Forbes Israel Logo

היעד הבא: Airbnb משקיעה 160 מיליון דולר בסטארטאפ מלונאות

Airbnb היא המשקיעה המרכזית בסבב גיוס חדש של 160 מיליון דולר עבור סטארטאפ המלונאות ליריק (Lyric). פלטפורמת שיתוף הנכסים הענקית, ששווה 30 מיליארד דולר, הצטרפה אל שורה של שחקנים מרכזיים בתחום הנדל"ן, בהם משקיעים חדשים, כמו טישמן ספייר ו-RXR נדל"ן, וכן משקיעים קיימים, כמו FifthWall Ventures ומנכ"לית סטארווד, ברי שטרנליכט. 

המימון בסבב סדרה ב' מהווה כ-50% מהגיוס של ליריק ומביא אותה בסך הכל לגיוס של 185 מיליון דולר. חברת הסטארטאפ, היושבת בסן פרנסיסקו, סירבה לדון בהערכת השווי שלה.

חדר שינה בסוויטה של Lyric | צילום: Lyric

המודל של ליריק דומה לזה של WeWork הפופולרי עבור משרדים משותפים. ליריק שוכרת קומה שלמה של בית דירות ישירות מבעל הנכס, מעצבת כל יחידה עם ריהוט ידידותי לצילום באינסטגרם, ואז משכירה אותם כמו חדרי מלון. החברה מרוויחה מהמרווח בין מה שהיא משלמת כשכר הדירה ולבין הסכום שהיא גובה מהאורחים.

"ההיצע והביקוש של נדל"ן בדרך כלל נע בקצב נוקשה. זה כמו הציטוט הישן של הנרי פורד 'אתה יכול לקנות מכונית בכל צבע שתרצה כל עוד הוא שחור'", אומר רוב ספייר, מנכ"ל חברת היזמות Tishman Speyer. "כדי להיות תחרותי בשנת 2019, הנדל"ן חייב להציע גמישות ללקוח, בדיוק כמו כל עסק אחר".

תקליטים של Delta blues בסוויטות בשיקגו. בכל חדר של ליריק תמצאו נגיעה של המקום בו הוא נמצא | צילום: Lyric

המחיר הממוצע של ליריק עבור לילה אחד הוא 220 דולר. אורחים יכולים להזמין אחת מ-500 "סוויטות" דרך אתר החברה או באמצעות אתרי שיתוף הנכסים, כמו Airbnb. הם יכולים להישאר גם שני לילות או יותר. כל דירת ליריק כוללת מזרן של קספר, מצעים של Frette ומוצרי טואלטיקה של המותג Malin+Goetz. כל חדר כולל גם פריט עיצובי הקשור למקום הגיאוגרפי בו הוא נמצא, למשל הדירות בפיטסבורג עוצבו עם תמונות של האמן אד פאנר ובדאלאס יחכה לכם בחדר קפה של Cultivar.

"ראינו כיצד יזמים אורחים, כמו הצוות של ליריק, יכול לעזור לספק חוויות מדהימות ולסייע לאורחים להרגיש כאילו הם יכולים שייכים לכל מקום בעולם", אמר גרג גרילי, נשיא חטיבת הדירות של Airbnb. ליריק מתכננת להשתמש בכספי הגיוס כדי לגדול ל-2,500 יחידות ב-12 חודשים.

עבור בעלי הנדל"ן, ויתור על חלק מהדירות עבור ליריק יכול לעזור להביא את הבניין להשכרה בתפוסה מלאה מהר. לדברי ליריק, היא משלמת מחיר שוק עבור הדירות שבהן היא משתמשת. מנכ"ל החברה, אנדרו קיטצ'ל, טוען כי גישה לסוויטות האירוח שלהם יכולה להיות משווקת גם כנוחה יותר עבור הדיירים המסורתיים, אם ישכירו לטווח ארוך. הנוכחות של החברה שלו, מסביר קיטצ'ל, מבטלת את הצורך בחדר שינה נוסף בבית.

מטבח מאובזר ומעוצב | צילום: Lyric

"אנו מאמינים כי הפיכה של אחוז מסויים מהבניינים לדירות אירוח משותף, אם תעשה בצורה נכונה, תהיה תוספת בעלת ערך רב", אומר סקוט רכלר, מנכ"ל RXR, המפתחת 6,000 יחידות דיור. "נשווק אותם עם מוצרים מרובים שיכולים לענות על הצרכים של לקוחות שונים, שיהפכו את הקהילה למגוונת יותר".

כמובן, לא כולם אוהבים את הרעיון של נוסעים אקראיים שבאים והולכים כרצונם. ניידו, עוד סטארטאפ מגובה אייר-בנד, חווה דחייה כאשר הוא השתלט על ניהול של בניין דירות בפלורידה והבטיח לעזור לתושבים להשכיר את החללים שלהם לטווח קצר.

קיטצ'ל, שעבד בתחום הנדל"ן מאז 2009, יסד את ליריק ב-2014 עם הנשיא ג'ו פריימן. בשנת 2011, פריימן ייסד את Tastemaker, סטארט-אפ לעיצוב פנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.