Forbes Israel Logo

המכתב שגרם לבכירי וול סטריט לרדוף אחרי סטודנט ממוצע

כנראה שצניעות עדיין יכולה לעבוד, אפילו בוול סטריט. זה לפחות מה שקרה לסטודנט הכן ובעל המודעות העצמית הרבה שמכתבו למנכ"ל בנק השקעות, אשר פורסם בביזנס אינסיידר, יצר גל של תגובות חיוביות בקרב הבוסים הגדולים בוול סטריט.

באופן לא מפתיע, מקבל המייל העבירו מיד לעמיתיו, כשהוא מוסיף: "זה ככל הנראה המכתב המקדים הטוב ביותר שקיבלתי אי פעם, בייחוד הפסקה השנייה והשלישית". מנהל אחר הוסיף כי לא יופתע אם הבחור יקבל טלפונים מלא מעט בנקי השקעות:

להלן המכתב (ללא שמות האנשים והמוסדות)

"מנהל יקר

קוראים לי * ואני בוגר תואר ראשון בכלכלה. פגשתי אותך לפני שנתיים בניו יורק כשטיילתי בחוף המזרחי עם דוד שלי. רק רציתי להודות לך על הזמן שפינית כדי לפגוש אותי באותו ערב.

אני כותב את המייל כדי לשאול לגבי התמחות קיץ במשרד שלך. אני מודע לכך שזה מאוד לא שגרתי שסטודנטים לתואר ראשון מאוניברסיטאות ממוצעות כמו זו שבה למדתי יתמחו בחברה גדולה כמו שלך, אך קיויתי שאולי תחרוג מהכלל. אני מאוד מתעניין בבנקאות השקעות ואשמח ללמוד את כל מה שאפשר במשרד שלך. אין לי בעיה להכין קפה, לצחצח נעליים או לאסוף את הכביסה, ואני מוכן לעבוד בעבור שכר אפסי. בכל הכנות, אני רק רוצה להיות ליד מקצוענים בתעשייה, ולהשיג ידע מקצועי רב ככל האפשר.


"לא אנפח את קורות החיים שלי" | צילום: IngImage / ASAP

לא אבזבז את זמנך באמצעות ניפוח קורות החיים שלי, או מתן הגדרות מוגזמות למשרות שעשיתי בעבר. גם לא אאכיל אותך בזבל על האופן שבו ניסיון העבר שלי והמיומנויות שלי מתאימים באופן מושלם להתמחות בתחום בנקאות ההשקעות. האמת היא שאין לי מיומנויות מרשימות במיוחד או נטייה לגאונות, אך יש לי ממוצע מושלם ואני מוכן לעבוד קשה עבורך. התמחיתי במריל לינץ' ולמדתי בנקאות השקעות, אם זה שווה משהו.

אני ממתין כעת לאישור קבלה ללימודי תואר שני בניהול חשבונות, אותם אני מתכנן להתחיל בסתיו הקרוב אם אתקבל. אני מתכנן גם ללמוד משפטים אחרי התואר השני, נושא עליו דיברנו בעבר בניו יורק.

אני מתנצל על המכתב הישיר, אך אני מקווה כי תשקול ברצינות לקבל אותי להתמחות בקיץ. למייל מצורפים קורות החיים שלי. תודה על זמנך".

למרות הבאזז שקיבל המכתב בוול סטריט, לא כולם חיבבו את הפנייה. לקס ואן דאם, סוחר בכיר לשעבר בגולדמן סאקס וראש קרן הגידור האמפסטד קפיטל, לא התרשם מן התגובות המתרשמות של הבוסים בוול סטריט. "הם חיים בכוכב אחר. סביר להניח שלא ראו אף מייל דומה בעבר בעיקר כי הם מעסיקים קופים מאומנים בדמות אנשי כוח אדם, אשר חוסמים מהמכתבים האלה לעבור". 

ואם דאם טוען כי מדובר במכתב נוסף שהתפשט ברשתות החברתיות למרות שאין בו משהו ייחודי באמת. הוא מסביר כי "המכתב מנוסח מצוין וגורם לך לחוש סימפתיה גדולה כלפי השולח, אולם הוא גם מרגיש כמו בקשה לצדקה. עדיין הייתי מעדיף מועמד שיש בו ייחוד כלשהו עליו הוא יכול לספר, מאשר אדם שלמעשה מודה שהוא די ממוצע. המכתב הזה לא ממש יוצא דופן – הרבה אנשים חכמים, חרוצים והגונים מתחננים לעבודות שפשוט אינן פנויות עבורם. לכתוב מכתבים יפים לא יביא אתכם למשרה, לעשות דברים מיוחדים ולחשוב מחוץ לקופסא כן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.