Forbes Israel Logo

המירוץ לעבר חיסון הקורונה כבר הוליד חמישה מיליארדרים חדשים

התוצאות החיוביות מהניסוי של פייזר הקפיצו את מניית השותפה BioNTech והמתחרה מודרנה. מאחוריהן עומדים שורה של מתעשרים. הכירו אותם

ההודעה של ענקית התרופות פייזר על ההצלחה של ניסיון חיסון הקורונה שלה הקפיצה את השווקים. החיסון, שהראה יעילות של 90%, פותח יחד עם חברת הביוטק הגרמנית BioNTech. החדשות הקפיצו את מניית החברה ב-14% ביום שני וניפחו את הונם של המייסד, אוגור שהין ושל המשקיעים הגדולים ביותר של החברה, האחים המיליארדרים תומס ואנדראס סטרונגמן.

שאהין. שיתוף פעולה מתמשך. צילום: BioNTech SE
שאהין. הוסיף עוד חצי מיליארד דולר להונו | צילום: BioNTech SE

הונו של שהין גדל ביותר מ-500 מיליון דולר ועומד כעת על 4.4 מיליארד דולר, בעוד שהונם של האחים סטרונגמן עומד כעת על 10.4 מיליארד דולר, אחרי שהוסיפו לו 1.5 מיליארד דולר.

שהין (54) הצטרף לראשונה למועדון המיליארדרים מוקדם יותר השנה, כאשר בדומה לראלי של השבוע, BioNTech זינקה עם הידיעות על שיתוף הפעולה שחתמה עם פייזר.

שהין ייסד את BioNTech בעיר מיינץ שבמערב גרמניה ב-2008, כאשר האחים סטרונגמן, שכבר השקיעו בחברה קודמת שהקים שהין (יחד עם אשתו האימונולוגית אוזלם טורצ'י) מגבים אותו גם הפעם. החברה ההיא, Ganymed Pharmaceuticals, שהוקמה ב-2001, נמכרה ל-Astella Pharmaceuticals ב-2016 תמורת 460 מיליון דולר (פלוס 940 מיליון דולר אם החברה תעמוד בכמה אבני דרך שהוגדרו מראש). זה היה עוד אקזיט מוצלח עבור האחים המיליארדרים, שעשו את הונם מחברת התרופות הגנריות Hexal, שייסדו ב-1986 ומכרו ל-Novarits תמורת 7 מיליארד דולר ב-2005.

בנסל. "חש אופטימיות זהירה". צילום: GettyImages Bloomberg
סטפן בנסל, מנכ"ל מודרה. טכנולוגיה חדשה | צילום: GettyImages Bloomberg

בניגוד לחיסונים קודמים, שהסתמכו על צורות מוחלשות של וירוס כדי לייצר עמידות, החיסון של פייזר ו-BioNTech מתבסס על mRNA – המולקולות בתא ששולטות בייצור החלבונים – כדי לגרום למערכת החיסון לייצר את הנוגדנים לקורונה. זו טכנולוגיה חדשה, שבה משתמשת גם חברת מודרנה בחיסון שהיא מפתחת. לכן, אף אפחד לא הופתע כשגם מניית מודרנה זינקה בשני ב-9%.

טימותי שפרינגר. ידע במה להשקיע | צילום: הרווארד

גם מודרנה והמסע שלה לעבר החיסון כבר גידלו שני מיליארדרים חדשים: המנכ"ל סטפן בנסל (שמחזיק הון של 2.4 מיליארד דולר) והפרופסור טימותי ספרינגר מהרווארד שהשקיע בחברה ושווה כעת 1.3 מיליארד דולר. בקרוב עשוי להצטרף אליהם מיליארדר נוסף – פרופסור בוב לאנגר מ-MIT, משקיע מוקדם, ששווה כעת 930 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.