Forbes Israel Logo

הכירו את הסטארט-אפ שיעזור לכם להרכיב מלתחה מותאמת אישית

לגברים יש שלושה סוגים של קניות, אומרת ג'וליה בוש, יזמית מייסדת מייסדת Outfittery, סטארט-אפ שיודע לעזור לחסרי הסטייל בינינו בבחירת המלתחה הנכונה.

יש את האפשרות הראשונה בה אתה יודע בדיוק מה אתה רוצה (לאיזה תחתונים של קלווין קליין להחליף); כאשר אתה יודע בערך מה אתה רוצה (והחיפוש אחר הגוון הנכון והסגנון של הג'ינס הוא מלחיץ לחלוטין); וכאשר אתה לא יודע מה אתה צריך, אבל זה צריך להיות משהו חדש ללבוש לעבודה או לאירוע מיוחד. 

הבעיה, אומרת בוש, היא שאם אתה לא מחליף משהו "בסיסי" באמזון, קניות כיום יכולות להיום מלחיצות: "כל מה שאתה בסך הכל באמת רוצה לדעת זה מה מתאים ונראה טוב".
זו הסיבה שהחברה של בוש משלבת בינה מלאכותית (AI) ו-150 סטייליסטים ומעצבים שיבצעו התאמה אישית של קופסאות עם פריטי לבוש במיוחד בשבילכם.

בחירת פריטים חכמה של Outfittery | צילום: מתוך האתר

זו גם הסיבה מדוע כיום Outfittery לא רק חוגגת את יום ההולדת השישי שלה, אלא גם 500 אלף לקוחות בשמונה מדינות באירופה (למעלה מ-150 בתחילת 2015).

אתה רק צריך להסתכל על ההתפתחות של אופנה בהתאמה אישית אצל נשים כדי לראות את הפוטנציאל של Outfittery – הסטארט-אפ האמריקאי סטיץ' פיקס גייס 120 מיליון דולר כשהושק לציבור בשנה שעברה. אבל, עם מובילי אופנה בהתאמה אישית כמו Britain's Threadהבריטית, זה ברור ששוק הגברים הקמעונאי יכול להיות אגוז קשה לפיצוח.

"ההתאמה האישית היא הצעד הבא בקמעונאות, ואנחנו רואים את עצמנו כמובילי המהפכה הזו באירופה", היא אומרת.

השקעה שנוצלה נכון

בוש הקימה את Outfittery לצד השותפה המייסדת אנה אלכס בשנת 2012, לאחר שראתה חבר שעייף מלערוך קניות, שוכר את שרותיו של קניין אישי בניו יורק תמורת 100 דולר לשעה.

"ראינו את הצורך בחוויית קניות נוחה ומעוררת השראה – במיוחד לגברים", היא מסבירה.
בשנים שחלפו מאז, כ-50 מיליון אירו (62 מיליון דולר) של השקעה כבר נוצלו על ידי הסטארט אפ הממוקם בברלין, בינהם Northzone (אחד המשקיעים Spotify), אוקטופוס ונצ'רס, היילנד אירופה, הולצברינק ונצ'רס ומנגרוב קפיטל פרטנרס.

המימון הזה סייע לבוש לבנות נוכחות חזקה במיוחד בגרמניה (שם יש לה 75% מודעות למותג) ובמדינות הנורדיות, שם היא פונה לגברים בגילאי 25-55 וחולצה יכולה לעלות בין 40 ל-120 יורו (49-148 דולר).

ברור ש-Outfittery עושה משהו נכון – גודל הסל הממוצע של בגדים שנשמר לכל לקוח הוא 200 יורו (כ-245 דולר). אבל בניית העסק לא תמיד היתה קלה.
לדוגמה, לא כל שותפי המותג שלה תמיד הסתדרו וחלקם נעלמו או עזבו (Outfittery ניסתה להחזיק בכ-100 שותפויות עם מותגים שונים, 80% מהם מותגים פופולריים, בעוד 20% הם פחות ידועים).

הסטייליסט הדיגיטלי

ההצלחה האחרונה של Outfittery נובעת מהשקעה גדולה בהרכב הלמידה של המכונה המשמשת את הפלטפורמה לביצוע ההתאמה האישית עבור הלקוחות, אומרת בוש (הצוות הטכני שלה גדל מתחת מ-30 ב-2016 ליותר מ-50 כיום).

הבינה המלאכותית כוללת כלים כמו שאלונים בסגנון כתוב ויזואלי עודכנו ושופרו, כמו אלגוריתמים המשמשים כדי להתאים לך את הסטייליסט המתאים ביותר, ואת מכונת הלמידה שמכירה את הטעם שלך ככל שאתה קונה יותר.

ג'וליה בוש. "לענות על הציפיות של יותר לקוחות" | צילום: מתוך האתר

לקוחות יכולים להעלות תמונה כדי להפוך את התהליך אפילו חכם יותר, או להזמין שיחת היכרות עם הסטייליסט שלהם (שבדרך כלל קבוע עבור לקוחות חוזרים).

"אנו משלבים את הטוב ביותר גם באונליין וגם באופליין", אומרת בוש.
"השירות שאנו מספקים הוא כמו בוטיק יוקרתי שבו אנו מכירים אותך לפני שאנחנו מציעים לך פריטים, אבל זה מגיע עם חוויה מקוונת נוחה וקלה לשימוש".

מיליוני גברים פוטנציאלים

השנה בוש מקווה לנצל את המודעות הקיימת למותג Outfittery, ולנסות אותו עם יותר גברים כדי לבדוק את השירות שלה.

היא גם הודיעה על מינויו של אחראי לקוחות ראשי חדש נייג'ל קרל בראון (לשעבר מנהל הלקוחות של ענקיות הקוסמטיקה מולטון בראון ו-Avon), וכן על שותפות עם סוכנות מיתוג דיגיטלית חדשה, Poke לונדון.

"בשנים הקרובות אנחנו מחפשים להתרחב עוד יותר כי בזמן שיש לנו 500 אלף לקוחות, יש מיליוני גברים נוספים שהיו משתמשים בשרותים שאנו מציעים ברחבי אירופה", אומרת בוש.

מייסדת יודעת Outfittery שהיא לא לבד במרחב ההתאמה האישית אבל אומרת שמיקוד הלייזר שלה ישמור על החברה כמובילה בתחום. "היתרון שלנו הוא שעבורנו זו לא רק התכונה הנוספת של התאמה אישית, זה כל העסק שלנו", היא מסבירה.

האתגר הגדול ביותר שצפוי לנו יהיה לענות על הציפיות של יותר לקוחות. "הסטנדרטים הופכים גבוהים יותר ויותר", מוסיפה בוש.

האם הסטנדרטים הגבוהים של Outfittery הם גם המפתח לארון שלך?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן