Forbes Israel Logo

"המגמות בשוק המט"ח העולמי ברורות, והן תולדה ישירה של מדיניות הבנקים המרכזיים"

הדולר-שקל ממשיך לבחון את רמת 3.80 שמהווה רף פסיכולוגי ורמת התנגדות עיקשת למדי, שהצמד כשל בפריצתו בשני הניסיונות הראשונים. גם ביום שישי, למרות שהעפיל במהלך היום לשיא ב-3.817, ננעל הצמד מתחת ל-3.80.

"מה שהביא לנסיגה המינורית של הדולר ביום שישי היה דוח התעסוקה שהתפרסם בארצות הברית, והתקבל בשווקים במעט חמיצות", אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "הדוח אמנם הצביע על ירידה באבטלה לשפל של 6 שנים, אבל מספר המשרות שיוצרו בחודש האחרון היה מעט נמוך מהמצופה. לאור העובדה כי הדולר ומדדי המניות מצויים ברמות שיא, כל אכזבה קלה, גם אם אינה מלמדת על הרעה פונדמנטלית, מביאה לנסיגה. אף על פי כן, מדד הדולר נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2010".


הדולר. התנאים בשוק המט"ח נוטים בבירור לטובתו | צילום: thinkstock

"המגמות כרגע בשוק המט"ח העולמי ברורות ומובהקות, והן תולדה ישירה של מדיניות הבנקים המרכזיים. מצד אחד, אנחנו רואים את הצניחה החופשית בשבוע האחרון של הין (שפל של 7 שנים מול הדולר) והאירו (שפל של שנתיים למול הדולר), וזאת לאחר שהבנק היפני הודיע לפני כשבועיים על הגדלת ההרחבה הכמותית שלו, ולאחר שהבנק של אירופה הצהיר בשבוע שעבר על כוונתו להתחיל גם כן בתוכנית הרחבה כמותית רשמית משלו. מצד שני, אנחנו רואים את הדולר, שממשיך להתחזק וזאת לאחר שהבנק הפדרלי הודיע בשבוע שעבר על סיום ההרחבה הכמותית ואף הציג נימה אופטימיות יותר לגבי הכלכלה".

"למרות הקושי הזמני, לא נראה כי כאן תיעצר העלייה המטאורית של הדולר-שקל מאחר שהתנאים בשוק המט"ח עדיין נוטים בבירור לטובת הדולר ולא נראה כי הספקולנטים המחזיקים בפוזיציות הלונג מוכנים כעת לעצור ולממש רווחים. פריצה משכנעת מעל רף 3.80 צפויה להאיץ את המומנטום כלפי מעלה ולסלול את הדרך לעבר 3.815 ולעבר 3.83. יש לזכור תמיד שרמות עגולות הן קשות במיוחד למעבר עקב הייחוד שלהן, בטח בעידן שבו מערכות המסחר האוטומטיות משפיעות במידה רבה על השוק".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.