Forbes Israel Logo

הפטנט החדש של דייסון: מטהר אוויר שהוא גם אוזניות

דייסון, החברה הבריטית שהתפרסמה בזכות שואבי האבק העוצמתיים שלה, מנסה את מזלה גם בשווקים נוספים. לצד המאווררים, מוצרי טיפוח השיער ואפילו מכוניות חשמליות – מפתחת החברה מסכה מטהרת אוויר שבה ישולבו גם אוזניות.

על פי דיווח באתר בלומברג, רשמה דייסון את ההמצאה החדשה במשרד הפטנטים הבריטי. תפקידו העיקרי של הגאדג'ט החדש יהיה לטהר אוויר, אך בנוסף יוכלו המשתמשים בו ליהנות ממוזיקה שתושמע להם באמצעות אוזניות מובנות במכשיר.

בשל זיהום האוויר מסתייעים העוברים ושבים במסכה | צילום: Shutterstock

למרות שדייסון סירבה להגיב לדיווח, נראה כי קיימת סבירות גבוהה שהמוצר ייצא לפועל. לחברה יש כבר ניסיון טכנולוגי בפיתוח מטהרי אוויר, ולפני כשנתיים השיקה את מטהר האוויר Pure Cool המתבסס על סינון האוויר והזרמתו בחלל החדר באופן ייחודי.
אם המוצר יגיע למדפים, אסיה תהיה, כנראה, הצרכנית הראשונה של המוצר בשל זיהום האוויר הגבוה הקיים בחלק ממדינות היבשת. גם במדינות אחרות ישנם רבים העושים שימוש במסנן אוויר, כדוגמת רופאים, צבעים ושאר בעלי המקצוע העובדים עם חומרים מסוכנים. ובעוד שרבים חובשים את המסכות הללו שעות רבות במהלך היום, נראה כי זהו מהלך טבעי לשלב זוג אוזניות במוצר הפופולרי.

גם מבחינה פיננסית מתחשבת דייסון ביבשת אסיה: בשנה האחרונה זינקו הכנסותיה של החברה ב-40% והן הסתכמו בשנת 2017 ב-4.6 מיליארד דולר. את עיקר ההכנסות (כ-75% מהן) גרפה החברה מן השוק האסייאתי.

אולם לצד הניסיון המוכח בטיהור אוויר, מוצרי אודיו כדוגמת אוזניות עוד לא נמנים עם מוצריה של דייסון. עם זאת, לא נרתעת החברה מכניסה לשווקים חדשים. לאחרונה פורסם כי החברה בונה מתקן ייצור והרכבה של רכבים חשמליים שאותם היא מפתחת. ואילו פטנטנים אחרים שרשמה החברה, עדיין לא הגיעו אל המדפים, כדוגמת מעבד מזון הידראולי ומסקרן עליו דווח עוד ב-2009.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.