Forbes Israel Logo

הכירו את Robit, הרובוט הישראלי שרוצה לעזור לכם במשימות הבית

מאז ומתמיד, הסעירה המילה 'רובוט' את דמיונם של אנשים. אבל ישנו פער עצום בין 'הרובוט' הזה שדמיינו למכשיר הזה שמסתובב על השטיח, מתנגש בכל דבר כמעט ומתיימר לנקות לנו את הבית. Robit הוא רובוט בפיתוח ישראלי שרוצה לעזור לכם בכל המשימות הקטנות של החיים וניתן להזמנה עכשיו.

מריקוד ועד אבטחה

הכל החל כששלמה שוורץ, מפתח ישראלי, רצה ללמד את הבן שלו תיכנות. בשיחה עם גיקטיים הוא מספר: "הבעיה היא שמסך מחשב עם כל מיני אותיות וספרות עליו הוא משעמם… אז נזכרתי בתוכנת 'לוגו' שהיתה כשהיינו צעירים והחלטתי לפתח רובוט שניתן לתיכנות". שלמה צירף את אחיו אלעזר, מהנדס החומרה, וביחד הם החלו בפיתוח של Robit, רובוט חמוד וקטן בעל מראה חייזרי.

שוורץ בדק עם חברים ומשפחה מה הם היו רוצים שהרובוט יעשה, והתשובות של כולם היו פרקטיות למדי וכללו משימות כמו קיפול כביסה או הדחת כלים. אז את המשימות הללו הוא עוד לא עושה, אבל Robit יכול לפטרל בבית שלכם, מצוייד במצלמות האבטחה שלו ולהתריע אם הוא קולט תזוזה; הוא יכול גם לשחק עם החתול או הכלב שלכם; הוא רוקד על פי קצב המוסיקה שתרצו; הוא יכול לזהות פנים וחפצים בזכות אלגוריתם הראייה הממוחשבת שלו; והוא אפילו יכול לירות טילים מזרוע ה-Nerf שלו.

אב הטיפוס צפוי להגיע ל-8 שעות פעילות רצופות. Robit| צילום: עמוד האינדיגוגו של החברה

אבל כל אלו הם רק פיצ'רים ראשוניים; התכנון של המפתחים הוא לייצר אקוסיסטם פתוח עם SDK ו-API למפתחים ואפליקציות, שכל אחד יוכל להוריד מחנות האפליקציות ולהטמיע ברובוט. בנוסף לשידרוגי התוכנה, מתכננים המפתחים גם שידרוגים ברמת החומרה עם זרועות שניתנות להחלפה, כך שתוכלו לחבר אליו זרוע עם חיישן טמפרטורה, גלאי עשן, מגש לנשיאת דברים, זרוע עם רובה Nerf ועוד. בהדגמה שערך לנו שוורץ, ראינו הרובוט מזהה את התנועה שלנו, נעמד לידינו ומבקש שנביט למצלמה, כדי שהוא יוכל לצלם אותנו לצורך זיהוי.

מבחינת חומרה, מתבסס הרובוט החמוד על מחשב מסוג Raspberry PI 2 עם 16GB זיכרון מובנה והוא ניתן לשליטה מלאה מהסמארטפון או המחשב. הסוללה צפויה להספיק למספר שעות פעילות, תלוי בתנועה ובשימוש שלו, כשאב הטיפוס אף הגיע ל-8 שעות פעילות רצופות. Robit מוצע עתה להזמנה במסגרת קמפיין מימון המונים באתר אינדיגוגו במחיר טרום השקה של 329 דולר, כשמועד האספקה שלו הוא פברואר 2017.

צפו: Robit בפעולה

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: אזהרה: סטרימינג של טורנטים לדפדפן יכול להיות מסוכן מאוד. או שלא

עוד בגיקטיים: אכן, תמונות קשות: גוגל סוגרת את פיקאסה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן