגזר הפרטי והציבורי. כמו כן, הודיע יה כי המועצה לפיתוח סחר החוץ של טאיוואן מתכוונת לפתוח נציגות בתל אביב ולקיים בנובמבר "יום ישראל" בטייפה, במהלכו יוצגו סארט-אפים ישראליים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.