Forbes Israel Logo

הסגנית הראשונה: כך התעשרה משפחתה של קמלה האריס

הסגנית של נשיא ארה"ב הבא הרוויחה יחד עם בעלה מעל 7 מיליון דולר בזמן ששירתה בסנאט האמריקאי. בזכות המירוץ לנשיאות קיבלנו הצצה להונה של המשפחה

עם זכייתו של ג'ו ביידן הפכה הסנאטורית הפופולארית, קמלה האריס, לאישה הראשונה שתכהן כסגנית נשיא ארצות הברית. בכך זכתה להכרה בינלאומית רחבה שהפכה אותה למפורסמת מאוד – אבל זה היה בעלה דווקא, דאג אמהוף, שהפך אותה גם לעשירה מאוד.

מאז שהתחתנו קמלה ואמהוף בשנת 2014, ייצר בן זוגה היהודי יותר מ-75% מסך הרווחים המשותפים של בני הזוג, בסך כולל של 11.5 מיליון דולר. אמהוף, כעורך דין מצליח, זכה לשכר נאה במגזר הפרטי, בעוד שהאריס זוגתו פדתה משכורות צנועות הרבה יותר ממשרתה הממשלתית.

החלטתה של הסנאטורית השאפתנית מקליפורניה להצטרף למירוץ לנשיאות ארה"ב 2020 והתמודדותה במסגרת הבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית, אפשרה הצצה מיוחדת להונה של משפחת האריס. קמלה התבקשה לפרסם מסמכים מפורטים שכוללים את כל דיווחי החזרי המס שלה במשך 15 השנים האחרונות מאז נכנסה לראשונה לתפקיד פרקליטת מחוז בסן פרנסיסקו – משרה בזכותה הרוויחה  142 אלף דולר בשנתה הראשונה שם.

משרה חדשה

במהלך שש השנים הבאות שכרה עלה בהתמדה עד שבשנת 2010, שנתה האחרונה בתפקיד, כבר הרוויחה האריס 202 אלף דולר בשנה. משרתה החדשה, כיועצת המשפטית לממשלה בקליפורניה, הביאה עמה אומנם יותר כוח ויוקרה – אך פחות כסף, כפי שעולה ממסמכי המס שלה. בשנתה הראשונה בתפקיד היא הרוויחה 159 אלף דולר "בלבד". 

שנתיים מאוחר יותר הכיר לה חבר משותף את אמהוף, שעבד באותה תקופה כעורך דין בלוס אנג'לס במשרד עורכי דין בשם Venable (משרד השוכר בנפרד מקום באחד הבניינים של דונלד טראמפ). בשנת 2014, כאשר האריס סיימה את כהונתה הראשונה בתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, הם התחתנו. באותה שנה היא הרוויחה 137 אלף דולר, בעוד אמהוף דיווח על רווחים של 1.1 מיליון דולר. 45 אלף דולר נוספים הגיעו מרווחי הון, דיבידנדים והכנסות שונות אחרות, כשסך הרווחים המשותפים של בני הזוג שנרשמו לראשונה בהגשה משותפת – הסתכם ב-1.3 מיליון דולר.

סך הרווחים של קמלה ודאג: 2004-2019

קמלה האריס פרסמה את החזרי המס שלה עוד בשנת 2004, השנה הראשונה בה כיהנה בתפקיד הנבחר. בין 2004 ל-2014 סך הרווחים של האריס היו 1.7 מיליון דולר. דאג אמהוף והאריס התחתנו בשנת 2014 ודיווחו על רווחים כוללים של 11.5 מיליון דולר עד שנת 2019. סך הכל הרוויח הזוג האריס 7.7 מיליון דולר מאז שהפוליטיקאית השאפתנית הפכה לסנאטורית.

תוספת שכר

כמה ימים בלבד לאחר הודעתה של ברברה בוקסר, הסנאטורית מטעם מדינת קליפורניה, כי היא לא תבקש להיבחר מחדש בשנת 2016, הודיעה האריס על התמודדותה לתפקיד. בזמן שניהלה את קמפיין הבחירות לסנאט, דאג אמהוף להיפטר מכמה אחזקות במניות בחברות כמו Caterpillar, Dominion Resources, Monsanto  או Medtronic, מחשש לניגודי עניינים.

האריס ניצחה כידוע ויצאה לראשונה לוושינגטון הבירה בינואר 2017. תפקידה החדש הגיע עם תוספת שכר של כ-10% בזכותו שלשלה לכיסה 158 אלף דולר באותה שנה. אמהוף שעזב בינתיים את Venable אך שמר על נתח שותפות, החל לעבוד במשרד עורכי דין חדש בשםDLA Piper . בשנה זו היו לבני הזוג הכנסות נוספות שהסתכמו לכ- 800 אלף דולר מפנסיה וקצבאות, ועוד 50 אלף דולר מרווחי הון. סך הרווח הכולל שלהם בשנת 2017 הסתכם ב-2.3 מיליון דולר.

הכנסה צדדית

הכנסתה של האריס מתפקידה כסנאטורית לא השתנתה באופן מהותי מאז שנבחרה, אך כמו הבוס החדש שלה, הנשיא הנבחר ביידן, גם היא הצליחה להשלים הכנסה צדדית נאה מכתיבה. ב-2018 פרסמה את ספרה האוטוביוגרפי "The Truths We Hold"  ממנו הרוויחה 320 אלף דולר. בסיכום אותה שנה ספרו הזוג האריס כ-2 מיליון דולר נוספים בחשבון הבנק, בעיקר הודות ל-1.5 מיליוני הדולרים שגרף אמהוף מעבודתו. בשנת 2019, השנה האחרונה עליה הצהירה, הרוויחה האריס 265 אלף דולר מתמלוגי הכתיבה, בעוד שבן זוגה הכניס יותר מפי 10 ממנה – 2.8 מיליון דולר.

ביידן והאריס. קמלה התבקשה לפרסם מסמכים מפורטים שכוללים את כל דיווחי החזרי המס שלה. צילום: shutterstock
ביידן והאריס. קמלה התבקשה לפרסם מסמכים מפורטים שכוללים את כל דיווחי החזרי המס שלה. צילום: shutterstock

סך הכל מאז שהאריס הצטרפה לסנאט בינואר 2017, הרוויחו הזוג האריס למעלה מ-7 מיליון דולר, וצברו הון כולל אשר הוערך על ידי פורבס בשנה שעברה בכ-6 מיליון דולר.  חלק גדול מהעושר הזה נובע משלושה בתים הרשומים על שמם – בסן פרנסיסקו, לוס אנג'לס וושינגטון הבירה – אשר שווים מוערך בסך הכל ב -2.5 מיליון דולר.

ויש גם תרומות

ועדיין, סגנית הנשיא הטרייה ובעלה, הספיקו גם לתרום מעט כסף במרוצת השנים בהן צברו נכסים רבים. בשנים 2004-2013, לפני חתונתה, תרמה קמלה כ-16 אלף דולר לצדקה. בין השנים 2014 ל-2019, העביר הזוג יחד תרומות בסך של כ-214 אלף דולר. מי שזכו לתרומות הנדיבות יחסית, היו דווקא המוסדות האקדמאיים המפורסמים בהם התחנכו השניים – אוניברסיטת הרווארד ואוניברסיטת דרום קליפורניה. גם הקולג' לעיצוב, Parsons School of Design היוקרתי, שם לומדת בתם – זכה לנתח נאה.

אגב, עד היום לא פורסם מידע רב בנוגע למצבו הפיננסי של סגן הנשיא מייק פנס. בזמן שהתמודד לכהונה בשנת 2016, הוא פרסם את מסמכי החזרי המס שלו מהם עלה כי הכנסתו השנתית נעה בין 113 אלף דולר ל-187 אלף דולר לשנה. מאז יישר קו עם הנשיא טראמפ והוא מסרב לפרסם את מסמכי המס.

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.