Forbes Israel Logo

הישר מפנסילבניה: פרופ’ אמיר ירון הוא נגיד בנק ישראל החדש

פרופ' אמיר ירון יהיה הנגיד הבא של בנק ישראל, כך הכריזו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון. הוא יחליף את הנגידה הנוכחית, קרנית פלוג, שתסיים את תפקידה בחודש הבא.

ירון מלמד בבית הספר וורטון למנהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה שבפילדלפיה. הוא מומחה לבנקאות ולפיננסים והתפרסם בזכות מחקריו בתחום מאקרו ומימון, תמחור נכסים והשקעות. בנוסף, הוא מכהן כנשיא FARFE – קרן לקידום המחקר בנושאים פיננסים.

פרופ' אמיר ירון | צילום: אוניברסיטת פנסילבניה 

הנגיד החדש, בן 54, נולד בישראל, אך מתגורר למעלה מ-20 שנה בארצות הברית. הוא בעל תואר ראשון ושני בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב, וכן תואר שני נוסף מאוניברסיטת שיקגו, בה עשה גם את הדוקטורט שלו.

"אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר", אמר ירון. "ניהלנו בשבועות האחרונים שיחות מעמיקות על ההיבטים השונים של כלכלת ישראל והישגיה, ועל הדרכים שבהן ניתן לקדם את הכלכלה והחברה הישראלית, ולהתמודד מול האתגרים הגלובליים והמקומיים".

ראש הממשלה התייחס לבחירת הנגיד ואמר: "חובתנו להביא את הכישרונות הטובים בשטח, ואני שמח שפרופ' ירון נענה להצעה של שר האוצר ושלי. אני מאמין שהוא יוביל את בנק ישראל באחריות וישמור על יציבות המערכת הפיננסית". בנוסף, הודה נתניהו לנגידה היוצאת, ד"ר קרנית פלוג, על שמילאה את תפקידה במסירות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.