Forbes Israel Logo

המבקרים נוהרים: על מלון בגרמניה שמציע חוויה צבאית בבונקר

רק אתמול סיפרנו לכם על מלון הקזינו הטוב בארה"ב מחוץ ללאס וגאס. במעבר חד, ביערות תורינגיה שבמזרח גרמניה שוכן מלון שונה לגמרי: בבונקר שנבנה במהלך המלחמה הקרה, תוכלו להנות מאטרקציה תיירותית יחודית: לילה בסגנון סגפני כחייל במזרח גרמניה הקומוניסטית לשעבר.

כאן לא תוכלו למצוא מיני-בר, ספא או אפילו קבלת פנים חמימה מצוות המלון. למתאכסנים נמסרים עם הגעתם מכנסיים, מעיל, חגורה, כובע ומסכת אב"כ צבאיים. לאחר מכן ינבח עליהם קצין במדים לצעוד באופן מסודר בין עצי האשוח כשמשאם על כתפיהם, עד שימצאו את הבונקר. 

למרות היחס הקשוח, לטענת המלון Waldhotel Rennsteighoehe, המציע "חווית מציאות" בת 16 שעות, האורחים מקבלים בדיוק את מה שרצו. "הביקוש גבוה. הכל נעשה ברוח טובה ואין לנו שום כוונה להיות רציניים מדי, אבל אנשים באים כדי לחוות את ההיסטוריה, וזה מה שהם מקבלים", מספר מנואל אברט, אחד העובדים בבית המלון. 

לאחר שהם מציעים את מיטתם בעצמם, הנשים מקלפות וחותכות תפוחי אדמה לארוחת הערב בעוד הגברים מוצבים בעמדות השמירה ומכינים נקניקיות חריפות על הגריל. לאחר רדת החשיכה מורשים האורחים ליהנות מבירה, וודקה ויין מבעבע מקומי, הנקרא "כיפה אדומה" (Rotkaeppchen).

הבונקר, שהכניסה אליו מוסתרת על ידי בקתה ושני טנקים החונים לצידה, נבנה בשנות ה-70 ונוהל בידי השטאזי, המשטרה החשאית במזרח גרמניה, שכלאה אלפי אזרחים גרמנים שנחשדו כאויבי המדינה. ייעודו היה לאפשר לאליטה הצבאית מקום בטוח בשעת תקיפה.

רובי קלצ'ניקוב, רימוני יד, מקלחות לסילוק חומרים כימיים ואמצעי אספקת חמצן מוצגים לראווה בתוך הבונקר, כדי להגביר את תחושת האותנטיות. 

למקום מגיעים אורחים בין הגילאים 18-75. רבים מהם מקבלים את כרטיסי הכניסה במתנה מחברים או מבני משפחתם, אך הם מספרים כי החוויה פוקחת עיניים ומהנה. 

הנס-ג'ורג' טידה, בן 66, שתיאר את ביקורו במקום יחד עם שני בניו כ"מעודד למידה", אמר כי חי תחת השלטון הקומוניסטי והתגייס לצבא גרמניה המזרחית ב-1972-1973.

"כשגיליתי שבנייה כזו התרחשה במזרח גרמניה בתקופה ההיא, זה גרם לי לחשוב", סיפר. כמה כסף הושלך כלאחר יד על ידי קבוצה קטנה של בכירים רק כדי שיוכלו לשרוד 14 ימים נוספים אחרי האזרחים? הלקח שאקח איתי הוא כמה קל לתמרן אנשים, אז והיום". 

צילומים: רויטרס

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן