Forbes Israel Logo

המניה צונחת – אבל צוקרברג ממשיך בקניות: פייסבוק רוכשת את קארמה

הרכישה הראשונה של פייסבוק במצב הצבירה הציבורי שלה יצאה לדרך – 'קארמה', אפילקציה חברתית המאפשרת הענקת מתנות וירטואלית, נרכשה תמורת סכום בלתי נקוב ע"י ענקית הרשת, שמתכננת להמשיך את פעילות האפליקציה במלואה.

החברה מנסה, דרך פייסבוק, להפוך את נתינת המתנות לעסק קל ופשוט: בעזרת האפליקציה, המשתמש יכול לשלוח מתנה לחבר בפייסבוק דרך פוסט על הקיר שלו, או הודעת אס.אם.אס. הם אפילו לא צריכים לדעת את הכתובת הפיזית של החבר, כי הוא יכול למלא אותה בעצמו באפליקציה.

ל'קארמה' יש נתוני-עומק על אנשים – גילם, מיקומם, ה"לייקים" שלהם והרגלי הצריכה שלהם, ובאלה נעשה שימוש כדי לספק להם הצעות המבוססות על מתנות שקנו משתמשים אחרים בעלי מאפיינים דומים. 'קארמה' משתמשת בנתונים אלה כדי לבנות פלטפורמת "מסחר חברתי". הפלטפורמה הזו כנראה קרצה לפייסבוק, המחפשת להזניק את רווחיה, כחברה ציבורית טריה.

כרגע, יש לענקית הנטוורקינג החברתי קרדיט-פייסבוק, אבל אפשר לרכוש בו סחורה וירטואלית בלבד. ל'קארמה', לעומת זאת, נהנית מעורף מסחר אלקטרוני למוצרים ממשיים. בנוסף, מייסדיה לי לינדן ובן לואיס הקימו לפני כן את 'טאפג'וי', סטארט-אפ של הפצה רווחית בסלולר. 'טאפג'וי', שנרכשה ע"י 'אופרפאל' ב-2010 אחרי שגייסה סכום של 70 מיליון דולר, סיפקה למשתמשיה מטבע וירטואלי עבור צפייה בפרסומת או הורדת אפליקציה. רווחיות סלולרית היא איזור מפתח של עניין וצורך בפייסבוק, כששיעור הולך ועולה מהגישה של המשתמשים כלפיה נעשה דרך מכשירי הטלפון. כרגע, פייסבוק מפיקה רווחים ממשתמשיה הסלולריים בשיעור נמוך הרבה יותר מאשר משתמשיה על דסקטופ. לינדן ולואיס בהחלט יכולים לעזור בתחום הזה.

 בבלוג של 'קארמה' נכתב: "אנו נרגשים להודיע כי קארמה נרכשה ע"י פייסבוק. השירות שקארמה מספקת ימשיך לפעול במלואו. ע"י מיזוג התשוקה שלא-תאומן של קהילתנו עם הפלטפורמה של פייסבוק, אנו יכולים לרצות את את משתמשינו בדרכים חדשות ומלאות משמעות. כמו שאנחנו אומרים…רק טובה תצא מזאת".

'קארמה' גובתה ב-4.5 מיליון דולר מטעם קליינר, פרקינס, קאופילד ובאיירס, סקוויה קפיטל ואובוויוס קורפ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.