Forbes Israel Logo

הכניסה מותרת רק לבעלי הבתים ולאורחיהם: הכירו את "שכונת המיליארדרים" של הוואי

עבור התייר הממוצע, טיול להאוואי עשוי לכלול חוף עמוס בהונולולו, משקאות פירותיים, ואולי איזו שרשרת פרחים שתיכרך סביב צווארו, כזו כמו שמחלקים בחתונות ובימי הולדת. אולם, עבור אותם אלו עם חשבון בנק שמן והקשרים הנכונים, מדובר בגן עדן אחר לגמרי שמצפה רק להם.

בשכונה שנראית כאילו פוסלה בטבע הפראי של חוף קונה (Kona), קוקיו (Kukio) היא המקום האקסקלוסיבי ביותר בהאוואי. המובלעת צמחה כתוצאה מהתפתחות אזור הולאלאי (Hualalai) הצפוני, שבעלי הנכסים שבו החליטו שהם רוצים ליצור קהילה אפילו יותר מצומצמת. בעוד שבהולאלאי כולה ניתן למצוא את מלון ארבע העונות, ומקבלים בו בברכה את מי שבאים לטיול של יום אחד, שכונת קוקיו היוקרתית פתוחה רק בפני מי שבבעלותם נכס בשכונה ואורחיהם – אחרת לא תצליחו אפילו להיכנס בשער.

אז מי ברי המזל?

ראשון הוא המיליארדר מייקל דל, שרוקד על שתי החתונות. בקוקיו לדל יש שטח של 1719 מטרים רבועים ששוויו מוערך בכ-64.7 מיליון דולר (מס' 5 בתמונה), והוא נחשב ליהלום שבכתר בשכונה. בשטח ישנן שלוש חלקות, והוא נמצא בקו הקדמי ביותר של בתי השכונה. המבנה המרכזי כולל 7 חדרי שינה, 7 אמבטיות מלאות ו-5 אמבטיות קטנות יותר. דל הוא גם אחד המשקיעים בהולאלאי, השקעה אותה ביצע בשנת 2006 באמצעות חברת ההשקעות הפרטית שלו.

השכן הצמוד של דל הוא פול האזן (מס' 4 בתמונה), יו"ר KKR חברה לאחזקות פיננסית, ויו"ר ומנכ"ל לשעבר של Wells Fargo. השטח שלו בגודל של 930 מטר רבוע ושוויו מוערך בכ-26.7 מיליון דולר. אם נמשיך באותו קו לאורך החוף נגיע לנכס בבעלותו של דיוויד ל. אנדרסון (מס' 3 בתמונה), אחד המשקיעים הבכירים ביותר באזור פאלו אלטו. בתוך הבית העצום, שבנוי על 737 מטרים רבועים, ישנם חמישה חדרי שינה, 5.5 אמבטיות, וגישה ישירות לים. השכן האחרון בקו החוף הוא דיוויד רוקס (מס' 1 בתמונה), אחד ממייסדי סילברלייק, חברת ההשקעות שמתמחה בחברות טכנולוגיה. רוקס רכש את הבית בשנת 2007, אז שילם עליו כ-20 מיליון דולר.

ממש מאחורי הנכס של רוקס, מצוי לו עוד משקיע מהסיליקון וואלי, בנדל קרנאו מ- Oak שותפות השקעות. ביתו, שבנוי על שטח של כ-1364 מטרים רבועים (מס' 2 בתמונה) מוערך ב-19.7 מיליון דולר והוא כולל 7 חדרי שינה ו-11 חדרי אמבט.

בין המיליארדרים הנוספים שרכשו לעצמם בית בשכונה האקסקלוסיבית ישנו קן גריפין, מייסד קרן הגידור Citadel, שרכש שני נכסים באזור (מס' 6 בתמונה). את הראשון רכש בשנת 2010 תמורת 13 מיליון דולר, ואת השני, שנמצא במרחק של פחות מ-100 מטרים מהראשון, קנה גריפין בשנת 2011 תמורת 17 מיליון דולר, והוא כולל שטח בנוי של 520 מטר רבוע בסגנון מצודה בבאלי. השכן הצמוד של גריפין הוא ג'ורג' רוברטס, אחד המייסדים של פירמת ההשקעות KKR. ביתו של רוברטס (מס' 7 בתמונה) מוערך ב-22.1 מיליון דולר, והוא שוכן בנקודה הגבוהה ביותר בהולאלאי, מה שנותן לו נוף פנורמי לאוקיינוס שאינו מופרע על ידי שכניו.

נכס מס' 8 שבתמונה נמצא ככל הנראה בבעלותו של המיליארדר האווארד מארקס. הבית, שנרכש בשנת 2009 תמורת 23.8 מיליון דולר, נמצא בבעלות עסק שחולק את אותה הכתובת של החברה בבעלות מארקס. שכנתו של מארקס היא לא אחרת מאשר ברטי באפט, אחותו של וורן. ברטי שילמה 3.2 מיליון דולר בלבד בשנת 1997 עבור הבית שגודלו 633 מטרים רבועים (מס' 9 בתמונה). כיום שווה הנכס כ-17.3 מיליון דולר.

אלו היו הנכסים היחידים שניתן היה להצליב את המיקום שלהם עם הבעלים המתאים, אך יש עוד לא מעט שמות גדולים שבבעלותם נכסים ברצועת החוף האקסקלוסיבית הזו. מה שכן, אם יש לכם כמה עשרות מיליוני דולרים בצד, אולי תשמחו לדעת שלא כל הנכסים נחטפו. ישנם עדיין שטחים פנויים ואף מספר בתים בנויים ופנויים למכירה, בעיקר במעגל השני והשלישי מחוף הים, כך לפחות על פי רוב קילדו, מנהל המכירות הראשי בהולאלאי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.