Forbes Israel Logo

הכירו את האפליקציה שתהפוך את הסמארטפון שלכם למכשיר אבטחה

אם היינו צריכים לנחש, היינו מהמרים שאתם מכירים מעט מאוד משתמשים שאין להם מכשיר סמארטפון. חלקם רכשו את המכשיר המתקדם ביותר בשוק ונוהגים לשדרג אותו מידי שנה, בעוד שאחרים החליטו להשקיע סכום מינימלי רק כדי לקבל גישה לאימיילים ולאינטרנט מכל מקום.

אך לצד המכשיר הנוכחי בו משתמשים על בסיס יום יומי, משתמשים רבים נוהגים להחזיק לפחות מכשיר סמארטפון נוסף, או אפילו טאבלט ביתי, בהם הם לא משתמשים יותר מידי. בפועל, על פי מחקר שנערך על ידי Mobile Mountain Study, מדובר בשוק עצום השווה כ-47 מיליארד דולרים, שחברות ומפתחים רבים נוטים להתעלם ממנו.

במטרה להשמיש גם את המכשירים השוכבים במגירה, החליטה חברת הסטארטאפ הישראלית SalientEye להפוך אותם למערכות אבטחה בסיסיות, המשתמשות במצלמת המכשיר ובחיבור שלו לאינטרנט על מנת לנטר חדרים ואיזורים מסויימים בבית וכמובן, להתריע על כך בצורה המתאימה למשתמש.

אז איך זה עובד?

נתחיל מהסוף: על מנת למצות את השימוש מאפליקציית SalientEye, יהיה עליכם לרכוש מעמד נוח עליו תוכלו להניח את מכשיר הסמארטפון שלכם. מכיוון שמדובר במצלמת מעקב, לא תוכלו להשכיב אותו על השולחן ונסיון להעמיד אותו על גבי אובייקט אחר, כגון ספר, כרית או מדף, עלולים להוביל לנפילתו וניטרול האבטחה מהצד שלכם. לאחר שמצאתם את המעמד המתאים, ניתן להתחיל להגדיר את מערכת האבטחה החדשה שלנו.

לאחר הורדה והתקנה של האפליקציה, הזמינה בשלב זה למשתמשי אנדרואיד בלבד, ניתן לשחק עם ההגדרות בצורה שתתאים לנו. בין האפשרויות השונות העומדות בפנינו נוכל לבחור את סוג ההתרעה: הודעת סמס, אימייל או אזעקה קולית, לקבוע את רמת רגישות התנועה וכמובן, להכניס סיסמה אישית שתנטרל את האזעקה.

לאחר שסיימנו את ההגדרות הראשוניות ולחצנו על כפתור ההפעלה, יופיע טיימר של 30 שניות, במסגרתו נוכל לצאת מהבית או מהחדר מבלי להפעיל את האזעקה. כשהטיימר יסיים, המערכת תתחיל לעבוד ותנטר את התנועות השונות. כך לדוגמה, במידה ודלת החדר תפתח או שמישהו יתיישב על הכסא שלנו, לא רק שנקבל הודעה על כך, אלא המכשיר יצלם את ההתרחשות ויעלה את התמונות לשרתי החברה, אליהם תוכלו לגשת באמצעות קישור ייחודי שישלח במייל.

במידה ובחרתם את אפשרות האזעקה, ברגע שהמצלמה תזהה תנועה תשמיע צליל מעצבן במיוחד, שייתכן ויתריע את הפושעים אך בעיקר יעצבן אתכם. בנוסף, על מנת לנטרל את האזעקה יהיה עליכם להכניס את הסיסמה האישית שלכם, כך שאנו לא ממליצים להשתמש באופציה זאת בעת יציאה מהבית או התרחקות פיזית מהמכשיר.

מסך ההגדרות באפליקציה | מקור: SalientEye

כמובן שתוכלו לבחור את שילוב ההתרעות המתאימים לכם, או להשתמש בכל שלוש האפשרויות יחדיו – בהתאם לחדר או האובייקט עליו אתם מנסים לשמור. בנוסף, האפליקציה מאפשרת להגדיר האם תקבלו התרעה כשסוללת המכשיר תהיה נמוכה, במידה והמכשיר ינותק מהחשמל או אפילו לקבל התרעה כשרשת האינטרנט מתנתקת, במקרה של הפסקת חשמל או ניתוק ייזום.

מחמשים את הסביבה

בפועל, לאחר שהגדרנו את כל מה שרצינו להגדיר והנחנו את המכשיר במקום האידיאלי, המערכת הצליחה לזהות גורמים חטטנים שהתקרבו אל עבר המחשב שלנו. ההתרעות עבדו כפי שציפינו מהם, כאשר הקישור שנשלח במייל המשיך להתעדכן עם תמונות לאורך כל "הפריצה".

חשוב לציין כי תוכלו להגדיר את ההפרשים בין ההתרעות השונות. כלומר, במידה וכעת הייתה תזוזה ונשלחה לכם הודעה על כך, תוכלו להגדיר שהתנועות "מתאפסות" בכל מספר דקות, כך שתנועה שתגיע בעוד כחצי שעה תחשב כחדשה וישלחו לכם ההתראות המבוקשות בהתאם.

איכות הצילום נקבעת על פי מכשיר הסמארטפון שברשותכם, אך הופתענו לראות שגם תנועות יחסית מהירות זוהו בצורה טובה, יחסית, ולפחות הבהירו לנו שאכן מישהו הסתובב בחדר שהוא לא היה אמור להכנס אליו, גם אם פניו יצאו מעט מטושטשים. הבעיה האמיתית היא בשעות הלילה כאשר הבית חשוך, שכן המצלמה לא תדע לזהות או לצלם את התנועה. בעוד שתוכלו להשאיר את המכשיר בחדר מואר, יהיה עליכם לדאוג לתאורה מספקת על מנת לזהות את התנועות, במידה ואתם אכן מתכננים להשתמש במכשיר כמערכת אזעקה לבית.

חסרון נוסף שיכול להפוך למשמעותי, במיוחד אם אתם מתכננים להניח את המכשיר במקום הומה ולא בביתכם, הוא העובדה שמדובר בסמארטפון. כלומר, קיים הפוטנציאל שיגנבו אותו וכך כל ההגנה שלכם תהיה לשווא, אך קיימת האפשרות שחבר או מכר דואג יביאו את המכשיר עד אליכם, מה ששוב יגרום לכל המערכת להיות לא יעילה.

בנוסף, כפי שתוכלו להבין מההגדרות השונות שמציעה האפליקציה, לא מדובר בפתרון האידיאלי למערכת הגנה על הבית שכן הדבר דורש חיבור לחשמל ולאינטרנט על מנת לתפקד ויהיה לכם קשה, יחסית, להסתיר אותה במקום שלא יראו שמדובר בסמארטפון.

עם זאת, במידה ואכן יש לכם מכשיר ששוכב במגירה ואתם מחפשים דרך נוחה לעקוב אחר חיית המחמד שלכם במהלך שעות העבודה, רוצים לוודא שהמנקה מגיעה בזמן או אפילו רוצים לראות שהמטפלת דואגת להאכיל את התינוק בשעות המתאימות, הפתרון הנוכחי הינו אידיאלי ואינו דורש משאבים או אפילו השקעה כספית מהצד שלכם, אלא רק להתקין את האפליקציה ולמצוא את זווית הצפייה הנוחה ביותר.

זמינה להורדה בחינם

SalientEye נוסדה על ידי עמית גולדברג וחגי מלצר, מתוך מצוקה שחווה מלצר בעצמו. לפני פחות משנתיים פרצו לביתו, לקחו את המחשב הנייד וכמובן את תחושת הבטחון של המשפחה, אך בצורה מפתיעה הפורצים השאירו מאחוריהם 4 מכשירי סמארטפון ישנים. באותו הרגע הבין מלצר כי יכול להפוך את המכשירים הללו למערכת אזעקה, שכן הם מסוגלים לצלם, להתקשר, לשלוח סמס ומייל לבעלים בזמן אמת.

מלצר לא לבד, על פי מחקר שנערך בפברואר האחרון, כ-50 אחוזים מכלל המשתמשים מחזיקים במכשיר סמארטפון נוסף בו אינו משתמשים, כאשר נתח שוק זה שווה לא פחות מ-47 מיליארד דולרים בארצות הברית בלבד. חברות הסלולר מעודדות את המשתמשים להחליף למכשירים חדשים יותר, כשברוב המקרים המשתמשים נאלצים למכור בעצמם את המכשיר על מנת לעשות קצת רווח – פעולה שככל הנראה רבים מהם מעדיפים לא לעשות.
האפליקציה הנוכחית תוכננה ופותחה כתחליף למערכת אבטחה, במטרה להתריע כמה שיותר מהר למשתמשים. כך לדוגמה, דואגת לשלוח הודעה, לצלם את הפורץ ורק אז להפעיל את האזעקה, לפני שיספיק לנטרל את המכשיר או לברוח.

בשוק ניתן למצוא כמה אפליקציות המציעות שימושיות דומה, כגון iCam, Securet, WardenCam ואחרות, אך הפתרונות שמציעות הינם חלקיים בלבד וכוללים את שמירת התמונות לוקאלית למכשיר, האפשרות לנטרל בקלות את המכשיר ואת האפליקציה הרצה בו וכמובן, מחירים גבוהים במיוחד לאפליקציות השונות. נכון לעכשיו הישראלית מציעה את האפליקציה בחינם, אך מבהירה כי מתכננת להציע שדרוגים ואפשרויות בתשלום בעתיד, בעוד שאת מוצר הבסיס תמשיך להציע בחינם.

קהל היעד העיקרי של החברה הם משתמשים שאינם יכולים להרשות לעצמם מערכת אבטחה ביתית, אך עדיין רוצים לזכות באלמנט מסויים של אבטחה שיתריע להם מה מתרחש בביתהם כשהם לא נמצאים שם. נכון להיום החברה עברה את רף 60 אלף ההורדות ומונה למעלה מ-9,000 משתמשים פעילים, כך שמסתמן כי הביקוש קיים בשוק.

בשבועות הקרובים מתכננת החברה להשיק את אפליקציית השלט הרחוק שלה, שתוצע בתשלום, בעזרתה יוכלו המשתמשים להתקשר למשטרה, לכבות אזעקות שווא ולקבל תמונת מצב על מה קורה בביתם, גם אם אינם נמצאים קרוב למכשיר הסמארטפון שנשאר מאחור.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

ובתפקיד פול התמנון – Cortana, העוזרת האישית של מיקרוסופט

מהי נוזקת ה-Cryptolocker שמצפינה קבצים חשובים, ודורשת תשלום עבור מפתח ההצפנה?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן