Forbes Israel Logo

הכירו את הצעיר שעושה מיליונים ממעקב אחר דוושת הגז שלכם

בתחילת 2014, חברת הביטוח Progressive insurance ערכה תחרות על האפליקציה הסלולרית שתשחק את האח הגדול של מבוטחיה. חברת ביטוחי הרכב הרביעית הכי גדולה במדינה רוצה לאתר את הקילומטרג' של הנהגים, הזמן ביום על הכביש ומזג האוויר בו הם בולמים בפתאומיות. 11 חברות השתתפו בתחרות כשאחת מהן היא TrueMotion, סטארט-אפ מבוסטון שנוסד על ידי בראד קורדובה, בן 27 שנשר מ-MIT ולימד את עצמו קידוד בגיל 7. לקורדובה היה מימון ראשוני של שלושה מיליון דולר אבל לא לקוחות משלמים.

בספטמבר האחרון התבשר קורדובה ש- TrueMotion היא אחת משלושת הפיינליסטיות בתחרות. מה שלא עצר אותו וגרם לו להמשיך להוסיף שיפורים נוספים, בינהם היכולת לאתר האם המשתמשים סימסו תוך כדי נהיגה.

עשרת אנשי הצוות של קורדובה צברו מעט מאוד שעות שינה כשאת ארבעת החודשים הבאים הם העבירו עם אלפי מבחני דאטה נוספים. באפריל 2015, TrueMotion ניצחה וחתמה על הסכם של שמונה ספרות עם חברת הביטוח בצעד שעזר להם לקבל שמונה לקוחות חדשים ו-10 מיליון דולר נוספים בגיוס משקיעים. להערכת פורבס, הכנסות החברה יעלו בשנת 2017 ב-15 מיליון דולר.

TrueMotion מקווה לקדם חבילת סטארט-אפים המבוססים על דפוס טקטוני בין מבטחי מכוניות. במשך עשורים, חברות ביטוח התבססו על קטגוריות אקטואריות כמו מין, גיל, כתובת ותאונות קודמות, כדי לכמת את הסיכונים של המבוטחים.
כעת הם מבינים שהמידע המבוסס על הרגלי נהיגה אישיים אמין יותר. נקודות נהיגה בטוחה, אומר דייב פראט, מנהל בכיר ב- Progressive insurance, "הן המנבא הטוב ביותר שיש לנו לאיך ניקלע לתאונה". ניקוד גבוה יכול להרוויח הנחת פרימיום של 20% בעוד שנהגים גרועים יחוו העלאה של 10% במחיר הביטוח.

קורדובה. מידע המבוסס על הרגלי נהיגה אישיים אמין יותר | צילום: מתוך יוטיוב 

ניסיון אישי

Progressive הייתה חלוצה בתחום כשהתחילה לאסוף נתונים מהנהגים ב-1998, עם ג'אדג'ט מתחת למכסה מנוע שהתחבר לכפתור בדשבורד. כדי למשוך יותר משתמשים ולשמור על התוכנה, הם רצו אפליקציה שלא יצטרכו להדליק ולכבות. האפליקציה תצטרך לקחת בחשבון אם המשתמש היה זה שנהג ולא נסע עם מישהו אחר מאחורי ההגה. בנוסף לאות GPS, לטלפונים סלולריים יש חיישנים שיכולים למדוד מהירות ותנועה. בנוסף לכך, הצוות של קורדובה השתמש באינדיקטורים שונים כדי לקבוע שהמשתמשים הם אכן אלה שנוהגים.

עבור קורדובה, שמכוון את השעון מידי יום ל-4 בבוקר ומעביר שעתיים בקריאת מחקרים על למידת מכונה ומציאות מדומה, האתגר היה נירוונה. "אם אני לא פותר בעיות קשות אני לא שמח", אומר קורדובה, שישן על חיישן המבוסס על האפליקציה שעיצב ומנתר את מצבי הרוח שלו לאורך היום על פי מדד של אחד עד עשר. "אם אתה לא יכול למדוד את זה אתה לא יכול להוכיח את זה".

את התשוקה שלו למעקב ושיפור הרגלי הנהיגה לאותו יום לפני 11 שנים בעיר הולדתו בלן בניו מקסיקו, בו נהג שדיבר בפלאפון התנגש ביונדאי של קורדובה ומחץ את ראשו דרך החלון לצד הנהג. כל כך הרבה דם זרם למוחו שהוא חשב שהוא הולך להתעוור. זעזוע מוח חמור גרם לכאבי ראש קשים, סחרחורות ובלבול במשך השנה הבאה. "זה ממש הפחיד אותי", אמר. "הפחד הכי גדול שלי בחיים הוא שמשהו יקרה למוח שלי".
למרות זאת, הוא זכה במלגה בנוטרדאם והתמחה בפיזיקה ומתמטיקה. בזמן שעבד על הדוקטורט שלו במדעי המחשב והנדסת חשמל ב-MIT ב-2012, הוא השתתף בהתמחות בה הוא פגש את ג'וי אדלמן, מהנדס בחיל האוויר לשעבר בו 35 שאבא שלו, עבד כנהג משאית, בדומה לאביו של קורדובה.

השניים התחברו דרך העניין שלהם בנהיגה בטיחותית ולאחר שגילו שחברות הביטוח עוקבות אחרי הרגלי הנהיגה של המבוטחים, החליטו לפתוח חברה שתאסוף את המידע דרך אפליקציה סלולרית.

התמזל מזלו של הצמד כשג'ו מקניל (49), יועץ לשעבר עם ותק בשישה סטארט-אפים, שמע את הרעיון שלהם והציע להשקיע. מקניל משך את סקוט גריפין בן ה-59, לשעבר מנכ"ל חברת ההשכרה ZIPCAR, שהסכים לשמש כמנכ"ל TrueMotion. שבעה חודשים אחרי ההשקה, קורדובה נטש את הדוקוטורט ובמאי האחרון העביר את הצוות המתרחב, שעמד על 39, למשרד חדש בדאון טאון בוסטון.

Progressive insurance שיווקה את האפליקציה בארבע מדינות, ומתכוונת להגיע תוך שנה לתפוצה ארצית. בשנה שעברה, בשיתוף פעולה עם מבוטחים, הריצה מבחן בהשתתפות 2,800 נהגים. מבין אלו שהשתמשו באפליקציה במשך 6 שבועות, הנקודות שקיבלו עבור נהיגה בהיסח דעת השתפרו בממוצע של 20%. ביולי שיחררה החברה אפליקציה חינמית שמאפשרת לנהגים לדעת מתי הם נכשלו. כשקורדובה עצמו ניסה זאת הוא הפסיד נקודות עבור החזקת הפלאפון שלו. "שכחתי את התושבת של הפלאפון במשרד, והניקוד היה תזכורת צנועה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן