Forbes Israel Logo

הכל חוץ מבונזו: החברה שמספקת לכלבים מזון בריאות

השנה שעברה היתה אחת השנים שבה הושקע הון רב בחברות המפתחות מוצרים ושירותים לחיות המחמד. אפליקציית הזמנת 'דוג-ווקרים', Wag, קיבלה סכום של 300 מיליון דולר מקרן SoftBank's Vision בינואר, והמתחרה שלהRover גייסה בחודש מאי 155 מיליון דולר (125 מיליון דולר במזומן ו-30 מיליון דולר באשראי).

גם סטארט-אפים קטנים יותר בתחום זכו לגייס הון, ואחת מהן היא The Farmer's Dog, חברה המספקת ארוחות טריות לכלבים, שהודיעה השבוע כי גייסה 39 מיליון דולר.

הארוחות עולות פחות מ-3 דולר ליום | צילום מתוך עמוד האינסטגרם thefarmersdog@

ההשקעה הובלה על ידי Insight Venture Partners וכללה גם את Shasta Ventures ואת Forerunner Ventures. היא נוסדה על ידי ג'ונתן רגב וברט פודולסקי ב-2015, וגייסה עד כה סכום של כ-49 מיליון דולר.

עבור Insight Venture Partners, זו היתה ההשקעה הראשונה שלה בשוק חיות המחמד, והכניסה לתחום דרך סטארט-אפ ממוקד מזון היה מהלך חכם. כמעט 70 מיליארד דולר הוצאו על חיות מחמד בארה"ב בשנת 2017, על פי האגודה האמריקאית למוצרי חיות מחמד, המזון מהווה את הנתח הגדול ביותר מהין ההוצאות: 41.8%.

מהמרים על הכלב הנכון

"כשהבעלים של הכלב מבין שהכלב הוא באמת חלק ממשק הבית – זה משהו פנומנלי", אומר הארלי מילר, מנהל Insight Venture Partners, ונראה שהמגמה הזו לא הולכת להיעלם. אז, בתור משקיע, "אתה מנסה לוודא שאתה מהמר על הסוס הנכון, או במקרה זה, על הכלב הנכון במרוץ", אומר מילר. היה ברור לו ש- The Farmer's Dogיוצאת דופן בהשוואה לסטארט-אפים אחרים של מזון טרי.

לדוגמה, בתחום שיעור שימור הלקוחות של החברה. בעוד שחברות אוכל מוכן שחוו קשיים לאחרונה, במיוחד כשמדובר בשמירה על לקוחות – The Farmer's Dog אומרים שכמעט מחצית הלקוחות נשארים רשומים גם לאחר שנה. היא לא תחשוף את מספר הלקוחות הכולל שלה, אך מספר הארוחות המועברות מדי חודש עומד כעת על מיליונים.
"כלבים הם המנויים הטובים ביותר", אומר פודולסקי, המייסד. "הם אוכלים אותו דבר, באותו סכום, בכל יום באותו זמן".

למעשה, כאשר הצמד החלו עם המיזם לפני ארבע שנים, הם מצאו שזה מוזר שאף אחד לא באמת ניסה את המודל לפני. "למה אף אחד לא מייצר מוצר יציב למדף עבור חיה אשר דפוסי אכילה הם כל כך צפויים לחלוטין?" פודולסקי שואל.

"דפוסי האכילה צפויים לחלוטין" | צילום מתוך עמוד האינסטגרם thefarmersdog@

העיתוי היה גם מדוייק: פודולסקי מציין כי היה שינוי בפרדיגמה של בעלי חיות המחמד שהחליטו להעניק להם מזון בריא, זאת לעומת המזון המעובד זמין יותר. בריאות חיות מחמד היא דאגה בראש סדר העדיפויות: 56% מהכלבים בארה"ב סובלים מהשמנת יתר, ולכן הלקוחות מוכנים להוציא כסף על חברו הטוב ביותר של האדם, במיוחד אם הכלב מאושר יותר וחייו נוחים יותר.

עבור לקוחה ניו יורקית אחת, יסמין חן, היו הארוחות של The Farmer's Dog פתרון מושלם. "אני עסוקה מאוד, ואני אוהבת את זה שאני לא בהכרח צריכה לעקוב באופן פעיל אם יש לי מספיק אוכל עבור לוגן (הבולדוג הצרפתי שלה), שכן יש להם משלוח אוטומטי ואספקה מחודשת מבלי שאני צריכה לנקוט אף פעולה", היא אומרת לפורבס בדוא"ל.

הנוחות הזו מתבטאת במחיר, אך צריך לזכור ש-The Farmer's Dog משתמשים בבשר וירקות אמיתיים. החברה מוסרת שהארוחות שלה עולות פחות מ-3 דולר ליום, אבל המחירים תלויים במגוון גורמים, כולל גיל, משקל ורמת פעילות. (חן, למשל, משלמת 35 דולר בשבוע). לקוחות ממלאים שאלון מקוון המסייע לחברה לקבוע את כמות ההזנה האידיאלית עבור כל כלב בנפרד באמצעות אלגוריתם. הארוחות מוגדרות מראש, כך שהחברה יודעת בדיוק מתי הלקוח סיים עם המזון ומתי לספק מחדש, תהליך זה היה מדויק הרבה יותר מהצפוי, אומר פודולסקי.

החברה חוותה הצלחה מדהימה לאחרונה, כשרשמה צמיחה שנתית של קרוב ל-500%. "אנו מקווים כי העתיד של מזון לחיות מחמד נראה כמו העתיד של המזון שלנו", אומר פודולסקי תוך שהוא רומז לכך שהחברה בוחנת גם להשיק מוצרים שקשורים לבריאות החניכיים של הכלב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן