Forbes Israel Logo

המפתח להצלחה בעסקים

צילום: אלכס פרגמנט ואלעד קליג' | איפור: חנה אביב למוצרי MAC | שיער: ירין אלמקייס | כתיבה: סער ורדי | ניהול והפקה: עינת פרידמן

צולם ב־Panthera מועדון וחלל עבודה משותף ואישי לנשים מקצועניות, אקסלרטור לפיתוח עסקי, קמפוס לניהול מעשי ו־Social Club. הארבעה 19 קומה 3, ת"א
03-3753000


"גודלה של ישראל מהווה יתרון מול ההאטה העולמית"

רגע לפני שהוא סוגר שנה ראשונה כמנכ"ל חברת "פעילים – ניהול תיקי השקעות",
שוחחנו עם אבישי קרואני על היתרון שהחברה מביאה ללקוחותיה בזכות ניסיונה ארוך
השנים, ועל הערכתו האופטימיות לפיה למרות ההאטה העולמית, 2019 תהיה שנת
צמיחה למשק הישראלי

אבישי קרואני, מנכ"ל "פעילים – ניהול תיקי השקעות" (חברת בת של בנק הפועלים, המנהלת תיקי השקעות ללקוחות פרטיים ועסקיים), אופטימי. בהסתכלות רחבה על שנת 2019, הוא מאמין שההאטה העולמית לא תורגש במשק הישראלי וכי הצמיחה צפויה להימשך, גם אם בעוצמות פחותות.

"כשאנחנו באים לבדוק את הרכב התיק המומלץ ואיך בונים תיקי השקעות, אנחנו מסתכלים על פרמטרים כמו הצמיחה, שערי הריבית והרווחיות העסקית ומהם גוזרים את המלצותינו", הוא אומר, "ככלל, אנחנו ב'פעילים' מאמינים ש־2019 תהיה שנה של המשך צמיחה כלכלית ולא שנת מיתון, בתמיכת הריביות הנמוכות בבנקים המרכזיים וההערכות שהפד אף צפוי להורות על הפחתת הריביות במחצית השניה של 2019.

אבישי קרואני
תפקיד: מנכ"ל "פעילים – ניהול תיקי השקעות", חברת בת של בנק הפועלים
גיל ומצב משפחתי: 52, נשוי לרקפת ואב לאור וגיל (בן ובת המשרתים בצה"ל)
מגורים: גבעתיים
השכלה: תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון

אם כי גורם חשוב שעשוי להשפיע ולהאט את הצמיחה העולמית (לרמה של 1.2% מרמה של 1.8%) הינו מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין וחוסר הוודאות סביבה.

ההאטה בעולם – אם תתרחש לא תשפיע באופן דרמטי על המשק הישראלי, בהקשר זה יש לנו יתרון לקוטן וכן לעובדה שאנחנו חברה מוטת ייצוא של הייטק וטכנולוגיה, לפיכך אנו חוזים האטה מתונה יחסית בצמיחה בישראל לשיעור של כ־2.8% מרמה של כ־3.2%.

לדברי קרואני, "ההערכה היא שלא משנה מי יישב בממשלה החדשה, הוא יידרש לבצע רפורמות בבריאות, בתשתיות ובחינוך ולתת מענה לבור הפיסקלי שנוצר בתקציב המדינה, נוכח הכנסות החסר של הממשלה וגידול היתר בהוצאות. אנחנו ב'פעילים' אופטימיים לגבי המשק ושוק ההון וערוכים לקדם כל שינוי".

לצלוח את המשבר בקלות

כבר 26 שנים שקרואני עובד בשוק ההון. הוא צמח בבנק הפועלים, שם שימש בתפקידו האחרון כמנהל מחלקת ייעוץ בהנהלה הראשית של הבנק. ל"פעילים" הגיע לפני 12 שנים וביוני אשתקד מונה למנכ"ל החברה, כשעד אז שימש כסמנכ"ל שיווק ומכירות. נסיונו הרב, גם בהיבט הניהולי וגם בהיבט המקצועי, הכשיר אותו לטפל בנכסי חברת ההשקעות, העומדים על סכום מצטבר של כ־17 מיליארד שקלים השייכים לכ־7,000 לקוחות, רובם מהסקטור הפרטי וחלקם לקוחות עסקיים.

הניסיון והמומחיות שלו ושל החברה בשוק ההון מהווה בעיניו רכיב משמעותי בהחלטה של לקוחות להשקיע אצלם את הכסף. "שילוב מנהלי השקעות ואנליסטים מנוסים וצעירים יוצר סינרגיה והפרייה הדדית ובא לידי ביטוי בבחירת הנכסים המיטביים עבור הלקוחות", אומר קרואני.

"אני חוויתי בתקופתי את המשברים של 94', 2002, 2008 וגם דצמבר 2018. אני גאה בנציגים שלנו, שבמשבר האחרון התקשרו באופן יזום ללקוחות, הרגיעו אותם ועודדו אותם להתאזר בסבלנות נוכח הפרמטרים הכלכליים החזקים. ועובדה שלאורך זמן כמעט כל ההפסדים צומצמו"

מנחם בגין 11 ר"ג קומה 28 | 6360755-03 | peilim.co.il

 


 

It's All About The Money

השריוניות של "ברינקס ישראל" משנעות כמיליארד שקלים ביום ומספקות מעטפת טכנולוגית נרחבת לניהול תשלומים במזומן. שיחה עם המנכ"ל רונן בן-ארי על כל החידושים בשוק

מנכ"ל "ברינקס ישראל", רונן בן־ארי, מאמין נלהב בכוחו של המזומן ובצורך לספק תשתית טכנולוגית למי שמשלם באמצעותו. "נכון לשנת 2019, המזומן בעולם כולו גדל בקצב שנתי של 5%", הוא אומר ומסביר: "המזומן הוא אמצעי תשלום נוח ומאוד פשוט וקל לשימוש, וזו הסיבה שהוא מחזיק כבר מעל 2,700 שנה. כוחו חזק בעיקר בעסקאות קטנות, מפני שאינו מצריך מסלקה של צד ג' ותשלום עמלות מיותרות. מאוד קשה להתחרות בפשטות הזו של תרבות ה־Micro Payment. הרבה אנשים אוהבים את השימוש במזומן והנתונים מראים שהציבור עדיין רוצה לעבוד איתו".

את "ברינקס" העולמית רובכם בוודאי מכירים בזכות המשאיות המשוריינות והממותגות של החברה, המובילות כספות עם מזומנים ודברי ערך מבתי העסק והבנקים השונים. מה שהציבור הרחב פחות יודע הוא ש"ברינקס" משמשת כיום הלכה למעשה כמובילה העולמית בתחום ה־Cash Management (ניהול כסף מזומן), עולם שעובר מהפכה של ממש בשנים האחרונות, כאשר הניהול שלו הופך להיות ממוכן ברמה שפקידי בנק כמעט ולא נוגעים בכסף. כך קורה שמכשירי ה־ATM שמתפעלת "ברינקס" לבנקים, חיים כל הזמן ללא התערבות חיצונית: המכונות סופרות את הכסף, מספקות אותו ללקוח ומתריעות בעצמן מתי כמות המזומנים במכשיר אוזלת.

רונן בן-ארי
גיל ומצב משפחתי: 49, נשוי לניבה ואב לחמש בנות
מגורים: בנימינה
השכלה: תואר ראשון בראיית חשבון מאוניברסיטת חיפה, תואר שני במנהל עסקים בביה"ס למנהל עסקים בחיפה

לדברי בן-ארי, מהפכת ה־ATM היא רק דוגמה אחת מיני רבות לאופן שבו "ברינקס" מתפתחת בעשור האחרון מעבר לאותם משוריינים מיתולוגיים, כשהדגש הוא על פתרונות תשלום במזומן בעבור בתי עסק, למשל בעולם הקמעונאות והדלק.

"בתחנות דלק או ברשתות שיווק גדולות מותקנת כספת חכמה של "ברינקס", המבוטנת לרצפה ומקבלת מטבעות ושטרות. הקופאי או המתדלק לא צריך לבזבז זמן עבודה יקר על ספירת הכסף ופשוט מפקיד את הכסף לכספת, שבתוכה מותקן קורא שטרות אינטגרלי המופעל באמצעות מסך מגע, ומשם הכסף מזוכה לחשבון הבנק של בית העסק באופן מידי. במקביל שריוניות של החברה מגיעות אחת לשבוע-שבועיים ומרוקנות את הכספת, וחוזר חלילה. זה תהליך ממוחשב החוסך אי התאמות וטעויות אנוש בספירות הכספים בין העובדים והמנהלים, נוסך ביטחון בלקוחות ומייעל את הליך ההפקדות. עם הזמן הוא התפשט גם מעבר לדלק והקמעונאיות וכיום ניתן למצוא כספות שלנו שהוטמעו בהצלחה גם ברשתות המלונאות ובמסעדות".

ישראל בחוד החנית

בארץ משנעת "ברינקס" קרוב למיליארד שקלים ביום. החברה הייתה הראשונה לייבא ארצה טכנולוגיות של כספות חכמות המתממשקות עם חשבונות הבנק של העסק. באחרונה היא גם הרחיבה את פעילותה לשוק הפרטי, באמצעות שירות Safe Room by Brinks, המספק חדר כספות לפרטיים ולקוחות עסקיים, בו מאוחסנים דברי ערך, תכשיטים וחפצים בעלי ערך סנטימנטלי.

תחום נוסף אליו נכנסה החברה בישראל הוא עולם הקניונים. לדברי בן-ארי, "יותר ויותר בתי עסק צריכים עודף כדי לפרוט ללקוחותיהם את הכסף המזומן. אנחנו מתקינים בקניונים המובילים בפריסה ארצית את ה־Brinks Stations, מתחמי עסקים דיגיטליים הכוללים ChangeBox, המספקת לשוכרים עודף. המתחמים כוללים אף את ה־compusafe mall, מכונות המשמשות את העסקים בקניון להפקדת הפדיון היומי בביטחון ונוחות. מדובר בפיתוח של "ברינקס" העולמית שישראל היא הראשונה ליישם.
בימים אלה החברה מרחיבה את פעילותה גם לצרכנים הפרטיים באמצעות פיתוח מערכות כמו Brinks Connect, מערכת שירות עצמי במזומן המותקנת ברשתות קמעונאיות המאפשרת תשלום עצמי במזומן ללא צורך בקופאי.

"ברינקס" פעילה בלמעלה מ־100 מדינות ואני מאוד שמח לראות שלא מעט רעיונות לחדשנות שהחברה מובילה ומטמיעה צומחים בהצלחה מישראל, מסכם בן-ארי בגאווה.

יגאל אלון 86, תל אביב | 03-5651000 | פייסבוק: www.brinks.co.il | BrinksIsrael | אינסטגרם: brinksisrael1


כוחה של נבחרת

בהטמעת סטנדרטים של מצוינות, חדשנות ומיקוד בלקוחות ובעובדים, הצליחה "הראל פיננסים" לייצר שורה של הצלחות בולטות

כל מי שפעיל בשוק ההון לא יכול שלא להבחין בתוצאות שהראל פיננסים מציגה בשנתיים האחרונות. בית ההשקעות של קבוצת הראל, שביצע turn around בשנת 2017 ובלט לחיוב בין בתי ההשקעות, הצליח לבצע קפיצת מדרגה משמעותית בביצועים, בגיוסים ובאהדת יועצי ההשקעות והסוכנים בשנת 2018. לאחר שהראל פיננסים נבחרו כ"בית ההשקעות של השנה" ע"י מגזין עדיף ובחירת הקהל, החברה הובילה את טבלת הגיוסים בתעשיית הקרנות (פאסיביות, אקטיביות וקרנות סל) ברבעון הראשון של 2019.

את המהפך בבית ההשקעות הוביל המנכ"ל טל קדם, שציין באחרונה שנתיים בתפקידו. עם הגעתו, דיבר קדם על רצונו לבנות בית השקעות עם סטנדרטים של מצוינות. במטרה ליישם זאת, בנה סביבו קדם קבוצה של כ־30 מנהלים שעובדים כנבחרת, בשיתוף, פרגון וסינרגיה. המשימה הראשונה היתה גיבוש תוכנית עבודה משותפת עם ערכים מובילים ומודל הצלחה שנועדו לבסס יסודות חזקים לשנים הבאות עבור בית השקעות שנהנה מגב של קבוצה עם מותג חזק ומוניטין מצוין.

השינוי הארגוני כלל חיזוק משמעותי של מחלקת ההשקעות במטרה לייצר מצוינות בהשקעות, תוך תחקור, למידה ומפגשים עם אנשי השקעות, חברות ובתי השקעות מובילים בעולם. בליווי יועץ חיצוני מיוחד, שידרגה החברה את תהליכי ניהול ההשקעות וגייסה מנהל השקעות ראשי ומנהלי השקעות מנוסים ומצליחים נוספים.

חדשנות מוצרית

אחד התוצרים של פרויקט המצוינות בהשקעות היה בולטות בתחום החדשנות המוצרית, יחד עם מוצרים בולטים בקטגוריות רבות.

במקביל, הקימה הראל פיננסים סטארט-אפ פיננסי ייחודי, אלפא טק – חברה המנהלת קרנות נאמנות לפי מודלים כמותיים ממוחשבים שפותחו בקבוצת הראל.

בשנה החולפת הקימה הראל פיננסים חברת אלטרנטיב שמייצרת אפשרות להשקיע בנדל"ן והשלימה בזמן קצר גיוס של כ־50 מיליון דולר לקרן נדל"ן ראשונה, שבה נרשמו ביקושי יתר משמעותיים. ב־2019 היא בוחנת הקמה של קרן נוספת.

בשנתיים האחרונות גייסה הראל פיננסים מעל 9 מיליארד שקלים וכיום מנהלת נכסים בהיקף של כ־51 מיליארד שקל, כאשר הצמיחה ניכרת בכל הפעילויות – קרנות נאמנות אקטיביות ופאסיביות, קרנות סל וניהול תיקים. בתחום התיקים, החברה נהנתה מתנופה הודות לשלל מכרזים של לקוחות מוסדיים ופרטיים שבהם זכתה.

"כבית השקעות ששייך לאחד הגופים המובילים והחזקים במשק היו לנו מההתחלה את כל הכלים והאנשים כדי לצאת לדרך", אמר קדם. "גיבוי מלא של שמעון אלקבץ, יו"ר המכיר את החברה שנים רבות, יחד עם בעל בית תומך, מקצועי ומפרגן מסייעים מאוד בתהליך כזה". התהליך הזה החל בתוכנית שבה גובשו בתוך 3 חודשי חשיבה 50 פרויקטים שונים לקידום נושאים מרכזיים בחברה, כולל מיתוג מחדש, קידום חדשנות, בניית מוצרים אלטרנטיביים, הבניית מסלולי קריירה, שדרוג מערך ההשקעות ועוד.

בכינוס הנהלה מסר יו"ר הראל פיננסים, ד"ר שמעון אלקבץ, ש"הנהלה מגובשת, מטרות ברורות, ואווירה רצינית ומכבדת הם חלק מאבני היסוד בהנהלה של הראל פיננסים. צוות בו לכל אחד יש תרומה אישית, אך בה בעת יש הפנמה שטובת החברה והצלחתה קודמים להצלחה אישית של מי מההנהלה. הנהלה כזו הביאה את הצלחתה של הראל פיננסים".

"יש בהראל פיננסים נבחרת חזקה של אנשים מצוינים שנהנים מהעבודה ורוצים להזיע כל יום מחדש עבור הלקוחות", הוסיף קדם. "בשנה האחרונה השקענו לא מעט בעובדים, קיימנו הרבה קורסים והכשרות מקצועיות, ערכנו הרצאות חיצוניות מרתקות, הקמנו פורום עובדים עם המנכ"ל שבו כולם מעלים רעיונות ונקודות לשיפור ולשימור. ערכנו אירועי גיבוש, קידמנו עשרות עובדים מצטיינים וייצרנו סביבת עבודה נעימה יותר, תוך עיצוב מחדש של המשרדים. האווירה הטובה והעשייה ייצרו הצלחות ומורל גבוה של העובדים – ההצלחה היא של כולנו. יש לנו עוד הרבה עבודה כדי להמשיך ולחזק את ההשקעות, לייצר את המוצרים המתאימים ולהמשיך לעבוד קשה כדי לתת ללקוחות שלנו את כל הסיבות להמשיך לתת בנו אמון".

החילזון 12 רמת גן | 03-7546000 | www.harel-finance.co.il


דור שני להצלחת ה־IT

לאחר קרוב ל־47 שנות פעילות מוצלחות כאחת ממובילות פתרונות ה־IT בישראל, רושם מנכ"ל קבוצת אמן, בן פסטרנק, תוצאות שיא לקבוצה, ומסמן מטרה: לכבוש עוד ועוד שווקים בעולם עם הפתרונות המתקדמים של הקבוצה

את מנכ"ל קבוצת אמן (Aman), בן פסטרנק, אנחנו מוצאים ימים ספורים לפני השקת משרדים חדשים ומושקעים באזור התעשייה קרית אריה שבפתח תקוה. הקבוצה, שהולכת וגדלה בקצב משמעותי וכיום מונה כ־2,500 עובדים וכן שבעה משרדים בעולם (באירופה ובארה"ב), תתכנס במהלך חג הפסח לכלל קמפוס אחד גדול, עם חללי עבודה משותפים ועיצוב צעיר ומודרני. הקבוצה, שממשיכה לגדול בקצב מהיר, שומרת על צביון משפחתי, ומקפידה להשקיע באנשים ולהציע אפשרויות קידום אישי ומקצועי תוך מתן יחס אישי לכל עובד ועובדת.

"אני גאה לעמוד בראש הקבוצה, אשר ממשיכה גם השנה לרשום ביצועי שיא, העוקפים את הצמיחה בענף ה־IT ובשוק הישראלי כולו. הכנסות הקבוצה צמחו ב־17% השנה, ובכוונתנו להמשיך בתנופה הזו", מתחייב פסטרנק.

בן פסטרנק
גיל ומצב משפחתי: 46, נשוי ואב לשניים (רום בן 10 ומילי בת 8)
השכלה: בוגר החוג לכלכלה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע
מגורים: רמת השרון

בשנים האחרונות הלכה והתרחבה פעילותה של קבוצת אמן והיא חולשת כיום על מגוון נרחב ביותר של תחומים חדשניים ובהם דאטה ואנליטיקה דיגיטל ופיתוח מערכות מורכבות אבטחת מידע, בלוקצ'יין, ניהול ידע, מיקור חוץ של מומחים לטובת פרויקטים מקצה לקצה באתר הלקוח, בארץ או בחו"ל. בין לקוחותיה נמנים הגופים הפיננסיים הגדולים בישראל לרבות חברות הביטוח, בנקים, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, תעשיות גדולות והשוק הטכנולוגי בארץ ובעולם.

"נולדתי בעצם עם החברה לפני כמעט 47 שנים", מספר לנו פסטרנק, "החברה התחילה בזמנו כיחידת מחשוב ותפעול לקרנות הפנסיה הגדולות של אותם ימים שבימים ההם לא החזיקו יחידת מחשוב inhouse". אביו, עמיר, הוא שייסד את החברה, שלושה שבועות לאחר שנולד בנו. השנים חלפו, פסטנרק הצעיר סיים שירותו כקצין בממר"ם, סיים תואר ראשון בכלכלה ולפני כ־15 שנים הצטרף לקבוצה. שש שנים אחר כך הוא מונה למשרת המנכ"ל, ואילו האב משמש בימים אלה כיו"ר ואמון על תהליכי רכש ומיזוגים של פעילויותיה המגוונות של הקבוצה.

סייבר, ענן ובלוקצ'יין

קבוצת אמן עוסקת במגוון תחומים מתקדמים, וביניהם סייבר, ביג דאטה, ענן, ובלוקצ'יין – כאשר אך לאחרונה יצאה במיזם בינלאומי משותף וייחודי עם ממשלת סין, באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת שפיתחה פה בארץ, על מנת לתת מענה לצרכים ההולכים וגוברים בסין.

במסגרת פעילותה המואצת של קבוצת אמן, היא רכשה בשנים האחרונות מספר חברות, למשל בתחומי ה־UI ו־UX (חווית המשתמש והממשק), שיחדיו התמזגו עם חטיבת הדיגיטל של אמן לכלל קבוצת פיתוח המהווה היום את אחת הגדולות בישראל. חטיבה זו אחראית, בין השאר, על בניית אסטרטגיה דיגיטלית מעמיקה לארגונים לצד יישום והטמעת המערך הדיגיטלי שהם מציעים לצרכן הסופי. כמה פרויקטים משמעותיים שניתן לציין בשנה האחרונה בהקשר זה: פיתוח האפליקציה לרשת חנויות הנוחות Yellow, פתרון סלולרי לבנק יהב, מערכות דיגיטל לשוק הביטוח (כלל, איילון, הכשרה) ומערכות
ה־e-Commerce של "שופרסל" ועוד.

זרוע נוספת, ה־BI (בינה עסקית), עוסקת בפתרונות ביג דאטה מתקדמים לגופים הגדולים במשק. פעילות זו מבוצעת באמצעות איטרנטי המובילה את שוק ה־BI והאנליטיקה. זרוע זו היא שאחראית גם על ליווי המערך הבנקאי וחברות הביטוח בישראל בתחום הדאטה.
בתחילת ינואר 2019 הודיעה קבוצת "אמן" על השקעה משמעותית בחברת Asperii, המתמחה בניהול ואופטימיזציה של תהליכי עבודה דינאמיים של Salesforce ונחשבת כשחקן משמעותי בעולם בתחום זה.

השקעה זו נעשתה כחלק מהמגמה להרחיב את שירות הקבוצה בתחומי הענן ולהמשך צמיחתה המואצת מול השווקים בחו"ל. אינדיקטור חשוב נוסף להשקעה בשווקי העולם ניתן למצוא בפעילות הסמיקונדוקטורים (באמצעות חברת Veriest), המספקת פתרונות ותכנון שבבים ליצרניות הגדולות בעולם.

"אנחנו רואים את עצמנו כקניון גדול עם המון חנויות בוטיק שונות, המספקות תחת מטרייה אחת מעטפת שירותי IT בזמן הנדרש, בפתרון הנדרש ובתקציב הנדרש", מסכם פסטרנק, ששם לעצמו ליעד להמשיך ולהרחיב את שירותי החברה ככל הניתן, בארץ וגם מעבר לים

שמשון 9, פתח תקווה | 03-6173737 | פייסבוק:www.aman.co.il | Aman.Group | אינסטגרם: amangroup_il


"אפעל בכל כוחי להפרדת הביטוח הלאומי מהאוצר"

רו"ח רנאטו ערן יאראק, המכהן כיו"ר ועדת הכספים של המוסד לביטוח לאומי, נחוש לקדם גם בממשלה החדשה את התהליך בו החל לחילוץ הביטוח הלאומי מהאוצר והפיכתו לתאגיד סטטוטורי חף משיקולים פוליטים ואוצריים, הרואה לנגד עיניו את טובת האזרח בלבד

לפני כשלוש שנים נעתר רו"ח רנאטו ערן יאראק לבקשתו של שר העבודה והרווחה, חיים כץ, לקחת על עצמו את תפקיד יו"ר ועדת הכספים של המוסד לביטוח לאומי. "כסא"ל במיל' בחיל המודיעין, הרגשתי כמי שנקרא פעם נוספת ל'מילואים' למען החברה הישראלית, כשהמטרה היא למעשה אחת: להוביל את המהלך הסזיפי של היפרדות המוסד לביטוח לאומי מציפורני משרד האוצר", הוא מצהיר.

ועדת הכספים של הביטוח הלאומי אחראית, בין השאר, על אישור התקציב השנתי של המוסד הוותיק, המעביר כ־40 מיליון תשלומים בשנה בסכום עתק של כ־120 מיליארד שקל ברוטו. יאראק מספר: "מצאתי מקום עם אנשים מדהימים, שבמקום להתנהל כסוג של חברה ממשלתית, עובד כמו מחלקה במישרד ממשלתי כתוצאה מהתלות שלהם באוצר – דבר שדה פאקטו פגע בתפקוד. כגוף שמתעסק בעיקר באוכלוסייה ששרויה במצוקה, הביטוח הלאומי צריך להתנהל מתוך מחשבה של חמלה, לחשוב: ‘איך אני מעניק את מקסימום הגמלאות לאוכלוסייה שנקלעה למציאות חיים לא פשוטה?' בפועל מצאתי שהקו שמוליך את ההתנהלות הוא מחשבה אוצרית: איך לחסוך כסף".

רנאטו ערן יאראק
תפקיד: שותף מנהל במשרד רואי החשבון יאראק, יחזקאלוב ושות'. מכהן במקביל כיו"ר ועדת הכספים של המוסד לביטוח לאומי וכחבר מועצת הביטוח הלאומי
גיל ומצב משפחתי: 62, נשוי לסיגלית, אב ל־4 ילדים ו־2 נכדות
מגורים: פתח תקווה
השכלה: תואר ראשון בכלכלה וראיית חשבון בבר אילן, LLM מוסמך במשפטים בבר אילן. מבקר פנים מוסמך, חבר בלשכת המבקרים הפנימיים ובלשכת רואי החשבון

יאראק משבח את השר כץ ואת מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, על ההירתמות למהלך, אותו הוא מכנה "מהלך מאוד גדול שמשמעותו הפרדת תקציבים והשקעה נכונה של כספי הציבור, גם ברמות התפקודית, הכלכלית והפוליטית". את האוצר הוא מאשים בכך שגרם לזה ש"חלה תערובת שלמה בין תקציב הביטוח הלאומי לבין תקציב המדינה, על ידי זה שהוא לוקח עודפים, שמטרתם אגירת סכומים שישמשו בעתיד לתשלום קצבאות ומשתמש בהם לתקציב השוטף באופן לא לגיטימי".

באחרונה חלה האטה בתהליך בשל מערכת הבחירות, דבר שבלם לפי שעה את המגעים במסגרתה של ועדה בראשות מנכ"ל משרד רה"מ, שאמורה הייתה לתווך בתהליך ההיפרדות בין האוצר לביטוח הלאומי. אבל יאראק אופטימי: "בראייה שלי אני דואג לכל אזרחי ישראל וגם לתקציב המדינה. לכן, בכוונתי לפעול בכל הכוח להפרדת הביטוח הלאומי מהאוצר ולהחלת רציפות על המהלכים שבוצעו, ללא קשר לקואליציה שתקום. בהכירי את הנפשות הפועלות במערכת הפוליטית, אני משוכנע שאדע להגיע למי שצריך ולרתום את שר העבודה והרווחה בממשלה החדשה לטובת העניין. זאת, כשהמטרה היא שהביטוח הלאומי יתפקד כמו תאגיד סטטוטורי ולא מחלקה כפיפה, וכי תיווצר הפרדה בין תקציבי האוצר לכספי המבוטחים בביטוח הלאומי".

המשרד מדורג ב"דנס 100" היוקרתי

כשרו"ח יאראק אומר שהוא מכיר את המערכת הפוליטית מקרוב, הוא לא סתם מתכוון לכך כמטבע לשון. המשרד בו הוא שותף מתמחה גם בליווי גופים שעוסקים בבחירות, החל ממועמדים בפריימריז, עבור בסיעות שמתמודדות ברשויות המקומיות וכלה במפלגות המכהנות בכנסת. מתוקף זה, הוא משמש כמנהל הכספים של מפלגת יש עתיד, שחברה לקראת הבחירות לרשימת כחול־לבן. בנוסף, הוא משמש דירקטור במספר חברות ציבוריות, המוכרת שבהן היא אפריקה ישראל להשקעות.

משרדו, יאראק, יחזקאלוב ושות', מככב בדירוג "דנס 100" היוקרתי. למשרד שלוש מחלקות: ביקורת פנים בחברות ממשלתיות, חברות עירוניות, עמותות ופרטיות; מחלקה כלכלית שמלווה עסקאות מאוד גדולות, כולל בינלאומיות; וכן מחלקת ביקורת דוחות בין השאר בגופים עסקיים גדולים, במלכרי"ם וועדי עובדים וכן לעסקים וחברות פרטיות. הליווי העיסקי והמקצועי שהמשרד יודע לתת ללקוחותיו משתרע החל בשלב הייזום, דרך מכלול ההתנהלות בחיי העסק, עבור בייעוץ עסקי, מיסויי, כלכלי והתנהלותי. למישרד ניסיון רב גם במישור המוניציפלי, והוא מעניק ייעוץ לראשי עיר, מנכלי"ם וגזברים בסקטור המוניציפאלי, ועוסק גם בראיית חשבון ובבקורת פנים לתאגידים עירוניים.

ההיקף והניסיון הרב במכלול השטחים בכלכלה הישראלית מעמידים את המשרד בשורה הראשונה של נותני השירות.

יגאל אלון 65, תל אביב 6744316 | 6254500-03 | www.jya-cpa.com

 


"אנחנו האמזון של שירותי הפארם בישראל"

"טלפארמה" – חברת הפארם המקוונת הגדולה בארץ, חוגגת 20 שנות פעילות עם אתר סחר אלקטרוני חדש – "epharma" והשקת "GreenPharma" – מערך ייעודי המציע מענה מלא לצרכים הייחודיים של מטופלי הקנאביס הרפואי – לדברי המנכ"ל, ירון ברגר: "אני גאה לספק למטופלים פתרון הוליסטי – מקצועי ואמפתי"

ביוני 2012 נפצע ברגר באורח קשה בתאונת אופניים ואושפז לחודש ימים במחלקת טיפול נמרץ בביה"ח "שיבא" שבתל השומר. בעודו שוכב שם עם פגיעה בכבד ובריאה הימנית, וצלעות שבורות, נחשף ברמה האישית לסבל הרב שחווים המטופלים, לצד הטיפול התרופתי. כמעט שבע שנים אחרי, הוא עומד בראש epharma, חברת פארם מקוונת המתמחה באספקת תרופות מרשם, מוצרים פרמצבטיים ומוצרי פארם ישירות לבית הלקוח. בימים אלו חוגגת החברה 20 שנות פעילות ומובילה מגמה עם המותג GreenPharma – מערך ייחודי וייעודי המתמחה בתחום הקנאביס הרפואי: שיווק, שילוח לבית הלקוח, הדרכה וליווי. "לאחר שסבלתי כאבים ואשפוז ממושך, אני יכול להבין את הקשיים של מטופלי הקנאביס", אומר ברגר, שאגב בחודש ינואר 2019 השלים סופית את החלמתו, שעה שהשתתף בתחרות "ישראמן" באילת.

אבל עוד לפני שנעמיק בבשורה הייחודית שהחברה מביאה למטופלי הקנאביס בישראל, נותן לנו ברגר רקע על החברה, עליה הוא מעיד כי היא חברה ותיקה ויציבה בתחום שיווק התרופות "אנחנו נחשבים ‘הקופה (קופ"ח) החמישית', נוכח הגודל והיקף הפעילות".
"טלפארמה" החלה את דרכה ב־1999 כחברה פרטית להזמנה טלפונית ושילוח תרופות, מוצרים רפואיים ומוצרי פארם עד הבית. ב־2005 נוספה אפשרות להזמנה באינטרנט ונחנך מערך הזמנות אונליין. באותן שנים, עיקר ההתמחות היה בייבוא תרופות הנמצאות מחוץ לסל הבריאות (טרם כניסתו לתוקף של חוק המרשם הפתוח) ובמתן שירותים לגיל השלישי (מוצרי ספיגה, תוספי מזון, עזרים וכדומה). במקביל, נחנכה חברה אחות בשם "טלפארם" – בית מסחר, המשווק ומוכר תרופות ותוספים למוסדות, ומהווה שירות משלים לבית המרקחת המתמקד בלקוח הפרטי.

ירון ברגר 
תפקיד: מנכ"ל epharma (טלפארמה)
גיל ומצב משפחתי: 49, אב לשלושה בנים (בני 18, 14, 8)
מגורים: יהוד
השכלה: תואר ראשון במדעי החברה, תואר שני במנהל ציבורי

"טלפארמה היה בית המרקחת הראשון שקיבל אישור למכירה מקוונת של תרופות מרשם" מדגיש ברגר. איך זה עובד? "הלקוח שולח לנו מרשם במייל. אנחנו מלקטים את התרופות ומפעילים מערך הפצה ייחודי של למעלה מ־30 רכבים מבוקרי טמפרטורה, המאושרים ע"י משרד הבריאות להוביל תרופות ברמת Door to Door, מאילת ועד קרית שמונה, עם התחייבות לאספקת תרופות, ציוד רפואי ומוצרי פארם תוך יומיים מרגע ההזמנה".

ברגר, שהשתחרר ב־2010 בדרגת סא"ל מחיל האוויר, הגיע לחברה לפני כשנתיים על תקן יועץ, ובמהרה מונה למשרת המנכ"ל. מיד עם כניסתו לתפקיד הוא החל בתהליך מיתוג מחדש של החברה, כולל השקעה ב־epharma, אתר אינטרנט חדש שנחנך בשלהי 2018 ושם דגש חזק על חווית לקוח. בזכות החיסכון התפעולי המושג בהיעדר סניפים פיזיים (למעט חנות בודדה בראשון לציון) מצליחה החברה לשווק את מוצריה במחירים אטרקטיביים. כך משרת המותג את החזון "לחיות בריא לא עולה ביוקר".

ואז הגיעה רפורמת הקנאביס הרפואי

"אנחנו מביאים לא פחות מבשורה למטופלי הקנאביס ברפורמה החדשה", מתגאה ברגר, "אנחנו לא מוכרים מוצר כמו כל בתי המרקחת, אלא מעטפת מלאה למטופל. מענה טלפוני ע"י נציגים שהוכשרו לתחום הקנאביס, ייעוץ רוקחי ממוקד לטיפול בקנאביס, שילוח
למטופל – לאן שנוח לו, וכמובן – ליווי מקצועי לאורך הטיפול. למטופלים שמתחילים את הטיפול בקנאביס רפואי, אנחנו ממליצים ומתאמים הדרכת אחות בבית הלקוח.

עובדי GreenPharma עומדים בקשר עם הצוותים הרפואיים שמטפלים בלקוחות, וזה משלים את מעטפת השירות ההוליסטי.

בסוף, באותו מחיר שקונים את הקנאביס הרפואי במקום אחר, מקבלים אצלנו מערך מלא של שירות, שיווק והפצה באישור היק"ר (יחידת הקנביס הרפואי, במשרד הבריאות).
"אני שמח על הזכות להוביל קבוצה של אנשים מקצועיים ואיכותיים, שעושה כל מה שנדרש כדי לעזור למטופלים, שעד היום לא היה מי שייתן להם את המענה שהם זקוקים לו. אני רואה בזה סוג של שליחות"

ווסטאפ: 052-2041466 | 03-9480444 | www.epharma.co.il | פייסבוק: איפארמה – Epharma | אינסטגרם: epharma_israel

 


 

"מאמינים בחוזקה של הכלכלה הבריטית"

דווקא בזמן שהכלכלה הבריטית רועשת ומיטלטלת סביב משבר יישום הברקזיט, מזהים האחים רונן, נועם וגלעד חרמוני, המנהלים יחד את חברת הנדל"ן המניב "צ.ח. רונוגיל השקעות בע"מ", הזדמנות כלכלית להיכנס כמשקיעים בבנייני משרדים ומרכזי מסחר. לאורך זמן, הם משוכנעים, ההתנתקות מהיבשת תעשה לבריטים טוב. ראיון עם
משפחה שניחנה בסבלנות וראייה לטווח ארוך

שלושת האחים לבית חרמוני מאמינים בנדל"ן מניב בישראל ובבריטניה, בדגש על בריטניה – שם הם מחזיקים ביחד עם איש העסקים יעקוב אנגל למעלה מ־20 נכסים, וככל שהדברים תלויים בהם, הם יישארו שם לטווח הארוך.

האחים, בניו של איש העסקים חזי חרמוני (ויו"ר הדירקטוריון של החברה המשפחתית, ביחד עם רעייתו צופי), מסרבים להתרגש מהטלטלות שעובר השוק המקומי באי הבריטי ומאמינים כי לאורך זמן משבר הברקזיט ייפתר והכלכלה הבריטית תצא מחוזקת. לכן דווקא כעת זהו הזמן האידיאלי בעיניהם להמשיך ולבצע השקעות נדל"ניות בבירה לונדון ובערי הלווין הסובבים אותה.

רונן חרמוני
גיל ומצב משפחתי: 46, נשוי ואב לארבעה
מגורים: סביון
השכלה: BA מנהל עסקים

נועם חרמוני
גיל ומצב משפחתי: 41,
נשוי ואב לארבעה
מגורים: סביון
השכלה: BSC במדעי המחשב

גלעד חרמוני
גיל ומצב משפחתי: 34, נשוי ואב לשניים
מגורים: סביון
השכלה: תואר ראשון ושני במשפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה

 

פעילות הנדל"ן הוקמה בהשראת האב, חזי חרמוני, שייסד את החברה "רונוגיל השקעות" לפני כמעט שני עשורים (שם החברה, למי שתהה, בנוי מתחיליות שמות האחים). בין האחים בוצעה חלוקת סמכויות מאוד מסודרת בניהול העסק המשותף: נועם הוא מנהל הכספים (CFO) האמון על הפעילות הפיננסית של החברה, הכוללת ניהול פרוטפוליו של תיק השקעות אג"ח ומכשירי חוב מורכבים יותר, המנוהלים בצורה אחראית תוך מדיניות של הפניית עודף הנזילות של החברה לפעילות הנדל"ן, רונן הבכור אמון על פעילות הנדל"ן בלונדון וגלעד על השקעות הנדל"ן שמבצעת החברה בארץ.

מספר האח הבכור, רונן: "החברה, ‘צ.ח. רונוגיל השקעות בע"מ', היא חברה משפחתית שנוסדה בשנת 2002 ופעילה מאז 2007. התחלנו את הפעילות שלנו בהודו, שם התמקדנו עד אזור 2010. התחלנו בייצוג חברות בתחום התקשורת הצבאית אבל די מהר התגלגלנו לעולם הנדל"ן. נכנסנו למספר פוזיציות בעסקאות קומבינציה בנדל"ן עסקי ומגורים, אבל כשהתחילו המשברים של 2008-2009 החלטנו לאט לאט לצאת מהשוק. מ־2010 התחלנו להתרכז בהשקעות בנכסים מניבים בישראל ובמקביל חיפשנו יעד גיאוגרפי בעולם שניתן להתרכז בו בשוק הנדל"ן לאחר שנעזוב את אסיה. בהתחלה חשבנו על ניו יורק, אבל הגענו למסקנה שהשוק שם גדול מדי. לבסוף החלטנו להתמקד באנגליה ומ־2012 אנחנו שם, יחד עם השותף יעקב אנגל, שגם היה שותף בפעילות הנדל"ן שלנו באסיה".

היקף נכסים של כ־250 מיליון ליש"ט

הקרבה הגיאוגרפית היחסית לישראל הייתה נקודת מפתח חשובה בהחלטה להשקיע דווקא בבריטניה. גורמים נוספים היו מטבע עצמאי, השפה והחוק האנגלי, בייחוד לאור זה שמערכת המשפט המקומית מטיבה עם בעלי הנכסים ומערכת מבני השכירויות ידידותית ביותר לשוכרים.

"ההשקעות הראשונות שלנו היו מחוץ ללונדון, כשמצאנו תשואות אטרקטיביות של 8-9% בערי לווין כמו ליברפול, ניו קאסטל, מנצ'סטר לידס. ההשקעות היו בנכסים עם שכירויות ארוכות טווח של למעלה מעשר שנים ושוכרים בדירוג 5A כמו בנקים וחברות ביטוח, כאשר ניהול הנכסים באחריות מלאה של השוכרים במסגרת חוזה Full Repairing and Insurance", מספר רונן.

"ההשבחה שלנו מתבטאת בהעלאת מחירי השכירויות ושדרוג השוכרים ע"י תהליכים מסודרים של בחינת השוק", מוסיף האח הצעיר, גלעד, "עם הזמן גם עמדנו עם אצבע על הדופק וזיהינו מתי נכון לנו מבחינת התשואות להיכנס גם ללונדון עצמה".

שבע שנים אחרי תחילת הפעילות בבריטניה, עומד כיום היקף הנכסים של "צ.ח. רונוגיל" בשוק הבריטי על כ־250 מיליון ליש"ט (יחד עם המשקיע יעקב אנגל), כש־50% מפורטפוליו הנכסים יושב מחוץ ללונדון ו־50% בתחומי העיר. רובם בנייני משרדים, כשיש גם דאטה סנטר אחד וכן מספר נכסי ריטייל במרכזים שכונתיים, אותם מגדירים האחים כ"חסיני אינטרנט שלא נפגעים משוק האונליין: מסעדות, קוסמטיקה, מכוני ספורט ויוגה – נותני שירותים שהתושבים צורכים ללא קשר להתפתחויות הטכנולוגיות".

כיום מתרכזת פעילות החברה באיתור מבנים להשקעה בלונדון עצמה, אותם יוכלו להשביח ולמקסם את התשואה. עוד מוסיפים האחים ששנת 2018 היתה שנת שיא מבחינת השקעות באנגליה, תוך ניצול המציאות הפוליטית.

הקסם נעוץ באווירה המשפחתית

"צ.ח. רונוגיל" היא חברה פרטית, שכאמור מבצעת את עיקר השקעותיה יחד עם יעקב אנגל, אך גם ביצעה באחרונה רכישות גדולות בשיתוף עם קרן שמרוק וקרן הרבור. בניגוד לגופים מעונבים יותר, הפועלים עם חברי דירקטוריון המגיעים מרקעים שונים, הקסם של החברה נעוץ באווירה המשפחתית, המאפשרת לשלושת האחים והוריהם להתכנס סביב שולחן אחד ולדון באופן חופשי ובלתי פורמאלי בהשקעות וברכישות אפשריות.

לדברי נועם, "בשוטף אנחנו מקפידים על כך שלכל אחד יהיה את תחום האחריות שלו, אבל ההחלטות האסטרטגיות בהחלט נעשות ביחד". למקום אחד הביזנס לא נכנס: לארוחות המשפחתיות של יום שישי, אז מתכנסות המשפחות בהרכב מלא עם בנות הזוג והילדים.

ראשון המצטרפים לעסק המשפחתי היה הבן הבכור רונן, שגויס למשימה על ידי האב חזי. אחריו הגיעו שני האחים הנוספים. "הסוד לשמור על העסק המשפחתי נעוץ ביכולת המקצועית שלנו לקבל החלטות משותפות, אך גם להתמקד בתחומים הרלוונטים לנו ולא לפזול לעסקאות חד-פעמיות באזורים גיאוגרפיים שאין לנו לגביהם שליטה או ידע מצטבר", מספר רונן ומוסיף: "היתרון שמציגה החברה על פני המתחרות נעוץ בנזילות שלה, במהירות וביעילות שבה העסק מתנהל ובקשרים העסקיים הטובים שנוצרו בשווקים שבהם הם פועלים. השלב הבא הוא להגדיל את נפח העסקים שלנו בעסקאות מסובכות יותר ובהיקפים הולכים וגדלים".

הזדמנות להשקעה דווקא בעת הזו

כאמור, האחים לבית חרמוני מאוד מאמינים במשק הבריטי חרף הטלטלות שהוא עובר. "אנשים אחרים רואים את הברקזיט וחוששים ממנו. מבחינתנו אנחנו לא רואים את השיתוק שאנשים מתארים, אלא ההפך – אנחנו מזהים שם שוק של קונים, של הזדמנויות להשקעה דווקא העת הזו ומימוש באזור ה־4% לאחר שהשוק יירגע ויתייצב בראייה של חמש שנים ומעלה", הם אומרים.

להערכתם, "יציבות תיווצר בכל מקרה, גם אם יבטלו את הברקזיט וגם אם תתממש ההערכה המדברת על פשרה של Soft Brexit. נכון, בשנתיים-שלוש הקרובות תימשך הטלטלה, אבל לאחר הביצוע, עם הסכמי סחר חדשים והחזרת היציבות, השוק יחזור לעצמו, המטבע יעלה ואנגליה תשוב ותבדל את עצמה ככלכלה חזקה". לדברי נועם, "בעינינו עדיף לאנגליה בלעדי האיחוד הארופי. לדוגמא ניתן לראות את פעילות הבנק המרכזי הארופאי שמחזיק היום לבדו את החוב של איטליה וצרפת. בסופו של דבר אנחנו רואים את אנגליה כמעצמה, זה לא איזה אי נידח שאפשר להתעלם ממנו. מבחינתי לניהול התזרים והסיכונים העומדים לפתחנו יש חשיבות מכרעת בפעילות הנדל"ן שלנו ומהווה חלק אינטגרלי ממנה".

האח הצעיר, גלעד, מחדד: "אנחנו שחקנים לטווח הארוך. כל הפעילות שלנו מאופיינת בשמירה על נזילות גבוהה על מנת לאפשר לפעול מהר כשאנו מזהים הזדמנות, כאשר בשני השווקים מאוד חשוב לנו לזהות הזדמנויות נכונות שלאורך זמן יוכיחו את עצמן. יש לנו עמידות פיננסית גדולה ולכן אנחנו מתכוונים לנצל את הברקזיט כדי למצוא את ההזדמנויות נוספות להשקעה. בנוסף בישראל אנחנו מושקעים כיום במספר נכסים ומתכננים רכישות נוספות בהקף של 200 מיליון שקל".

הברוש 8 סביון | טלפון במשרד – 03-5344501

 


 

כל חלקיק הוא קריטי

נדרשים לבדיקות דקדקניות טרם השקת המוצר? מנכ"ל חברת שירותי המעבדה "אמינולאב", עמי בכר, מספר על ההליך המרתק שאותו ניתן לבצע אצלו במעבדות ועל השירות החדש שחברתו מציעה: פלטפורמת מעבדות ופיתוח לחברות קנאביס רפואי

המעבדות המתקדמות של חברת "אמינולאב" מתפרסות על פני 2,500 מ"ר בפארק המדע בנס ציונה. כ־130 עובדים, המתמחים בכימיה ומיקרוביולוגיה, בהם מעל 20 בעלי PhD, עוסקים שם מדי יום במתן שירותי מעבדה אנליטיים לכלל התעשיות במשק הישראלי.

במתחם רחב הידיים פועלות שלוש מעבדות: מעבדה מיקרוביולוגית ושתי מעבדות בתחומי הכימיה האנליטית והאורגנית. מכאן נערכות בדיקות לכלל התעשייה הפרמצבטית וה־Medical Device. "אמינולאב" מובילה גם באנליזות לתעשיית המזון, הקוסמטיקה, מים, אוויר, קרקע, שפכים ומגוון רחב של בדיקות בתחום איכות הסביבה. כמו כן מלווים בחברה ניסויים פרה־קליניים וקליניים במבחר שרותי ביואנליטיקה.

עמי בכר
תפקיד: מנכ"ל חברת "אמינולאב", המעניקה שירותי מעבדה אנליטיים במגוון תחומים לכלל התעשיות
גיל ומצב משפחתי: 49, גרוש + 3 בנות
מגורים: נס ציונה
השכלה: רו"ח, תואר שני במנהל עסקים

בשנים האחרונות פרצו מעבדות "אמינולאב" לשוק הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם. כיום זוהי המעבדה היחידה בארץ שמעניקה את כל מטריית שירותי המעבדה השונים בתחום הקנאביס הרפואי. מנכ"ל החברה, עמי בכר, מספר: "אנו נותנים שירותי בדיקות למגדלים על פי היק"ר, עומדים בתקנים השונים הנדרשים למפעלי הייצור, מלווים ניסויים קליניים והכל באמצעות חברת הבת שלנו ‘אמינוקאן', המתמחה במתן מענה רחב לחברות הקנאביס , כגון ייעוץ בהקמת מעבדות, ייעוץ לשירותים קליניים וייעוץ עסקי לבחינת כדאיות העיסוק בתחום".

כשאני שואל את בכר איך בעצם העסק עובד, הוא חוזר ליסודות ומסביר: "כל חברה שמפתחת מוצר נדרשת לבצע סט רחב של בדיקות על מנת לאשר אותו מול הרגולטורים השונים ולהוציאו לשוק. ‘אמינולאב' מעורבת בבדיקות שבתחום המיקרוביולוגי, הכימי והפיזיקלי. למשל, חברה שמפתחת תרופה או עזר רפואי וצריכה להגיש את המוצר לאישור ה־FDA, נדרשת להוכיח שהמוצר הוא בטוח לשימוש בבני אדם".

"אנחנו ב'אמינולאב' עובדים תחת תקני האיכות המחמירים ביותר: ISO-17025, GMP ו־OECD-GLP, והמעבדה מוסמכת בהתאם ע"י הרשות הלאומית להסמכת מעבדות ומוכרת ע"י ה־FDA. כתוצאה מההכרות האלו, אנחנו נחשפים ללקוחות מתוחכמים שמפתחים עזרים רפואיים ומשווקים את המוצרים שלהם בזירה הבינלאומית. אנחנו פועלים מול קשת רחבה של רגולטורים וחברות בישראל, גופים קטנים כגדולים, חברות ממשלתיות ופרטיות ואף סטרט־אפים ולקוחות בתחילת דרכם העסקית".

לעמוד בדרישות השוק המשתנות

בעיניו של בכר, סוד ההצלחה של "אמינולאב" נעוץ בטיב ההון האנושי המרכיב אותו. "אנחנו שמים דגש על מתן שירות איכותי ומהיר בזכות צוות האנשים הכי מקצועי שאפשר, צוות מיומן שעובד בתפוקות טובות וברמה מקצועית גבוהה, כדי שהלקוח יידע שהוא בידיים טובות ומקצועיות כשהוא מסתמך על תוצאות בדיקות המעבדה שלנו".

רכיב מהותי נוסף הוא המכשור. "כמנהל מעבדה, אתה חייב את התשתית המתאימה כדי שתוכל לתת שירות רציף. בעולם שלנו יש המון שינויים רגולטוריים, התקנים מתעדכנים ללא הרף ואנו נדרשים להשקיע במכשור האנליטי המתקדם ביותר. כך יוצא ש־50% מההון החוזר מושקע לתוך החברה כדי לשמור על חדשנות ועליונות טכנולוגיות ".

בכר, רואה חשבון בהכשרתו, התחיל את דרכו ב"אמינולאב" בתחילת שנות ה־2000 כסמנכ"ל כספים. לאחר מספר שנים מחוץ לחברה, במהלכן שימש בין היתר כסמנכ"ל הכספים של רשת בתי הקולנוע "גלובוס מקס" ומשנה למנכ"ל בחברה בחו"ל, הוא חזר ל"אמינולאב" וכעבור חצי שנה קיבל לידיו את המנכ"לות. מאז, ומזה כ־5.5 שנים, הוא נושא בתפקיד.

"ניהול מעבדה זה דבר מורכב בגלל ההיבט הרגולטורי, ההיבט הטכנולוגי, הדינמיקה בשוק והתחרות שנפתחת לחו"ל. האתגר הוא לפצח כל מוצר בפני עצמו ולייצר customized solutions בעבור הלקוח", הוא מסכם ומוסיף: "החזון שלי הוא למצוא פתרונות אינובטיביים הכרוכים בחשיבה מחוץ לקופסא ולצמוח עם הלקוחות שלנו להצלחות משותפות, תוך חדשנות בשיפור האיכות ובטיחות המוצרים בכל תחומי החיים ולהמשיך את מעורבות החברה ועובדיה בקהילה"

קריית ויצמן | פנחס ספיר 1, נס ציונה | www.aminolab.net | 08-9303333

 


 

המטרה: להילחם במשבר המזון הקרב

פיצוח הגנום של החיטה מיתג את הסטרט-אפ "NRGene" כחברה מובילה בתחום הטיפוח המולקולרי, כאשר הטכנולוגיה שהיא פיתחה מאפשרת למקסם את התוצרת של מגוון גידולים חקלאיים. שיחה עם המנכ"ל, יונתן יגלום, על מגמות עולמיות והאידיאולוגיה שמניעה אותו

מעטות החברות המסחריות שיכולות להתגאות בכך שהן נלחמות באופן אקטיבי במשבר המזון העולמי. אחת מהן היא חברת הסטארט-אפ הישראלית NRGene, שרואה לנגד עיניה את המגמות אליהן צועד העולם ב־30 השנים הקרובות, בהן שינוי אקלים ופיצוץ אוכלוסין, ופועלת באופן אקטיבי לתת להן מענה כבר היום. זאת, באמצעות פיתוח טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך, הממפה את הגנום של מגוון נרחב של גידולים, במטרה לאפשר גידול יעיל יותר, לבודד גנים מזיקים ולהשביח את תוצרתם. או כפי שזה נקרא בעגה המקצועית: טיפוח מולקולרי.

"המוצר שלנו מספק למעשה כלי עבודה עבור חברות וגופים העוסקים בטיפוח צמחים, באמצעות מיפוי ואספקת תובנות באשר לגנטיקה של אותו צמח", מספר מנכ"ל החברה, יונתן יגלום, ומתגאה: "כך, למשל, היינו הראשונים לפצח את הדנ"א של החיטה, משפחה של גידולים שמהווה כ־20% מתצרוכת הפרוטאין העולמית ומזינה 4.5 מיליארד אנשים ברחבי העולם".

יונתן יגלום 
תפקיד: מנכ"ל חברת "NRGene"
גיל ומצב משפחתי: 42, נשוי + 3
מגורים: רמת אביב
השכלה: תואר ראשון בהיסטוריה וספרות, תואר שני, EMBA בתכנית Kellogg

פריצת הדרך שיגלום מספר עליה מיתגה את NRGene כמובילה עולמית בתחומה ותסייע לדוגמא בבעיות בוערות כגון ניפוי ריכוזים של מתכות רעילות באיזורים בהם הקרקע מעושרת. החברה מיפתה עד היום יותר מ־400 גנומים שונים ובמקביל ממשיכה בעבודה מואצת על פיצוחים נוספים, שישמשו לטובת מנעד רחב של תחומי מחקר ותעשיות, כגון מיפוי גנום הקנאביס שעשוי לשפר משמעותית את סגולות המרפא של הצמח או זני צמחים חדשים להפקת גומי, בהזמנת ענקית הצמיגים Bridgestone." "החברה ממציאה את עצמה מחדש כל פעם, בהתאם לצרכי הלקוח", מספר המנכ"ל, ואולם הוא מדגיש כי כל העת עיקר הדאגה היא כיצד ייראה העולם של מחר.

"כדור הארץ מתמודד עם בעיות קיומיות רבות", מפרט יגלום, "עד שנת 2050 יחיו פה כמעט 10 מיליארד בני אדם, הטמפרטורה העולמית תעלה ואילו המשאבים יידלדלו, כך שבקצב הגידול הדמוגרפי הנוכחי לא יהיה כיצד להאכיל את כולם. כאן אנחנו נכנסים לתמונה ומספקים מעטפת טכנולוגית המאפשרת להבין איזה גנים אחראים על איזה תופעות, לפתח חסינות למזיקים ומחלות ולהעביר את האינפורמציה לחברות רלוונטיות, בהן ענקיות הזרעים ‘Monsanto' ו'Syngenta'. הטכנולוגיה מתבססת על בניית מסדי נתונים (Big Data), אשר מהם ניתן להפיק תובנות ייחודיות (Insights) באמצעות שימוש בכלי בינה מלאכותית (AI)".

הגביע הקדוש של הטיפוח המולקולרי

כשהוא מדבר על הבנת העולם המשתנה של המאה ה־21, מדבר יגלום מניסיון אישי. הוא נולד בשוויץ לפני 42 שנה, עלה ארצה בבגרותו מטעמי ציונות והתגייס ליחידה מיוחדת. בהמשך השתלב בתעשיית ההייטק ומילא שורה של תפקידים בחברת Stratasys, המעניקה פתרונות בתחום הדפוס התלת-ממדי. תפקיד זה הוא שהוביל אותו להיות מנכ"ל פעילות החברה באסיה בשנים 2012-2015, שם גלגלה החברה מחזור שנתי של 140 מיליון דולר, ובשנים 2015-2017 העתיק את משפחתו לניו יורק, שם מנכ"ל את חברת הבת Makerbot.

כשחזר ארצה, היה נחוש להשתלב כמנהל בחברה שבה הוא מרגיש שביכולתו לתרום לעולם ו"NRGene" התאימה לו כמו כפפה ליד. כעת הוא מסמן את היעדים הבאים: "אם עד עכשיו מכרנו לחברות גדולות, כעת המטרה היא לפשט את התוכנה ולייעל אותה, כדי שגם מטפחים שיש להם יכולות פיננסיות צנועות יותר ייעזרו בשירותינו".

בעיני רוחו הוא רואה כיצד ניתן למקסם את ייצור כלל הדגנים העולמי על מנת לספק גידול צפוי בצריכה של כ־60% עד 2050. "הגביע הקדוש של הטיפוח המולקולרי הוא ההבנה איזה גנים אחראים לאילו תכונות: גודל העלה, רמת הסוכר, צבע הפרח וכו'. מי ששולט בזה, פותח עולם שלם של אפשרויות".

גולדה מאיר 5 נס ציונה | www.nrgene.com | Twitter: @NRGene | 0722203764

 


 

"בעלי ההון סוגרים עניינים בבית"

ד"ר חיים שטנגר, בעל משרד עו"ד הידוע כמי שמייצר תקדימים בעליון, מסתער על תחום עיסוק חדש: ייצוג עשירים ובעלי הון בסוגיות רגישות של דיני חוזים ודיני משפחה. במקביל הוא נערך להוצאת ספרו האוטוביוגרפי "קופסת ילדות", שנמצא בימים אלה בשלבי הגהה מתקדמים

שיחה עם ד"ר חיים שטנגר היא חוויה אינטלקטואלית שלא ניתן להמעיט בערכה. האיש, העומד בראש משרד עריכת דין המונה מלבדו ארבעה עורכי דין נוספים, מגדיר את עצמו במידה לא מבוטלת של צדק כ"סופרמרקט מהלך" של ידע ותחומי עיסוק. ככה זה כשראש המשרד עוסק בליטיגציה בלא פחות מ־52 תחומים ואף מוצא בתוך כל ההמולה זמן לכתוב ספרי שירה ופרוזה (שטנגר פרסם עד כה ארבעה עשר ספרי שירה, ושני רומנים חדשים פרי עטו צפויים לצאת לאור, בקרוב).

ברמה הפורמלית, עוסק משרדו בארבעה תחומים מרכזיים: בג"צים ומשפט מנהלי, משפט מסחרי (מקרקעין, חברות, חוזים וכו'), זכויות יוצרים ו־פלילים (בדגש על עבירות צווארון לבן). תחום הבג"צים קרוב ללבו במיוחד, שכן בזכות עתירה שהגיש כבר בשנת 1993 הפך הליך המועמדות של שופטים לבית המשפט העליון והמחוזי לשקוף לציבור. מאז ועד היום, ידע הצלחות רבות ויצר תקדימים רבים בעליון. מרגע שגילה את עולם הרשתות החברתיות הוא פעיל גם שם. טרם התפטרותו של ראש לשכת עו"ד לשעבר, אפי נווה, פרסם ד"ר שטנגר מספר שיא של פוסטים הקוראים לחשוף את התנהלותו. עו"ד אפי נווה נאלץ להתפטר, שלא מרצונו, מתפקידו. גם שותפתו לוועדה לבחירת שופטים, שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, לא רק שלא נבחרה מחדש לכנסת, אלא אינה מכהנת עוד כחברת הוועדה לבחירת שופטים. בכך השלים שטנגר את מלחמתו בשניים ופעילותו הנמרצת לסילוקם מחברותם בוועדה לבחירת שופטים.

