Forbes Israel Logo

הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד ויזה כאל והמנכ"ל לשעבר בועז צ'צ'יק

כתב אישום יוגש, בכפוף לשימוע, נגד ויזה כאל והמנכ"ל לשעבר, בועז צ'צ'יק, בגין שורה של עבירות חמורות אותן ביצעו לפי החשד במהלך השנים 2007-2010. בין היתר מואשמים החשודים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון וקבלת שוחד.

המשטרה החלה בחקירת שורה של פרשות בחברת האשראי, שבבעלות בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי, כבר בסוף 2011. כחלק מהחקירה המסועפת שכללה את חקירתם של עשרות עדים וחשודים במספר מדינות, נחקרו בהזהרה מספר בכירים, ביניהם צ'צ'יק שכיהן גם כיו"ר חברת הבת כאל אינטרנשיונל וסמנכ"ל הסחר באותן שנים, סטיב גרינשפן.


בועז צ'ציק. חשוד בשורה של עבירות | צילום: יח"צ

מהחקירה עולה כי החשודים סלקו עסקאות עם אתרי הימורים, פורנו ופארמה בניגוד להנחיית בנק ישראל, האוסר על חברות כרטיסי האשראי "לאשר תשלום במידה וקיים חשש שהעסקה היא משחק אסור, הגרלה או הימור".

פרשת השוחד בה מעורב צ'צ'יק סובבת סביב חברת Paygea של איש העסקים נתן ג'ייקובסון, המפעילה אתרי מסחר מפוקפקים. צ'צ'יק התנה, על פי החשד, את ההתקשרות של כאל עם החברה, בכך שג'ייקובסון יעביר את מניות השליטה ב-Paygea, לחברו אלברט אלדחף.

בנוסף, חשודים צ'צ'יק וגרישפן כי זייפו את מקור העסקאות שמקורן היה באתרים "הבעייתיים", זאת על מנת להתחמק מסנקציות מצד ארגוני האשראי הבינלאומיים כמו מאסטרכארט וויזה, אשר מתנגדים לפעולות אלה בשל שיעור הביטולים הגבוה שמלווה עסקאות עם אתרים מסוג זה.

לפי החשד, הפעולות הבלתי חוקיות שביצעו בכירי כאל, הגדילו את המחזורים הכספיים של החברה במיליארדי שקלים. כמו כן, נראה כי החשודים גלגלו לכיסיהם כסף רב שמקורו בביצוע עבירות אלו.

כבר כעת ננקטו צעדים נגד החשודים על מנת להבטיח אפשרות של עיקול רכוש עתידי. המפקח על הבנקים, דודו זקן הורה לחברה שלא לחלק דיבידנדים לבעלי המניות עד לסיום ההליך המשפטי. גם נגד צ'צ'יק עצמו הוצא צו בית משפט לתפיסת חשבונות ורוכש שבבעלותו.

מכאל נמסר בתגובה: "אנו לומדים את הודעת הפרקליטות ונשמיע את עמדתנו בפניה במועד שיקבע. אנו מאמינים כי הפרקליטות, לאחר בחינת הדברים כהוויתם, תקבל את עמדתנו ותחליט שלא להגיש כתב אישום כנגד החברה".

עו״ד נוית נגב ממשרד שינמן-נגב-ניב המייצגת את צ'צ'יק מסרה בתגובה: "כל פעולותיו של בועז צ'צ'יק היו כדין ובתום לב לטובת החברה. אני מעריכה כי לאחר בחינת הפרקליטות יתברר כי צ'צ'יק לא עבר כל עבירה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.