Forbes Israel Logo

הכירו את חברת הצעצועים שתהפוך את החיים שלנו לקלים הרבה יותר

סטארט-אפ הצעצועים "ספרו" ידוע בצעצועים החכמים שלו, עכשיו הם פונים לתחום חדש ופותחים חברת בת "מיסטי רובוטיקה", ששמה לעצמה מטרה להכניס רובוט חכם לכל בית ומשרד.

מיסטי רובוטיקה נוסדה על ידי סמנכ"ל הטכנולוגיה הקודם של "ספרו" איאן ברנשטיין והיזם הסדרתי טים אנוול. ביום שלישי, החברה הודיעה כי היא סגרה את סבב המימון הראשון שלה עם 11.5 מיליון דולר, "ספרו" גם מחזיקה בחלק קטן מהחברה.

החברה מאמינה כי מה שמייחד אותה משאר החברות בתחום זה שתי גישות. הראשונה היא שהם מתכננים לבנות רובוטים המסוגלים לעשות יותר מפעולה אחת – זה לא פרקטי, ברנשטיין טוען, לייצר רובוטים שפשוט עושים דבר אחד בלבד. כמו למשל רובוט אחד שינקה את המרצפות ורובוט נוסף שיעביר עליהם שכבת ווקס.

לא הגיוני שנעצב רובוט שייראה כמו דמות מסרט מדע בדיוני | צילום: Fotolia

"רובוטים המיועדים לשימוש ביתי חייבים להיות מסוגלים לעשות יותר מדבר אחד", אומר ברנשטיין, "החזון שלנו הוא ליצור רובוטים שיקחו חלק משמעותי בחיים שלנו ויהיו מסוגלים לבשל לנו אוכל, לנקות את הבית ועוד משימות כלליות שיעזרו ביום יום".

הגישה השניה שמייחדת את החברה היא כיצד מיסטי מאמינה שהרובוטים אמורים להיראות. "הם צריכים להרגיש ולהיות מוכרים לנו", אומר אנוול, "זה לא הגיוני שנעצב רובוט שנראה כמו דמות מסרט מדע בדיוני, הם לא יכולים להפחיד אותנו".

בזכות שתי גישות אלו החברה הצליחה לגייס ולמשוך משקיעים. כמו למשל דויד פקמן, אחד ממשקיעיה. "זה קשה לבנות מוצרי צריכה שיש להם גם אחוזי מכירה גבוהים וגם נגישות רבה, אבל ספרו ידועה בזה. אמנם אנחנו לא מדברים כאן על יצירת צעצוע לילדים, אבל הרבה ממה שהופך צעצועים למוצלחים יהיה מיושם גם כאן. עלות, התאמה אישית, ונגישות – כל הדברים האלה שהופכים את הצעצועים לאהובים ומוצלחים", אומר פקמן, ומסכם, "אחת ממטרות החברה היא להצליח לשלב בחיי היום יום של כולם את הרובוטים שתייצר, ברמה כמו שלכל אחד יש היום כלב או חתול. ושלכל רובוט תהיה אישיות שונה. מדובר בחזון גדול – רובוט לכל אדם". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן