Forbes Israel Logo

הטרור בפריז: אותרה מכונית ששימשה את המחבלים במסע ההרג

מנהיגים מרחבי העולם ממשיכים לגנות היום, כיממה וחצי לאחר הטבח בפריז, את הטרור. ועידת G20 בה חברות 20 המדינות המתועשות ביותר, נפתחה בטורקיה, ובפתחה יצא נשיא המדינה, רג'יפ ארדואן, נגד איום הטרור הקולקטיבי שמציג דעאש. עוד הוסיף, כי ארגון הטרור הקיצוני הוא בעיה כלל עולמית, ויש להילחם בכך. 

בתוך כך, מכונית סיאט שחורה, אשר שימשה את המחבלים במהלך מתקפת הטרור הקשה בפריז, אותרה הבוקר (ראשון) במונטריי, פרבר מזרחי של פריז. המכונית שימשה את הטרוריסטים במתקפה על בתי הקפה בפריז.

כמו כן, בבריסל נעצר הבוקר אדם ששכר מכונית שהיתה באולם הקונצרטים "בטקלאן", וככל הנראה חשוד כקשור לאירוע. עוד נמסר כי עדיין נמשכים חיפושים אחרי טרוריסטים שבשטח, וכי ידוע כי לא כל המחבלים נתפסו. כזכור, המתקפה האכזרית בוצעה ע"י שלושה צוותים קיצונים, שרצחו 129 בני אדם וגרמו לפציעתם של 352 נוספים.

הלם ופחד ברחובות פריז | צילום: www.elysee.fr

מוקדם יותר, אמרו גורמי מודיעין בארצות הברית אמרו לרשת CBS האמריקאית כי הדרכון הסורי שנמצא על אחד המחבלים שנהרגו במהלך האירועים הקשים, ככל הנראה מזויף. לדבריהם, המספרים לא היו נכונים או מתואמים, והתמונה שבמסמך לא התאימה לשם של בעל הדרכון. התובע בפריז, פרנסואה מולינס, אמר כי 99 מהפצועים נמצאים במצב קריטי בעקבות "המעשים הברבריים".לפי העדויות, התוקפים באולם הקונצרטים "בטקלאן", שתיעוד מהירי בו נחשף הבוקר, אמרו כי התקיפה בוצעה בשל פעילותה של צרפת נגד מטרות דאעש בסוריה ועיראק. אך למרות זאת, כאמור, עדיין לא ברורה באופן מוחלט זהותם של המחבלים.

בצרפת הופנתה אצבע מאשימה כלפי ארגון המדינה האסלאמית, שלקח אחריות לסדרת הפיגועים. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הפנה אתמול אצבע מאשימה כלפי דאעש ואמר כי צרפת תנהל מלחמה "חסרת רחמים" נגד הארגון ולוחמיו.

כזכור, אתמול פורסמה התייחסות ראשונה לזהותם של מבצעי הפיגועים. גורם המקורב לחקירה אמר, כי אחד מהמחבלים שמת לאחר שטבח בעשרות רבות של בני אדם ב"בטקלאן" הוא בעל אזרחות צרפתית והיה ידוע כבעל קשרים לקיצוניים אסלאמיסטים. אותו המקור אמר כי גופתו זוהתה באמצעות טביעות האצבעות וכי הוא מגיע מהפרבר קורקורון שמדרום לפריז. עוד נמסר כי דרכון סורי נמצא על גופתו של המחבל שפוצץ עצמו סמוך לאצטדיון "סטאד דה פראנס" במתקפה נוספת. כמו כן, התקשורת בצרפת אמרה כי דרכון מצרי נמצא סמוך לגופתו של מחבל מתאבד נוסף במקום.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.