Forbes Israel Logo

הכל בראש: איך חקר מדעי המוח עוזר ליצור פרסומות יעילות יותר?

"יש כיום המון דרכים לצמצם 5,000 רעיונות לחמישה, אבל אפילו בחברות הכי מתקדמות בעולם משתמשים בכלים מיושנים כדי לצמצם את חמשת הרעיונות לאחד". אומר פראנב יאדב, מנכ"ל חברת Neuro-Insight.

אחרי שסיים התלמדות בגולדמן-סאקס וב-ReD Associates (פירמה לייעוץ אסטרטגי), הוא פגש את ד"ר ריצ'רד סילברסטיין, היזם שעומד מאחורי חברת Neuro-Insight, המפתחת טכנולוגיה למיפוי מוחי, כדי להעריך איך לשפר פרסומות.

יאדב, שנכנס לרשימת הצעירים המבטיחים של פורבס ב-2014, נולד בפרברי ניו דלהי, וב-2003 החל ללמוד בקרלטון קולג' במינסוטה. אחרי שעזב את גולדמן-סאקס, איבד יאדב את ויזת העבודה שלו, ועמדו בפניו 90 יום למצוא עבודה חדשה, כדי להישאר בארצות הברית.

"לקחו לי 89 ימים למצוא עבודה חדשה", מספר יאדב, היום בן 31. "נפגשתי עם יו"ר הדירקטוריון, שהיה משועשע מהמחשבה שמישהו בן 25 ינהל את החברה שלו, אבל בסוף הפגישה הוא הצהיר – אתה המנכ"ל החדש שלי".

"אנשים אפילו לא יודעים איך ומדוע הם מקבלים את ההחלטות שהם מקבלים", אומר יאדב. לשם כך פיתחו טכנולוגיה חדשנית, המראה כיצד המוח מגיב לגירויים שונים. "100 שנה של חקר הנוירולוגיה מראה שרוב ההחלטות שאנחנו מקבלים מתרחשות בתת ההכרה שלנו".

רוב ההחלטות נעשות בתת ההכרה. פראנב יאדב | צילום מסך מיוטיוב

Neuro-Insight פועלת ליצירת מאגרי מידע נוירולוגיים – החברה משתמשת בקבוצות דגימה של 50 משתתפים, ומנתחת כיצד קבוצות שונות מגיבות לחשיפת פרסומות. המידע שנאסף, על פי יאדב, עשוי לעזור לחברות להבין האם המסר שלהן נקלט ביעילות.
"המידע שאנחנו מספקים יעזור למפרסמים להבין איך לייעל את הפרסומות שלהם, ואף לחזות את ההצלחה המסחרית שלהן", הוא מוסיף.

יאדב מספר שלאורך השנים ההגדרה שלו להצלחה השתנתה: "כשהייתי צעיר יותר, הייתי מוקף באנשים שמודדים הצלחה במונחים כלכליים. למזלי כיום אני נמצא בסביבת עבודה אחרת, ואני רואה הצלחה כמצוינות – להשתמש ביכולות שלי כדי לפרוץ גבולות שאף אחד לא פרץ לפניי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.