Forbes Israel Logo

הכירו: המצלמה המעופפת שתעקוב אחריכם לכל מקום

יוצר המצלמה המרחפת Hover Camera, מנג קי "MQ" וונג, מוציא מכשיר קטן ומלבני, אשר נראה במבט ראשון כמו כונן קשיח חיצוני. הוא מיישר את הגוף המקופל, לוחץ על כפתור בראשו וזורק אותו לאוויר. באופן מיידי המכשיר מתחיל לרחף באופן חלק (ורועש). ארבעה פרופלורים נמצאים בתוך סורגי מתכת, מה שכמעט מעניק את האשליה שהוא צף באופן קסום. וונג הולך מסביב והמכונה מתחילה לעקוב אחריו. הוא דוחף אותה ומהר מאוד היא טסה בחזרה למקום שלה.

וונג הוא המנכ"ל של Zero Zero Robotics, היצרנית של Hover Camera. מטה החברה נמצא בבייג'ינג, שם היא מעסיקה כ-80 עובדים. את הרובוט המעופף היא השיקה בשבוע שעבר לאחר שעבדה עליו מעל לשנתיים, וכדי לפתח אותו היא גייסה השקעות בגובה 25 מיליון דולר. MQ והמייסד הנוסף טוני וונג, הם בוגרי תואר דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד.

בתוך Hover Camera יש מעבד שפותח על ידי ענקית השבבים במובייל Qualcomm – מעבד Snapdragon 801 שמהווה "מערכת על שבב". מערכת השבבים הזו מנהלת את כל האלגוריתמים של ראייה ממוחשבת שמאפשרים לעקוב אחר אנשים ולהימנע ההתנגשות באובייקטים. בחזית הרחפן נמצאת מצלמת 13 מגה פיקסל שמאפשרת להקליט ברזולוציית K4 ואף לעקוב אחר אנשים. בתחתית של המכשיר יש מצלמת שטח וסונאר כדי לשמור שהרחפן יטוס ביציבות. בתוך הרחפן יש גם חיישנים כמו מאיץ, גירוסקופ (כלי לניווט) וברומטר. למרות כל אלו, הרחפן שוקל רק 240 גרם.

באפליקציה שלו, המשתמשים מסוגלים לבצע פעולות שונות כמו לקבוע את המיקום של הרחפן, לבחור אחר איזה אדם הוא יעקוב או לבצע צילומי פנורמה. המשתמשים יכולים להעלות את הסרטונים ש-Hover Camera אוסף לתוך המכשיר הנייד שלהם.

הרחפן הזה מסוגל לטוס לבד ולצלם את מה שתרצו. Hover Camera | צילום: יוטיוב

בניגוד לרוב הסטארט-אפים בתחום החומרה כיום, Zero Zero לא מאפשרת לקנות את Hover Camera במכירה מוקדמת או עורכת קמפיין קיקסטארטר. במקום זאת, היא תמכור את המוצר כשהוא יהיה מוכן למשלוחים, ייתכן וכבר בקיץ הקרוב. על המחיר הסופי לא הוחלט עדיין, אבל MQ ציין כי הוא יהיה מתחת ל-600 דולר. MQ אף אמר כי יש כבר חוזה ייצור גדול כדי להתחיל לייצר את הרחפן. כעת החברה פועלת כדי לשפר את חוויית התוכנה עבור המשתמשים וכדי לוודא שהמצלמה יכולה לצלם סרטונים באופן חלק. החברה גם מחפשת משתמשי בטא כדי לבנות תוכן יצירתי עם Hover. היא מתכננת להתמקד בשווקים הצרכניים בסין וארה"ב כאשר הרחפן יושק.

Zero Zero החלה כדרך להביא אינטיליגנציה מלאכותית לתוך מכשירים קטנים. MQ למד למידה חישובית (Macine Learning) בסטנפורד ובאוניברסיטת קרנגי מלון, ושאף להוציא את האינטליגנציה המלאכותית אל מחוץ למרכז הדאטה.

"לפני שנתיים ראינו הזדמנות למשהו שהיה יותר מפיתוח רחפנים או מצלמות חדשות", אמר MQ. "ראינו הזדמנות להטמיע את האינטליגנציה המלאכותית במכשירים קומפקטיים. במהלך הלימודים שלי, הכל נעשה במרכזי דאטה. במהלך השנים האחרונות אנחנו רואים שיפורים עצומים בסמארטפונים. אנחנו יכולים לאמץ שבבי סמארטפונים מהשורה הראשונה כדי להפעיל אלגוריתמים רבים של ראייה ממוחשבת".

החברה היא לא היחידה שפועלת כדי להעניק אוטונומיה גדולה יותר לרחפנים. שחקנית הרחפנים הגדולה בעולם, DJI, השיקה לאחרונה את Phantom 4 שנמנע מטיסה לתוך אובייקטים, תוך שימוש בחיישנים שנמצאים עליו כדי לתכנן את הסביבה. הרחפן של חברת Lily האמריקאית, אשר עדיין לא זמין במשלוחים, אמור לטענת החברה להיות ידידותי יותר לצרכן מזה של DJI, והוא יעקוב אחר אנשים מסביבו באופן אוטונומי דרך שימוש ב-GPS, מצלמה שמופנית כלפי מטה ומכשיר מעקב שהמשתמש ילבש (יחד עם זאת, GPS מראה ביצועים גרועים במיוחד בתוך מבנים סגורים). אם לשפוט לפי קמפיין המכירה המוקדמת הענק של Lily – אשר גייסה 34 מיליון דולר במכירה מוקדמת עבור 60 אלף יחידות – נראה שיש דרישה אמיתית לסוג הזה של רחפנים.

צפו: יוצר Hover Camera מספר על הרחפן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.