ד"ר חיים שטנגר
תפקיד: בעלים של משרד "ד"ר חיים שטנגר – חברה לעריכת דין"
השכלה: דוקטורט במחשבת ישראל באוניברסיטת בר אילן, נוסף על דוקטורט במשפטים בקליפורניה. תואר ראשון במשפטים בבר אילן, תואר שני בספרות באוניברסיטת הנגב בבאר שבע. 
מגורים: צפון תל אביב

בימים אלה משיק המשרד תחום חדש ויחודי של עבודה עם בעלי הון. "בזכות כמה תיקים שייצגתי, נחשפתי פתאום לענף שבחיים לא הכרתי, עולמם של הקבוצות השולטות היום בעולם, אותם עשירים המעוניינים להבטיח כי עסקיהם והכסף שצברו יישמר גם דורות רבים לאחר לכתם. אני קורא לזה ‘הישרדות עסקית משפחתית': איך לשמר את ההון לדורי דורות. זהו עולם מרתק, שבחסותו פועלים מיליארדרים שאנחנו אפילו לא יודעים עליהם", מספר ד"ר שטנגר ומדגיש כי אחד הדברים שמשכו אותו לתחום החדש נעוץ בכך ש"הענף הזה משלב בתוכו המון נושאים ותתי-נושאים: דיני משפחה ומקרקעין, דיני עסקים, חברות וחוזים. עולם הידע המולטי דיסציפלנרי שלי מבטיח שלא תהיה התנגשות בין חוקי החברות ודיני העסקים לבין היעדר המוביליות של דיני הירושה והצוואות, וכי אדע לייצר את התוצאה הטובה ביותר בעבור לקוחותיי".

בקרוב: ספר אוטוביוגרפי

ד"ר שטנגר, המתעקש לומר כי "אני לא עורך דין, אני משורר", נמצא בימים אלה כאמור גם בעיצומו של גל יצירתי פורה במיוחד. ביום השואה עתידה לצאת פואמה פרי עטו בשם "זמן השואה שלי" בהוצאת עמדה. סמוך לכך יתפרסם ספרו האוטוביוגרפי "קופסת ילדות", שלדבריו הינו "תיאור הילדות שלי כילד חובש כיפה בין מלחמת ששת הימים למלחמת יום הכיפור, על רקע היווצרות גוש אמונים. בן להורים יוצאי גרמניה ואוסטריה שהנכיחו את גרמניה בבית, בשפה, בהתנהלות. אני מספר איך משפט אייכמן מתנהל ואמא מדברת איתי גרמנית ברחוב למול עיניהם המשתאות של עוברים ושבים המעירים לה כי ‘זוהי שפתם של הנאצים' והיא מתקנת ש'עוד קודם, זו הייתה שפתו של גתה'". בימים אלה נמצא הספר בהליך הגהה אחרון לקראת ירידה לדפוס.

"אני מקפיד להקדיש לפחות יומיים בשבוע לספרות. אני שמח שאני נמצא בתנופת כתיבה ויצירה, פרץ שמזרים אנרגיה גם לעיסוקיי המשפטיים"

הרמן כהן 12, תל אביב יפו | 03-5220804 | [email protected]

 


"חשיבה מחוץ לקופסה – הדרך להצלחה"

האחים ד"ר יאיר שיבר ודורון שיבר מנהלים במשותף משרד בוטיק מוביל המתמחה בנישת דיני נזיקין במשפחה ומדורג בצמרת דירוג דן אנד ברדסטריט השנתית. פסיקה תקדימית שהשיגו בסוגיית הבאת ילדים לעולם מזרע של נפטר הביאה להם הכרה עולמית

זו חוויה נהדרת לעבוד יחד כאחים. העבודה המשותפת מחזקת את הקשר בין המשפחות ומעבירה את החברות והשותפות גם לדור הבא", כך מספרים האחים עורכי הדין ד"ר יאיר שיבר ודורון שיבר, שהקימו משרד עורכי דין מוביל, המדורג כבר מספר שנים בצמרת הדירוג השנתי של דן אנד ברדסטריט.

השניים מספרים כי גדלו יחד עם אחיהם הנוסף, אייל (כיום ד"ר לגיאופיזיקה), בשכונה קשת יום בבת ים. עם זאת, הם מספרים על ילדות יפה ובעיקר על זוג הורים, צביה ויעקב שיבר ז"ל, אשר העניקו להם את האמונה כי השמיים הם הגבול וכי יוכלו להגשים כל חלום. "ההורים שלנו תמיד כיוונו אותנו למצוינות וזה נשא בסופו של דבר פרי, ואנו מצטערים על כך שהם לא כאן איתנו היום כדי לראות את ההצלחה וההמשכיות של המשפחה שאותה הם הקימו".העובדה שצמחו מלמטה בכוחות עצמם ונאלצו לפלס בעצמם את הדרך לצמרת המשפטית, היא שנטעה בעורכי הדין שיבר נחישות להצליח בכל תיק ולא לקבל את המקום שבו מדורג משרדם כמובן מאליו. "כל מקרה מקבל אצלנו יחס אישי", מספרים בגאווה עורכי הדין.

ד"ר יאיר שיבר
גיל ומצב משפחתי: 46, נשוי לליאת ואב לארבעה (3 בנים ובת)
מגורים: חולון
השכלה: בעל שבעה תארים מאוניברסיטת בר־אילן – כולם בהצטיינות יתרה, מתואר ראשון ועד תואר ד"ר בתחום המשפט העברי

עו"ד דורון שיבר
גיל ומצב משפחתי: 40, נשוי לד"ר שחף ואב לשלושה בנים
מגורים: תל אביב
השכלה: תואר ראשון במשפטים בהצטיינות

המשרד שהוקם ע"י האחים התברג כמשרד בוטיק אשר יחד עם עבודתו השוטפת של המשרד בייצוג סכסוכים בתחום מעמד אישי וירושה, מתמחה בתיקים תקדימיים ובייצוג סכסוכים סבוכים של המעמד הגבוה.

ייחודיות המשרד נובעת מכך שעורכי הדין שיבר מנהלים את תיקי המשרד יחד. שיתוף הפעולה בין האחים והעובדה שהם משלימים זה את זה, גורמת לכך שבכל תיק נעשית חשיבה משותפת ויצרתית כשכל אחד מהאחים מביא לכל מקרה את היכולות האישיות שלו. התנהלות זו היא שמאפשרת במקרים רבים הבנה מעמיקה של כל הרבדים של כל תיק ותיק, חשיבה מחוץ לקופסא ויישום פתרונות יצירתיים עבור כל מקרה ומקרה.

דואגים לילדי המתגרשים

כחלק מהתיקים הייחודיים בהם טיפל המשרד, מצויים תיקים הקשורים לסוגיה הרגישה של הולדה לאחר פטירה, כלומר הבאת ילדים לעולם לאחר המוות בעזרת זרע של נפטרים. עורכי הדין שיבר ייצגו במסגרת זו בתיק של החייל סרן עמרי שחר ז"ל, שהיה קצין מצטיין בחיל הים שנהרג בתאונת דרכים במהלך שירותו. "המקרה זכה לתקדים ראשון מסוגו בעולם, וכן קיבל פרסום עולמי, לאחר שהשגנו פסק דין תקדימי בבית המשפט לענייני משפחה ולפיו ההורים של עמרי זכאים להביא ילד לעולם מהזרע של בנם המנוח ולגדל אותו בעצמם. על סמך פסק הדין הזה ניתנה פסיקה דומה בשוויץ לזוג הורים במצב דומה", מתגאה ד"ר שיבר.

האחים עוסקים גם בדיני משפחה מסורתיים יותר, ומנסים לשלב גם בהם את הסתכלותם הייחודית. "כל סכסוך גירושין הוא קודם כל משפחה שמתפרקת. כך שיחד עם ניהול הסכסוך ומציאת פתרונות לחלוקת הרכוש, אנו שמים בראש מעייננו חשיבה על התא המשפחתי כולו ועל ילדי הצדדים. אנו מעניקים כלים למשפחה כולה להמשיך ולתפקד גם במציאות המשברית החדשה שנוצרה, וללמוד להפיק ממנה את המיטב האפשרי בעבור המשפחה כולה".

לעו"ד מתחילים מייעצים האחים שיבר: "אל תיקחו תמיד את החוק היבש כמשמעו, אלא תחפשו דרכים יצירתיות לייצג את הלקוחות שלכם. רק עו"ד שחושב מחוץ לקופסה, יגיע להישגים".

בית גיבור ספורט, קומה 28, דרך מנחם בגין 7 רמת גן 52681 | 03-7173939 | www.shiber.co.il | פייסבוק: שיבר – משרד עורכי דין

 


"כל פרויקט שלנו שונה בתכלית מקודמו"

הפיכת מבנה סילו ישן למתחם מסחרי, חזית של בית שמעוצבת כמו ברקוד ובריכה על הגג שמימייה גולשים על חזית קירות הכניסה, הם רק חלק מהעבודות שמבצעים האדריכלים גיא וליקסון ודודי עזוז, בעלי "וי סטודיו אדריכלים", השמים דגש חזק על עיצוב פורץ דרך

כל פרויקט שלנו הוא דף חדש, אחר ממה שיש בסביבה ושונה בתכלית מדברים שעשינו קודם, מתוך אמונה שלא באנו לכאן כדי לחזור על דברים שכבר קיימים או לתכנן את מה שכבר קיים; אנחנו לא אוהבים חזרתיות לכן אין לנו תכניות מגירה ואין לנו דברים קבועים", כך מספרים בפתח שיחתנו צמד האדריכלים גיא וליקסון ודודי עזוז. השניים הם בעלים משותפים של ‘וי סטודיו אדריכלים', אותו הם מגדירים כ"סטודיו של אדריכלות, עיצוב פנים וקונספט", היושב במיקום אטרקטיבי ברחוב לילינבלום שבמרכז השיק של תל אביב.

את הסטודיו המשותף הם השיקו בשנת 2003, לאחר שהכירו כמה שנים קודם לכן במסגרת לימודי האדריכלות שלהם באוניברסיטת אריאל שבשומרון. ב־16 שנים שחלפו מאז יצאו לדרכם המקצועית המשותפת, תכננו וליקסון ועזוז מאות מבני מגורים (בתים פרטיים, דירות, פנטהאוזים וכיו"ב) ובתחום המסחרי הם עיצבו בתי מלון, מסעדות אולמות תצוגה ומרכזים מסחריים. בין הפרויקטים אותם ניתן לחשוף: כעשרה סניפים של רשת המסעדות האסיאתית "ריבר", מלון "בראון ביץ'" ברחוב הירקון בתל אביב, ופרויקט שהם עובדים עליו בימים אלה – פרויקט הסילו בהוד השרון, במסגרתו הם עוסקים בתכנון מתחם מסחרי שצפוי לפעול מתוך מבנה לשימור, לצד אי אילו תוספות מודרניות.

גיא וליקסון
תפקיד: בעלים ושותף ב'וי סטודיו אדריכלים', סטודיו לאדריכלות, עיצוב פנים וקונספט.
גיל ומצב משפחתי: 46. נשוי לשרון ואב לאיתמר ואוריה
מגורים: תל אביב
השכלה: B ARCH אונ' אריאל

דודי עזוז
תפקיד: שותף מנהל ב"וי סטודיו", סטודיו של אדירכלות, עיצוב פנים וקונספט
גיל ומצב משפחתי: 44, נשוי לענבל ואב לאלעד ועומר.
מגורים: רחובות
השכלה: B ARCH אונ' אריאל

"תפישתנו העיצובית – תכנונית כרוכה תמיד איכשהו סביב המילה האנגלית Difference, שונות. חשוב לנו מאוד שלא להתייחס לדברים שאנחנו מתכננים ומעצבים כאל מובן מאליו, אבל בהחלט לחשוב על הפונקציונליות ועל הניראות שלהם", מספרים וליקסון ועזוז. לדבריהם, "לכל לקוח שמזמין מאיתנו פרויקט יש צורך בשימושיות שהיא קצת שונה, הן ברמת המזמין והן ברמת הבניין. לכן אנחנו שמים דגש רב על אותה פונקציונלית שמשתנה מפרויקט לפרויקט, תוך חיפוש והדגשת הדברים השונים והמיוחדים" והם עושים זאת בטעם רב ובכישרון יוצא דופן.

דוגמאות למחשבה מחוץ לקופסה שהשניים הוציאו לפועל קיימות למכביר. למשל, עיצוב חזית של בית המשלבת אמנות בגרפיטי שמודפס על גבי זכוכית, בית פרטי שבריכת השחייה שלו נמצאת על הגג, נצפית מתוך הבית עצמו מתוך חלון גדול ומימייה זולגים ונשפכים על גבי חזיתות הבית; בית שחזית הכניסה שלו נראית כמו ברקוד ואילו שאריתו עשוייה תרכובות חומרים ומישורים מעניינים במיוחד ואפילו בית שחלק מחזיתו פורצת מתוך עיגול בטון ענק בגודל שתי קומות. תפישתם הייחודית של השניים באה לידי ביטוי גם בשימושים ייחודיים בחומרים והשניים מרבים להשתמש בחומרים מגוונים כמו ברזל, אלומיניום, עץ, פלסטיק, בטון, זכוכית ועוד. עבודתם של וליקסון ועזוז מתחלקת כמעט חצי-חצי בין לקוחות פרטיים ללקוחות עסקיים, כשלכל אחד הם מתאימים את הטאץ' האישי שלהם.

בי"ס זה לא רק לוח וגיר

פרויקט מעניין שלקחו על עצמם צמד האדריכלים בשנים האחרונות הוא פרויקט תכנון ועיצוב סביבות למידה מתקדמות של משרד החינוך בשיתוף עיריות כגון רמת גן, במסגרתו הם מעצבים חללים ציבוריים בתוך בתי הספר, כיתות וחצרות.

"הפרויקט יוצא מתפיסה חינוכית עדכנית המעודדת למידה רב־תחומית בפורמטים שונים, לא רק מול הלוח אלא באמצעות התנסות והעברת מידע בין אנשים", מסביר וליקסון, "אם בעבר המורה החזיק את כל הידע אצלו, הרי שהיום, בזכות הגישה החופשית למידע, יש הרבה מאוד ידע אצל תלמידים וקיימת שאיפה לפתח את האינדיבידואליות של הילד. כדי ליישם את זה, אנחנו יוצאים מהפרדיגמה הישנה של לוח וגיר ומתרכזים במגוון צורות ישיבה, למידה בקבוצות, פיתוח סביבת למידה חמה ותומכת המרגישה כמו הסביבה הביתית, תוך נוחות משתמש מירבית וחומרי לימוד מגוונים".

לסיום, הם מבקשים להדגיש כי במהלך עבודת התכנון הם נשענים על עקרונות הבאוהאוס והסגנון הבינלאומי ומרבים בפרטים אדריכליים שלדעתם הם אלו המעניינים ביותר – הכל במטרה להביא את הפרויקט לכדי ביצוע ברמה גבוהה.

לילינבלום 40, תל אביב, 65133 | 035172070 | www.vstudio.co.il | אינסטגרם: vstudioarchitects | פייסבוק: vstudio architects

 


 

בריאות ויופי בקצות אצבעותיכן

19 שנים אחרי שייבאה ארצה שיטה בריאה וידידותית לסביבה לטיפוח רקמת הציפורן, עומדת מנכ"לית "ביו סקלפצ'ר", אורלית אוקוביץ', בראש חברה עם פריסה ארצית רחבה, שכבר מזמן הפכה למותג חובה בתחום הביוטי

עד גיל 40 הייתה אורלית אוקוביץ' סוג-של טומבוי. היא גדלה בחיפה, למרגלות הים התיכון ואת שנותיה הראשונות בשוק העבודה העבירה בתיקוני אניות במספנות ישראל. "כל עולם הביוטי היה זר לי", היא אומרת ומעידה כי היא עצמה נהגה לכסוס ציפורניים.

בשנת 2000 החליפה קידומת ויצאה לדרך חדשה כעצמאית. "טסתי לפגישת עסקים דחופה באנגליה ומפני שידעתי שלמראה החיצוני יש משקל רב, מיהרתי לסלון יופי מקומי לפני הפגישה, כדי לטפח את כף ידי. כאן נחשפתי לראשונה לשיטה בריאה לטיפוח הציפורן באמצעות ג'ל (לא לק ג'ל) נדיר, מחומרים ידידותיים לסביבה, המעניק מראה טבעי של לק קבוע לציפורן. להפתעתי בעלת המכון לא השתמשה בשיוף הציפורן הטבעית וההרגשה היתה נהדרת, הצלחתי להצמיח לראשונה את הציפורניים הטבעיות שלי".

אורלית אוקוביץ' 
תפקיד: מנכ"לית "ביו סקלפצ'ר" ישראל
גיל ומצב משפחתי: 59, אם לשניים.
מגורים: חיפה
השכלה: תואר ראשון במכשור ובקרה (Marine Engineering) בלונדון, לימודי טכנאות צפורניים בדרום אפריקה מבעלת החברה של "ביו סקלפצ'ר" העולמי.

אוקוביץ ניסתה, התאהבה והחליטה לייבא ארצה את שיטת טיפוח הציפורניים המהפכנית. עד מהרה גילתה שמאחורי הפטנט עומדת חברה בינלאומית בשם "ביו סקלפצ'ר" (Bio Sculpture), שהוקמה עוד בשנת 1988 על ידי ד"ר קרל ואלמיין שולץ, זוג וטרינרים מדרום אפריקה. במרכז השיטה עומדת פילוסופיית בריאות שלמה בנושא הביוטי, עם דגש חזק ביותר על שימור הרקמות הטבעיות של הציפורן (בניגוד ללקים על טהרת האקריל, למשל, שעשויים להתגלות כהרסניים).

"הבנתי שזה בדיוק ההבדל בין מראה מלאכותי למראה מלכותי – וטסתי לדרום אפריקה כדי להתמחות בשיטה", היא מספרת. עם שובה לישראל, החלה להפיץ את הבשורה לפיה "אפשר וצריך להחזיר את הגאווה למראה הטבעי ללא כימיקלים, ללא התערבות חיצונית של שיוף, ועם דגש חזק על איכות הסביבה".

בחברה העולמית מאוד מאמינים בכך ולראייה, כל המוצרים שלהם מגיעים באריזות העשויות מחומרים ממוחזרים. בנוסף, "ביו סקלפצ'ר" היא החברה היחידה בעולם שמוצריה זכו לחמישה כוכבי בטיחות ממעבדות Paraxel הבינלאומיות, לאחר שעברו שם בדיקה קלינית ונמצאו בריאים ב־99% למגע עם העור".

עד לשנת 2000 נשלט שוק הציפורניים ע"י הבניה האקרילית ומשנת 2000 יצרה אוקוביץ' מהפך כשהעבירה את השוק מאקריל לג'ל.

סלון מורשה כמעט בכל יישוב

לאור הייחודיות של המוצר שמשווקת רשת המכללות "ביו סקלפצ'ר" ולאחר הכשרה המעניקה תעודה בינלאומית, ניתן לעבוד עם מוצרי החברה ולהצטרף לרשימת הסלונים המורשים. נשים המודעות לבריאות הציפורן בוחרות להגיע לקליניקות BIO הפזורות ברחבי העולם. כיום פעילים בארץ לא פחות מ־780 סלונים וכי ב־19 שנים האחרונות עברו כ־6,000 נשים ישראליות קורס הכשרה בן שבעה שבועות באחד מסניפי בתי הספר שהקימה החברה בערים חיפה, תל אביב, באר שבע וירושלים. "כיום ניתן למצוא סלון מורשה שלנו כמעט בכל יישוב בארץ".

בשנה שעברה ציינה החברה 30 שנה להיווסדה ובארץ היא כבר מזמן הפכה למותג מוביל וייחודי בתחום הביוטי ומייצרת מקומות עבודה לנשים. "הכשרת התלמידות למצוינות בסטנדרטים בינלאומיים יצרה סלונים גדולים, אומרת אוקוביץ', "אני גאה בקהל הגדול של לקוחותינו ובדרך הארוכה שהן עברו מאז שנת 2000".

במסגרת תפיסת הבריאות של החברה, עובדים בימים אלה ב"ביו סקלפצ'ר" על ליין ייחודי של מוצרים העשויים מאצות ים ולוונדר, שמטרתם לתת בוסט לנשים עם ציפורניים חלשות בשל מחלות כמו זאבת או אפילפסיה או בשל טיפולים כימותרפיים. "המטרה היא להחזיר קצת מצב רוח לכל אישה ולהעניק לה מראה חיוני דווקא בתקופה מאתגרת בחייה"

העצמאות 63 חיפה | 077-55-20-777 | פייסבוק: biosculpture.israel ביו סקלפצ'ר |
biosculpture_israel  | www.biosculpture.co.il

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן