Forbes Israel Logo

הכספת שצריך לשים בכספת: מותג היוקרה הגרמני מציע כספות מעוצבות ומשוכללות במיוחד עבור 80,000 דולר

אנשים רבים בוחרים להחזיק בביתם כספת מיוחדת, בה יוכלו לאפסן את חפציהם היקרים במיוחד – שעונים, תכשיטים, כסף מזומן, ואפילו כלי נשק – מבלי לחשוש לשלומם בעת פריצה. לרוב מדובר בתיבות פלדה מכוערות למדי, אשר מתמקדות בתפקודן העיקרי – לשמור בביטחה על החפצים המאופסנים בהן.

חברת הכספות הגרמנית "דוטלינג" מייצרת כספות ללקוחות פרטיים ועסקיים כבר משנת 1919, אך במתכונת מעט שונה. החברה, אשר עוברת בבעלות משפחת דוטלינג כבר ארבעה דורות, מתמחה בייצור כספות יוקרה אשר כוללות את כל מערכות ההגנה המתקדמות והחדישות ביותר, לצד עיצובים יוקרתיים במיוחד. והשילוב המיוחד הזה, מסתבר, עולה לא מעט: עבור אחת מכספות היוקרה של החברה תיאלצו להיפרד מלא פחות מ-80,000 דולר. עבור מרבית האנשים, פריט בעל ערך כה גבוה, מן הראוי לאפסן אותו בתוך כספת.

ואכן, הכספות היוקרתיות תוכננו במיוחד בכדי לעמוד בכל ניסיון פריצה מוכר. דפנות הכספת מורכבים מתרכובת מיוחדת אשר כוללת פלדה חזקה במיוחד, סיבים עמידים לקליעים, אבני קורונדום אשר מונעות כל ניסיון קדיחה ותרכובת כימית על בסיס פלסטיק, אשר תשאיר את הכספת שלמה ומבוצרת גם בפני חומרי נפץ חזקים במיוחד.

80,000 דולר, לא כולל התכולה | צילום: אתר החברה

וכמובן שלאחר ביצור מוחלט של דפנות הכספת, נקודת התורפה היחידה הנותרת היא המנעול. לכן, מהנדסי החברה פיתחו מערכות משוכללות במיוחד, הכוללות אמצעי זיהוי אלקטרוניים וביומטריים (לבחירת הלקוח), אשר ניתנים להתאמה לחלקי גוף שונים ולמפתחות משוכללים ובלתי ניתנים לשכפול. המנעולים גם מתחברים, למקרה חירום, למערכות התרעה ואזעקה בלתי ניתנות לנטרול. 

אבל החברה הגרמנית לא מסתפקת כאמור במנגנוני האבטחה המתקדמים. בכדי לשבות את ליבם של קהל הלקוחות הפרטיים והעשירים אליו היא פונה, שמים בחברה דגש מיוחד על עיצוב הכספות. בעוד כספות "רגילות" מוחבאות לרוב במקומות נסתרים ברחבי הבית, אנשי "דוטלינג" כנראה מאמינים ביעילות הכספות שלהם עד כדי כך, שהם משקיעים כספים רבים ומחשבה בדבר עיצוב הכספת – בכדי שתוכל להתאים לעיצוב המשרד, חדר העבודה, השינה או הסלון.

כך, מציעה החברה סדרה מגוונת למדי של כספות מעוצבות: החל מכספות מצופות אלומיניום מודרני, דרך כספות מרופדות בעור שחור ועד כספות צבעוניות מקושקשות (במקרה שתגיעו לביתה של הזמרת ביונסה, חפשו אחר אחת כזאת). 

אך כאמור, בכדי לרכוש אחד מדגמי היוקרה האלו תיאלצו להיפרד לשלום מכמה עשרות אלפי דולרים, במקרה הטוב. בכל מקרה, כשאחת מכספות היוקרה האלו מונחת בביתכם, סביר להניח כי לא רק שתגרמו לפורצים (במקרה שיגיעו) תסכול רב – אלא גם תרשימו אותם עד מאוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.