Forbes Israel Logo

הכירו: החברה השוודית שתתאים לכם נעליים בדיוק לפי המידה שלכם

קרולין וולרוד רוצה שתשכחו ממידת הנעליים שלכם. או, לפחות, שתשכחו שעמדתם מול מוכרי נעליים במשך שנים, ושלחתם אותם להביא מידה 40 או 41, או להיפך. ברוב המקרים הנעליים בוודאי לא התאימו מיד, אם לוקחים בחשבון את מורכבות המבנה האטומי של כפות הרגליים שלנו והמידות הלא תואמות שמשתמשות בהן חברות הנעליים השונות, שלא לדבר על מעבר בין מידות אירופאיות לאמריקאיות.

"מחצית מהנשים קונות בדרך כלל נעליים שלא מתאימות להן", אומרת וולרוד בת ה-25, אחת מהצעירים הנבחרים המופיעים ברשימה הראשונה אי פעם של פורבס, "30 מתחת ל-30" באירופה.

החברה של וולרוד, Volumental מסטוקהולם, שואפת לפתור את הבעיה הזו. מאז 2012 עבדה בוגרת מדעי המוח באוניברסיטת קיימברידג', יחד עם שלושת המייסדים השותפים בחברה שהם מומחים בראייה ממוחשבת. הארבעה עסקו בבניית טכנולוגיה שמשתמשת בסריקה תלת ממדית כדי להבטיח התאמה מושלמת. וולרוד גייסה 5 מיליון דולר עד היום, כולל תמיכה מחברות הון סיכון ומהממשלה השוודית.

בעזרת טאבלט, המוכרים יוכלו להראות ללקוחות בקלות את מידת הנעליים שלהם | צילום: אתר החברה

החומרה של Volumental כוללת פלטפורמה ברמה טכנולוגית גבוהה אך פשוטה לשימוש. כל מה שרוכשי הנעליים צריכים לעשות, הוא לעמוד עליה, ומצלמות עומק מבצעות סריקה תלת ממדית שבודקת את הנפח והגודל של כף כל רגל.

התוכנה של החברה, אשר כוללת את הטכנולוגיות של אינטל ומיקרוסופט, מעבדת את הנתונים על כף הרגל, כולל אורך הקשת למשל, כך שמוכרי הנעליים יוכלו למצוא את המידה בקלות במקום הכלים המסורתיים שמקשים עליהם כיום לאמוד במדויק את הגודל.

הסריקה התלת ממדית מוצגת באופן מידי על גבי טאבלט, דבר שמאפשר למוכרים לבצע המלצות עבור כל לקוח ולקוח. המוכרים יהיו מסוגלים לומר ללקוחות אילו נעליים מתוך המלאי שקיים – יתאימו להם. חברות נעליים כבר הסבו את תשומת ליבן לטכנולוגיה של Volumental, ושיתוף הפעולה הראשון הגדול בארה"ב הוכרז ממש לאחרונה עם הרשת היוקרתית Nordstorm.

לחברה יש כבר סורקים בשטח ביפן, שם היא מנסה לפתח אפליקציה המיועדת להמליץ לצרכנים על נעליים. הטכנולוגיה של Volumental נמצאת בשימוש כדי להכין נעליים בהזמנה, כאשר המותג השוודי Falchenberg ומותג ההלבשה הגרמני Scarosso שניהם יצרו כבר נעלי עור איטלקיות מותאמות, על בסיס הדמיית תלת ממד.

סריקת פנים תלת ממדית ומדויקת, תוכל להבטיח שהמשקפיים יתאימו לכם באופן מושלם | צילום: אתר החברה

בזמן שהיא מפיצה את הטכנולוגיה שלה מחוץ לשוודיה, בארה"ב, Volumental שוקדת על גדילת העסק השני שלה במקביל: סריקת פנים עבור אופטיקאים ומותגי משקפיים ועדשות מגע. הסורקים של החברה מספקים טופוגרפיה תלת ממדית מדויקת של הפנים, ושואפים להבטיח שהמשקפיים מתאימות באופן מושלם. האופטיקאי מסוגל לבצע התאמות ברמת המיקרו על בסיס הערכות הסריקות, כמו אורך הרקה וגשר האף, ולהראות ללקוח את התוצאות על אחד מהטאבלטים של Volumental בזמן אמת.

Volumental אף יצרה שיתוף פעולה עם היצרנית הגרמני Mykita, אשר מוכרת את המשקפיים האופטיות ומשקפי השמש האופנתיות שלה במעל ל-80 מדינות. 

וולרוד זכתה בכל סוגי הפרסים מאז שייסדה את החברה שלה. היא הוכתרה כ"סופר טאלנט מס' 1 של השנה" על ידי שבועון העסקים השוודי Veckans Affärer ב-2013, כשהייתה בת 23 בלבד. זוכים קודמים כללו את מייסד ספוטיפיי, המיליארדר דניאל אק.

לפני Volumental, וולרוד עבדה לתקופה קצרה עם סטארט-אפ שעסק בניתוח תמונות לוויינים. אך היא הייתה יזמית הרבה לפני כן. בחופשות הקיץ שלה כאשר הייתה נערה, היא אפתה ומכרה לחם ביתי באזור הנופש קונגשמן בשוודיה. "זה לימד אותי את היסודות בעסקים: אסטרטגיית תמחור, פילוח לקוחות וניהול הון", היא מציינת בדף הלינקדאין שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.