Forbes Israel Logo

הממשלה אישרה הקמת צוות שרים לקביעת אסטרטגיה כלכלית

הממשלה החליטה היום להקים לאמץ את המלצות הצוות הבינמשרדי ולהקים צוות שרים לאסטרטגיה כלכלית בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וצוותים מקצועיים של כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, אשר יהיו אחראים על תכנון וביצוע הרפורמות ארוכות הטווח של הממשלה.

הצוות הבין משרדי, בראשות ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל ומנכ"ל משרד האוצר דורון כהן, מונה על ידי נתניהו ושר האוצר לפני כשנתיים במטרה לפתח בישראל תהליך חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח וביצוע רפורמות בתחומי כלכלה וחברה. בצוות היו שותפים גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, המשנה לנגיד בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג וראש אגף התקציבים במשרד האוצר גל הרשקוביץ.

נתניהו | צילום: רויטרס

הצוות התמקד בקביעת אסטרטגיה ממשלתית רחבה וביישום של רפורמות ארוכות טווח. נתניהו הדגיש את חשיבות ההחלטה ואמר: "עלינו לחשוב קדימה כדי לתת מענה לצרכים האסטרטגיים של המדינה. למרות הקושי המובנה, בארבע השנים האחרונות התחלנו לא מעט רפורמות, שמטרתן לתת מענה לאתגרים אסטרטגיים ארוכי טווח של מדינת ישראל בתחומי כלכלה וחברה, כגון בניית גדר ההפרדה, הרפורמה בהגברת התחרותיות במשק, ניהול משק הגז, ועדת ששינסקי ועוד. אנחנו נמשיך לבצע רפורמות אלה וגם רפורמות נוספות בתחומי דיור והורדת יוקר המחייה". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.