Forbes Israel Logo

המחלוקת לגבי התקציב לא נפתרה: הממשל הפדרלי משותק חלקית

משבר בארה"ב: השבתת המוסדות והשירותים הממשלתיים במדינה נכנסה הבוקר לתוקף, בשל המחלוקת לגבי התקציב בין הדמוקרטים והרפובליקנים. 

חברי הסנאט, הנשלט בידי הדמוקרטים, דחו הלילה את הצעת התקציב של הקונגרס, אשר כללה דחייה בשנה של הרפורמה בשירותי הבריאות בארצות הברית (Obamacare). המחלוקת לגבי התקציב סללה את הדרך לכניסת ההשבתה לתוקף.

כתוצאה מהמחלוקת ישותקו כאמור חלקית מרבית השירותים הפדרליים, וכ-800 אלף עובדים יצאו לחופשה ללא תשלום. רוב השירותים הפדרליים צפויים להיפגע, הגנים הלאומיים יהיו סגורים, תרופות לא יאושרו והנזק יסתכם במיליארדי דולרים. שירותים חיוניים כמו הצבא והפיקוח על הטיסות לא יושבתו.


נשיא ארה"ב ברק אובמה ויו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, ג'ון ביינר | צילומים: רויטרס

אלא שכאן לא נסתיימו הצרות של נשיא ארה"ב, ברק אובמה: בעוד כשבועיים תגיע ארה"ב לתקרת החוב שלה, מה שיאלץ את הצדדים להגיע לפתרון לגבי העלאת תקרת החוב אם ברצונם כי ארה"ב לא תגיע לחדלות פרעון.

פגיעה ממשית צפויה כעת לרוב המשק האמריקני, כאשר חוסר התפקוד של הממשל יוצר תחושת סיכון כללית בקרב המשקיעים אשר תבוא ככל הנראה לידי ביטוי בכל ענפי המשק. בייחוד עשויים להיפגע בשל כך חברות האנרגיה והבנקים. וול סטריט נסגרה אמש בירידות כאשר מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של 0.8%, ה-S&P 500 ירד בכ-0.6% ומדד הנאסד"ק ירד אף הוא, ב-0.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.