Forbes Israel Logo

המשקיעים בורחים – והמניה צונחת: האם אפל תהיה המיקרוסופט הבאה?

עונת הדוחות שוב איתנו כאן ואחת החברות שמושכות את אש המשקיעים והאנליסטים היא אפל. מוקדם יותר השבוע הודיעה אחת מהספקיות של אפל על הזמנות חלשות מהצפוי מצד החברה בשוק האייפונים והאייפדים. אך הדיווח הזה הוא רק הסימפטום, כי אפל ניצבת בפני מספר אתגרים:

האתגר הגדול ביותר של אפל הוא התבגרות שוק הסמארטפונים מה שאומר בעיקר מחירים נמוכים יותר. היינו כבר בסרט הזה עם מספר מוצרים אלקטורנים כמו מכשירי די.וי.די, ווידאו ואף מכשיר הסלולר הבסיסי. הירידה בשווקים של המכשירים הללו כמובן הביאו לירידה ברווחים ועם זה לירידה בשווי המניה.

השאלה הגדולה היא כיצד אפל תגיב? נכון להיום, כאשר אפל השיקה מכשיר חדש היא הורידה את מחיר המכשירים הקיימים. הספקולציות בשוק כי אפל לא תביא בסופו של דבר דגם זול יותר מבליטות עוד יותר את החור האסטרטגי בסל המוצרים שלה. האייפון 5 הוא מכשיר טוב, אבל האם מדובר בשינוי משמעותי מאייפון S4?


בדרך למטה? אפל | צילום: רויטרס

אפל צריכה לבוא עם סל מוצרים חדש ותכונות חדשות שייתנו ערך חדש למוצרים הקיימים שלה. יש מספר דיווחים בשוק על המוצר חדש של החברה – מאייפון חדש לאייפד חדש ואפילו ל-iWatch. אפל לא הגיבה הדיווחים על מוצרים חדשים, אבל כבר ראינו חברות כמו מיקרוסופט וסמסונג שכבר הודיעו על פיתוח של שעון חכם.

אפל צריכה להבין שזה לא רק חומרה אלא גם את המראה והתחושה של התוכנה שלה ובמקרה הזה iOS שצריכה רענון. בעוד אפל עשתה נהדרת בכל הנוגע להוספת תכונות מצטברות לאורך הדרך, iOS הגיעה לגרסה 6 שלה ואולי יש לחשוב על שינוי.

קרן של תקווה מגיעה כאן לאחר שבאוקטובר האחרון, טים קוק מינה את ג'וני אייב כאחראי על הממשק. הצעד הזה הוליד תקווה שזה לא רק יוביל לאינטגרציה הדוקה יותר בין מחשבי המק ותוכנת iOS, אלא גם לשינוי מסיבי בממשק iOS. עם ההתחדשות של האנדרואיד של גוגל וה-BB10 של בלקברי, זו תהיה מכת אנושה עבור אפל להמשיך ולרוץ עם אותו ממשק ישן.

התחרות ממשיכה להתעדכן ולהשתולל וזה אומר שמאפל מצופה הרבה יותר. אם היא לא תצליח לעמוד בזה, משקיעים יכולים להתחיל לסמן את אפל בכמיקרוסופט הבאה, שהמנייה שלה כבר לא תגע שוב בימי הזוהר שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.