Forbes Israel Logo

העתיד כבר כאן: הערים המעופפות של נאסא יאפשרו ליישב בני אדם בשמי נוגה

סוכנות החלל האמריקאית NASA הכריזה על פרוייקט HAVOC – שאיפה להקים ערים אנושיות שירחפו בשמי נוגה. לדברי הסוכנות, תאורטית שיגור משלחת אנושית לכוכב נוגה תהיה קלה יותר מאשר לנסות ליישב את מאדים מאחר והראשון קרוב יותר אל כדור הארץ.

יש רק כמה בעיות "קטנות" שהאנושות תצטרך לפתור לפני שמי מאיתנו יוכל לקרוא לנוגה "בית". לדוגמה, הטמפורטורה על פני הקרקע בכוכב נוגה מטפסת לגובה קטסטרופלי של 850 מעלות פרנהייט, שהן בערך 450 מעלות צלסיוס. אם להתאדות בשניה וחצי אינו מספיק כדי להרתיע אתכם, קחו בחשבון שהאטמוספירה על נוגה כבדה פי 90 מזאתי שאצלנו. במלים אחרות, אם בסרט "זיכרון גורלי" עיניו של ארנולד שוורצנגר כמעט יצאו מחוריהן כשנחשף לתנאים על כוכב מאדים, אדם שיטייל על נוגה יסבול מהקיצוניות השניה.


ערים מעופפות. בקרוב נגור בשמיים?

כדי להימנע מכל ה"אי-נעימויות" הקטנות הללו, החבר'ה ב-NASA הגו את הרעיון לשלוח לנוגה ספינות חלל עצומות מימדים שירחפו בשמי הכוכב הבעייתי וישמשו כערים אנושיות מעופפות. על אף שאותן ערים ירחפו בגובה 48 קילומטר מעל פני הקרקע הקטלניים, גם התנאים שם למעלה יהיו רחוקים מלתמוך בחיים אנושיים – אמנם הלחץ האטמוספרי יהיה סביל, אך בני האדם שיגורו שם יאלצו להתמודד עם קבלת פנים חמה של 165 מעלות פרנהייט, שהן בערך 70 מעלות צלסיוס. קחו את אילת ביום קיץ ממוצע ותכפילו פי 2.

חקלאות תוצרת נוגה

על פי התכנית, השלב הראשון יהיה שליחת משלחת שמורכבת רק מאסטרונאוטים. המשלחת תשהה בשמי נוגה במשך 30 יום, כאשר ספינתם תספק את צרכיה החשמליים בעזרת פאנל סולרי בגודל של שלושה קילומטרים רבועים. במהלך שהותם, האסטרונאוטים יצטרכו ללמוד כמה שיותר על הכוכב ולבדוק האם ניתן לגדל מזון בחממות חקלאיות מיוחדות על החללית בכמות שתספיק לאוכלוסיה של עיר שלמה.

יפה של-NASA יש שאיפות מרחיקות לכת, אבל העובדות וההיסטוריה מלמדות שהדרך ליישוב נוגה עוד ארוכה. מאוד. עד כה היחידים שביקרו בנוגה היו גשושי חלל. הגשוש הרוסי Venera 13 הוא זה שמחזיק בזמן השיא לשהייה על אדמת הכוכב, עם 127 דקות של שידור לפני שהטמפרטורה הרותחת והלחץ האטמוספרי העצום הכניעו אותו. אז כמו שנאמר, שיהיה לנו בהצלחה…

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

ויקיפדיה בסרטון חדש, מציגה את הערכים הפופולארים של 2014

חברת Indegy הישראלית מגייסת 6 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן